  • 1. Data: 2002-10-20 22:26:00
    Temat: Brzmienie z syntezatora (prawo autorskie)
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Czy brzmienie z syntezatora podlega jakimś przepisom
    odnośnie praw autorskich ?
    Chodzi mi konkretnie o możliwość wykorzystania
    kopii takiego brzmienia w mojej muzyce.
    Przykład 1 : Pożyczam od kumpla syntezator Yamaha SY35
    i nagrywam muzykę z użyciem brzmień tego syntezatora
    - chyba wszystko jest O.K. ?
    Przkład 2:
    Firma X sprzedaje płyty CD z brzmieniami zgranymi
    z różnych syntezatorów (w tym z Yamahy SY35).
    Kumpel sobie kupuje taką płytkę, ja sobie od niego
    ją kopiuję i brzmienia SY35 używam w swojej muzyce.
    Czy to jest z jakiegoś powodu nielegalne skoro
    efekt końcowy jest identyczny jak z przykładu 1 ?

    Spotkałem się z opinią, że brzmienia ustawione
    fabrycznie w suntezatorach nie są objęte ochroną
    praw autorskich ... (podobno w Niemczech firma X
    sprzedająca brzmienia zgrywane z syntezatorów
    została pozwana przez ich producentów i ... wygrała sprawę)
    Czy ktoś wie coś konkretnego jak to wygląda w Polsce ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    EL-PROJEKT już w sprzedaży !!! - http://www.el-projekt.wp.pl