  • 1. Data: 2011-06-28 07:55:53
    Temat: Brak umowy a przelew z firmy do osoby fizycznej
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Kupilem dla pewnej firmy czesci komputerowe za wlasne pieniadze.
    Kase, ktora wylozylem na owe czesci chcialbym odzyskac juz teraz
    i tu pojawia sie maly problem:
    - Firma zarzeka sie, ze nie moze zrobic przelewu ot-tak / bez umowy
    i ze mam przyjechac do nich po gotowke.

    Z oczywistych wzgledow wolalbym przelew
    i jakos nie przemawia do mnie powod "nie da sie",
    zreszta juz nie raz wychodzila niekompetencja dziewczyn z finansowego.

    Czy firma moze zrobic przelew osobie fizycznej
    za wylozona kase (nie za prace), na ktora jest faktura?

  • 2. Data: 2011-06-28 08:12:00
    Temat: Re: Brak umowy a przelew z firmy do osoby fizycznej
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Każdy ma tu swoje racje.
    Jeśli na fakturze jest adnotacja "zapłacono gotówką", to owe dziewczyny z
    finansowego wolą dmuchac na zimne i wypłacić gotówkę.
    Przyjdzie za pare lat jakis burak ze skarbówki i będą się tłumaczyć z
    przelewu.

    -----

  • 3. Data: 2011-06-28 09:08:38
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > finansowego wolą dmuchac na zimne i wypłacić gotówkę.
    > Przyjdzie za pare lat jakis burak ze skarbówki i będą się tłumaczyć z

    A jakiż to zarzut miałby ten skarbowy burak stawiać? Dla pamięci opisałbym
    wszystko ładnie: zakupu na rzecz firmy dokonał Pan X płacąc gotówką.
    Zwrócono mu wyłożone środki przelewem na jego rachunek. Koniec, kropka.
    Michał

  • 4. Data: 2011-06-28 09:24:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Każdy ma tu swoje racje.
    > Jeśli na fakturze jest adnotacja "zapłacono gotówką", to owe dziewczyny z
    > finansowego wolą dmuchac na zimne i wypłacić gotówkę.

    Za wszystki faktury placilem przelewem -
    - latwo byloby udowodnic "od kogo" byl przelew, "za co" i "na kogo".

  • 5. Data: 2011-06-28 09:49:57
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    > Za wszystki faktury placilem przelewem -
    > - latwo byloby udowodnic "od kogo" byl przelew, "za co" i "na kogo".

    Forma rozliczeń (przelew, gotówka, potrącenie, czy co tam jeszcze wymyślisz)
    nie ma żadnego znaczenia. Jeśli już to zastanawiałbym się jaki charakter
    miało to Twoje kupowanie. Czy jesteś pracownikiem firmy, któremu polecono
    dokonanie zakupu, czy prowadzisz działalność polegajkącą na zaopatrywaniu
    firm w "coś", czy dokonałeś zakupu przy okazji świadczenia usługi, czy
    jeszczwe coś innego? Odpowiedź na to pytanie może ewentualnie rodzić
    konsekwencje w sferze podatków. Jeśli jednak firma nie widzi przeszkód, by
    zapłacić Ci gotówką, to równie dobrze może zapłacić w każdy inny sposób.
    Michał

  • 6. Data: 2011-06-29 10:01:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > miało to Twoje kupowanie. Czy jesteś pracownikiem firmy, któremu polecono
    > dokonanie zakupu, czy prowadzisz działalność polegajkącą na zaopatrywaniu

    Nie jestem firma ani pracownikiem tej firmy - po prostu "opiekuje" sie ta
    firma
    od strony helpdeskowo-informatycznej i raz na jakis czas trzeba cos kupic.

    Rowniez raz na jakis czas sporzadzamy umowe o dzielo za moje uslugi.

  • 7. Data: 2011-06-29 11:17:29
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jeśli jednak firma nie widzi przeszkód, by zapłacić Ci gotówką, to równie
    > dobrze może zapłacić w każdy inny sposób.

    To samo im mowilem, to powiedzieli mi "ale ty nie jestes naszym
    pracownikiem"
    i nie mialem pomyslu jak sie z nimi dalej uzerac a to niezbyt rozgarniete
    babki,
    wiec szanse mam tylko musze - wlasnie - co im powiedziec? :)

  • 8. Data: 2011-06-29 11:23:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-06-2011 13:17, Q pisze:

> [...]
    > rozgarniete babki,
    > wiec szanse mam tylko musze - wlasnie - co im powiedziec? :)

    Żeby na drugi raz dawali zaliczkę ;-)
    W końcu to oni mają z tym problem, a nie Ty.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2011-06-30 07:16:04
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    > Żeby na drugi raz dawali zaliczkę ;-)
    > W końcu to oni mają z tym problem, a nie Ty.

    No chyba nie całkiem. Rozumiem, że wątkotwórca wyłożył własne środki i teraz
    próbuje je odzyskać, więc to w tym momencie jego kłopot.
    Natomiast jak wytłumaczyć komuś, że to co robi nie ma sensu, niestety nie
    wiem. Ludzie czasem lubią komplikować proste sprawy.
    Michał

  • 10. Data: 2011-06-30 07:19:46
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od strony helpdeskowo-informatycznej i raz na jakis czas trzeba cos kupic.
    >
    > Rowniez raz na jakis czas sporzadzamy umowe o dzielo za moje uslugi.

    Na przyszłość pewnie byłoby lepiej, gdybyś takich zakupów dokonywał na swój
    rachunek, a poniesione koszty uwzględniał w rozliczeniu z tytułu wykonywanej
    umowy (jeśli owe zakupy są niezbędne do wokonania przez Ciebie umówionego
    dzieła).
    Michał