  • 1. Data: 2003-06-14 21:22:45
    Temat: Bradzo proszę o pomoc, kto wie?
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

    Witam,

    mam pytanie, czy można w jakiś sposób pozbyć się osoby zameldowanej (na
    stałe) w mieszkaniu (spółdzielcze własnościowe), która jest pełnoletnia i
    uciążliwa dla głównego lokatora - starszej osoby ( awantury itp.). Czy
    taką osobę można wymeldować bez jej zgody, czy raczej eksmisja wchodzi w grę
    ( jeśli eksmisja to czy trzeba mieć orzeczenie i czego dokładnie) ?
    Może to ma znaczenie ta uciążliwa osoba ma inny lokal, ale nie jest w nim
    zameldowana. Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję.

    Pozdrawiam, Ania

  • 2. Data: 2003-06-15 09:27:09
    Temat: Re: Bradzo proszę o pomoc, kto wie?
    Od: P <h...@a...com>

    On Sat, 14 Jun 2003 23:22:45 +0200, "Anna" <a...@w...pl> wrote:

    >mam pytanie, czy można w jaki? sposób pozbyć się osoby zameldowanej (na
    >stałe) w mieszkaniu (spółdzielcze własno?ciowe), która jest pełnoletnia i
    >uci?żliwa dla głównego lokatora - starszej osoby ( awantury itp.). Czy
    >tak? osobę można wymeldować bez jej zgody, czy raczej eksmisja wchodzi w grę
    >( je?li eksmisja to czy trzeba mieć orzeczenie i czego dokładnie) ?
    >Może to ma znaczenie ta uci?żliwa osoba ma inny lokal, ale nie jest w nim
    >zameldowana. Liczę na Wasz? pomoc i z góry dziękuję.

    ZAMELDOWANIE to nie prawo do lokalu (np. prawo wlasnosci, prawo
    najemcy, prawo czlonka spoldzielni). Czy to ma oznaczac ze ta osoba
    zamieszkuje chalupe bez zadnego prawa do lokalu?

  • 3. Data: 2003-06-15 18:46:24
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Anna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam pytanie, czy można w jakiś sposób pozbyć się osoby zameldowanej (na
    > stałe) w mieszkaniu (spółdzielcze własnościowe),

    najpierw ustal jakie ma prawa do zamieszkiwania

    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-06-15 22:37:26
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]

    > własnościowe), która jest pełnoletnia i uciążliwa dla
    > głównego lokatora - starszej osoby ( awantury itp.).

    Fachowcem nie jestem, ale (już) wiem, że zameldowanie nie jest jednoznaczne
    z prawem do użytkownia lokalu (to tylko wymóg formalny-urzęodwy).

    Sugeruję, żebyś podała dodatkowe szczegóły - np. na jakiej podstawie ta
    osoba zamieszkuje w lokalu, kim dla siebie są itepe itede.

    Swoją szosą nie wiem, na ile znasz sytuację, ale ja bym sugerował zbadać ją
    dokładnie (mam przykre doświadczenia ze 'starszymi, maltretowanymi przez
    młodszych, osobami').