  • 41. Data: 2013-05-16 13:07:25
    Temat: Re: Błyskanie światłem drogowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.psp.1368695354@news.chmurka.net...

    > No jest to jakiś argument :)

    A ile kosztuje mandat?

  • 42. Data: 2013-05-16 15:52:24
    Od: m...@g...com

    > Może pokaż palcem, bo nie widzę...
    >
    > Dla mnie odstęp 1cm jest bezpieczny. :P

    Tak się zastanawiam. Kierujący pojazdem wyprzedzając pojazd jednośladowy ma obowiązek
    zachować minimum 1m odległości. Dlaczego ustawodawca uważa, że w przypadku gdy
    jednoślad wyprzedza/omija samochody to nie musi tej odległości zachowywać.
    Nie mam nic przeciwko kierowcom jednośladów przeciskającym się przez korek, ale jak
    to robią z głową i bez chamstwa.

  • 43. Data: 2013-05-16 16:00:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Maj, 15:52, m...@g...com wrote:

> [...]
    gdy jednoślad wyprzedza/omija samochody to nie musi tej odległości zachowywać.

    Chocby dlatego, ze jednoslad podczas skretu musi sie pochylic, wiec
    potrzebuje "zapas" miejsca na manewry. Kierowca jadacy gdzies ~obok
    nie jest w stanie przewidzec np. jakiegos omijania dziury itp..., a
    np. wyprzedzajac na zyletke na lewym luku (z lewej) moze dosc
    skutecznie niemozliwiec skecenie jednosladowi... Kierowca jednosladu
    jadac nawet kilka cm obok stojacego pojazdu ma to zazwyczaj ;) pod
    kontrola

    WS

  • 44. Data: 2013-05-16 16:00:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:52, m...@g...com pisze:

    > Tak się zastanawiam.

    Serio?

    > Kierujący pojazdem wyprzedzając pojazd jednośladowy ma obowiązek
    > zachować minimum 1m odległości.

    Owszem.

    > Dlaczego ustawodawca uważa, że w przypadku gdy jednoślad
    > wyprzedza/omija samochody to nie musi tej odległości zachowywać.

    A spróbuj (uwaga!) pomyśleć.

    Twoje pytanie każe przypuszczać, że twoje doświadczenie w ruchu drogowym
    jest bliskie zeru. A i podstawy aerodynamiki są ci obce.

    PS: zawijaj wiersze.

  • 45. Data: 2013-05-16 16:47:13
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-16 15:52, m...@g...com pisze:

> [...]
    gdy jednoślad wyprzedza/omija samochody to nie musi tej odległości zachowywać.
    Oczekujesz racjonalności od ustawodawcy. Nie za dużo wymagasz?
    ;)
    A serio - jednośladowiec ma lepszy ogląd/ocenę sytuacji "geometrycznej",
    niż siedzący w kabinie kierowca cztero(czy więcej) kołowca.

    > Nie mam nic przeciwko kierowcom jednośladów przeciskającym się przez korek, ale jak
    to robią z głową i bez chamstwa.
    Ależ oczywiście! Jeśli zarysuje, to płaci. Jak się otrze i przewróci, to
    jego wina i jeszcze mandat.

    Tytułem przypowieści, historyjka:
    Dawno, dawno temu...
    Jechałem sobie rowerem, droga czteropasmowa 2x2 w mieście, spory ruch.
    Blisko skrzyżowania wyprzedza mnie ciężarówka, ale oszczędzając
    szerokość nie zachowuje odstępu i "muska" mnie po łokciu jakimś
    błotnikiem czy nadkolem. Na szczęście nie tracę równowagi. On się
    zatrzymuje na czerwonym, to ja objeżdżam go z lewej, stukam w drzwi
    szoferki, facet wystawia głowę, to ja mu grzecznie tłumaczę:
    "Ty k..sie j...ny, nie zachowałeś odstępu, potrąciłeś mnie [...] [...]
    ch.ju p...ny!"
    A on do mnie spokojnie: "Przepraszam pana najmocniej."
    Moja szczęka - na asfalcie. :)

    A tak serio - gdybym jednak stracił równowagę i to w lewo - to
    przejechałby po mnie i nawet nie zauważył. To dlatego dwuślad ma
    zachować 1.5 metra.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 46. Data: 2013-05-16 17:27:49
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    > Również nie o to pytałem...

    a prawo jazdy dostałeś pod choinkę czy zdałeś

  • 47. Data: 2013-05-16 19:58:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-05-16 15:52, m...@g...com wrote:

> [...]
    gdy jednoślad wyprzedza/omija samochody to nie musi tej odległości zachowywać.

    IMHO dlatego, że generalne jak puszka muśnie jednoślad to może się
    skończyć czarnym workiem i to kierowca ryzykuje nie swoim życiem i
    zdrowiem, a ja jak moto czy rowerzysta zarysuje puszkę, to kierowcy
    grozi co najwyżej... zarysowaniem puszki - dupy nie urywa;)

    > Nie mam nic przeciwko kierowcom jednośladów przeciskającym się przez korek, ale jak
    to robią z głową i bez chamstwa.

    Ja tam też nie mam, nawet czuję sympatię dla motocyklistów i jak moge to
    zawszę puszczę. Wkurza mnie jedynie gdy w zamian jeden z nich wyzywa
    mnie od durniów. Ale trudno - przez jednego pajaca nie obrażę się na
    wszystkich. Zresztą jak się Lawa wpierdoli w jakąś puszkę, to jak będzie
    miał farta, skończy jak raz już skończył z jakimiś cieciami ze sklepu i
    przekona się czym różni się jego teoria od praktyki;)

    Shrek

  • 48. Data: 2013-05-17 08:00:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 19:58, Shrek pisze:

    > Ja tam też nie mam, nawet czuję sympatię dla motocyklistów i jak moge to
    > zawszę puszczę. Wkurza mnie jedynie gdy w zamian jeden z nich wyzywa
    > mnie od durniów.

    Od durniów to wyzywam durniów robiących gwałtowne manewry W KORKU i to
    bez rozejrzenia się po lusterkach i okolicy.

    Uderz w stół....

  • 49. Data: 2013-05-17 09:02:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.rec.motocykle maverik <b...@o...pl> wrote:

    > a prawo jazdy dostałeś pod choinkę czy zdałeś

    Kupiłem.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 50. Data: 2013-05-17 11:43:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 17 maja 2013 08:00:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Od durni�w to wyzywam durni�w robi�cych gwa�towne manewry W KORKU i to
    >
    > bez rozejrzenia siďż˝ po lusterkach i okolicy.

    Proponuje przeczytac i zerknac na film
    http://tiny.pl/h86tt

    Widocznie sa tacy co uwazaja, ze linia podwojna to jest specjalny pas dla
    motocyklisty ;)

    WM