  • 11. Data: 2013-05-15 14:42:36
    Temat: Re: Błyskanie światłem drogowym
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-15 14:35, Adam Klobukowski pisze:

    > Art. 23 PORD.
    >
    > AdamK

    Może pokaż palcem, bo nie widzę...
    Dla mnie odstęp 1cm jest bezpieczny. :P

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 12. Data: 2013-05-15 14:45:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2013 14:35, Adam Klobukowski pisze:

    > Art. 23 PORD.

    I w którym miejscu tego artykułu przemykanie się przez korki jest wg
    ciebie zakazane? Bo jak tam nie widzę takiego zakazu.

    PS: ograniczaj cytaty

  • 13. Data: 2013-05-15 15:00:14
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 15 May 2013 14:45:32 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

    > I w którym miejscu tego artykułu przemykanie się przez korki jest wg
    > ciebie zakazane? Bo jak tam nie widzę takiego zakazu.

    Może mam coś nie tak z głową, ale wydaje mi się że motocyklista przeciskający się
    pomiędzy samochodami daleki jest od zachowania bezpiecznej odległości.

    AdamK

  • 14. Data: 2013-05-15 15:04:55
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/15/2013 03:00 PM, Adam Klobukowski wrote:

    > Może mam coś nie tak z głową, ale wydaje mi się że motocyklista przeciskający się
    pomiędzy samochodami daleki jest od zachowania bezpiecznej odległości.

    Może ja mam coś nie tak z głową, ale co jest niebezpiecznego w
    odległości przeciskania się motocyklisty między samochodami? Dodajmy -
    *stojącymi* samochodami.

    p. m.

  • 15. Data: 2013-05-15 15:15:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2013 15:00, Adam Klobukowski pisze:

    > Może mam coś nie tak z głową,

    To się zgadza.

    > ale wydaje mi się że motocyklista przeciskający się pomiędzy
    > samochodami daleki jest od zachowania bezpiecznej odległości.

    Masz rację - wydaje ci się.

    Wg twojego "rozumowania" pasażerowie w pełnym tramwaju stanowią da
    siebie wzajemnie bardzo poważne zagrożenie - wszak są znacznie bliżej.

  • 16. Data: 2013-05-15 15:17:25
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 15 May 2013 15:04:55 UTC+2, m wrote:

> [...]
    >
    > Może ja mam coś nie tak z głową, ale co jest niebezpiecznego w
    > odległości przeciskania się motocyklisty między samochodami? Dodajmy -

    Po pierwsze primo, nie musimy zakładać że te samochody stoją, mogą sobie wolno
    jechać. Po drugie primo, nawet jak stoją, to są nadal aktywnymi uczestnikami ruchu, i
    mogą chcieć wykonać jakiś manewr. Pół biedy jak osobówka, gorzej jak ciężarówka albo
    autobus, które mają sporą martwą strefę gdzie nie widzą nic (polecam:
    http://www.youtube.com/watch?v=wzL0Kyk4m-8).

    Oczywiście, kwestia jest uznaniowa, bo przepisy nie definiują czym ta bezpieczna
    odległość jest.

    No, i mam nadzieję że nikt nie pomyślał że mam coś przeciwko motocyklistom.

    AdamK

  • 17. Data: 2013-05-15 15:21:01
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 15 May 2013 15:15:36 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:
    > Wg twojego "rozumowania" pasażerowie w pełnym tramwaju stanowią da
    > siebie wzajemnie bardzo poważne zagrożenie - wszak są znacznie bliżej.

    Jak się nie trzymają czegoś to i owszem ;)

    Poważniej: pasażerowie może nie, ale samochód który nie utrzyma bezpiecznej
    odległości od tramwaju jest dla nich jak najbardziej poważnym zagrożeniem.

    AdamK

  • 18. Data: 2013-05-15 15:23:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2013 15:21, Adam Klobukowski pisze:

    > Poważniej: pasażerowie może nie, ale samochód który nie utrzyma
    > bezpiecznej odległości od tramwaju jest dla nich jak najbardziej
    > poważnym zagrożeniem.

    Czyli jakiej?

    I ZACZNIJ WRESZCIE ZAWIJAĆ WIERSZE!!!!

  • 19. Data: 2013-05-15 15:24:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2013 15:17, Adam Klobukowski pisze:

    > Oczywiście, kwestia jest uznaniowa, bo przepisy
    > nie definiują czym ta bezpieczna odległość jest.

    Generalnie empirycznie się to sprawdza - jeśli nie zahaczył, to była
    bezpieczna.

    I zwracam uwagę, że kierujący samochodem ma psi obowiązek PRZED
    wykonaniem manewru upewnić się, że nikomu nie zagrozi ani nawet nie
    utrudni ruchu.

  • 20. Data: 2013-05-15 15:31:29
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 15 May 2013 15:24:35 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > I zwracam uwagę, że kierujący samochodem ma psi obowiązek PRZED
    > wykonaniem manewru upewnić się, że nikomu nie zagrozi ani nawet nie

    Manewr to trochę za dużo powiedziane, czasem aby zahaczyć motocykl wystarczy że
    się podjedzie pół metra do przodu z lekko skręconą kierownicą.

    Żeby nie było że u was murzynów nie biją: wyprzedający ma obowiązek zachować
    szczególną ostrożność i przed wykonaniem manewru upewnić się że może go wykonać
    i w dodatku bezpiecznie.

    AdamK