  • 1. Data: 2006-03-16 21:21:37
    Temat: Bank po 7-miu latach przypomniał sobie o wierzytelności - czy nastapiło przedawnienie?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Sytuacja jest następująca:

    7 lat temu został skradziony ubezpieczony samochód.
    Na samochód był wzięty kredyt.
    Jako zabezpieczenie kredytu ustanowiono cesję z ubezpieczenia.
    Ubezpieczyciel wtedy wypłacił bankowi odszkodowanie, które nie pokryło
    całości kredytu do spłaty.

    Bank teraz złożył pozew do sądu przeciwko właścicielowi auta o zwrot
    brakującej kwoty wraz z odsetkami za 7 lat. Odsetki są gigantyczne i
    wielokrotnie przekraczają kwotę bazową. Podobno bank przez wiele lat się nie
    odzywał i nie upominał o zapłatę długu.

    W związku z tym bardzo proszę o odpowiedź: czy w takim wypadku mają
    zastosowanie przepisy dot. przedawnienie wierzytelności? Gdzie szukać
    przepisu , na który można się powołać, bo w kc tego nie znalazłem (nie
    jestem prawnikiem). Jak to można załatwić? Złożyć sprzeciw do sądu, do
    którego wpłynął pozew i powołać się na odpowiedni artykuł?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 2. Data: 2006-03-16 21:22:12
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Dodam, że z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-03-16 21:24:54
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    na jaki okres byl krefyt /do kiedy/ ??
    czy nastapilo wypowiedzenie wczesniejsze kredytu przez bank ??

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-17 09:25:46
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Trochę to trwało, ale już sprawdziłem:

    - kredyt był ustanowiony na 3 lata od 20.09.1999-10.08.2002
    - samochód ukradziony w czerwcu 2000
    - w treści umowy jest, że bank ma prawo wystawienia bankowego tytułu
    egzekucyjnego w terminie 10 lat od dnia wypowiedzenia niniejszej umowy
    kredytu, jednak takie wypowiedzenie najprawdopoodbniej nie nastapiło. Nie
    wiem, jak się to odbywa w przypadku kradzieży.
    - w zeszłym roku wysłali pocztexem wezwanie do zapłaty, odbiór jest
    potwierdzony

    Jesli potwierdzicie, że są jakieś szanse na przedawnienie, to oddam sprawę
    do prawnika, ale musze wiedzieć, czy to ma sens.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-03-17 11:24:01
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > - kredyt był ustanowiony na 3 lata od 20.09.1999-10.08.2002

    Roszczenia zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci gospodarczej (w tym
    banku wobec klienta) przedawniaja sie z uplywem 3 lat od dnia w
    którym byly wymagalne, Wymagalnosc nastapila w sieprniu 2002 r. .

    Kiedy wniesli pozew do sądu ??? jezeli po uplywie terminu przedawnienia to
    swiadczenie jst przedawnione ale musisz podniesc ten zarzut

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-17 11:50:24
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Pozew został wniesiony jakiś miesiąc temu.

    Dzięki,
    Lukasz
    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 7. Data: 2006-03-17 13:08:22
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Pozew został wniesiony jakiś miesiąc temu.

    to nie przerwali biegu przedawnienia - pamietaj zarzut ten musisz podnies

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-17 13:34:10
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > to nie przerwali biegu przedawnienia - pamietaj zarzut ten musisz podnies

    Ok. Dziekuję bardzo.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"