    From: "Autron" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę
    Date: Mon, 1 Jun 2009 16:29:06 +0000 (UTC)

    Witam,

    wystawiłem aukcję, której przedmiotem było wykonanie projektu strony
    internetowej, usługa została zrealizowana, kupujący zaakceptował projekt,
    jednak nie chce zapłacić.

    Wysłałem mu fakturę, następnie wezwanie do zapłaty, niestety cały czas brak
    odzewu mimo że korespondencja została odebrana.

    W międzyczasie na jego koncie pojawiły się 2 inne negatywne opinie od firm z
    tej samej branży, obydwie podobne (tzn. zamówił, zrobili i nie zapłacił).

    Pierwszy raz spotkało mnie coś takiego i zastanawiam się jak to ruszyć dalej?
    Czy sądy respektują aukcję jako umowę? Mogę dochodzić swoich praw tylko na
    drodze cywilnej czy to się ściga z urzędu?

    Praca była prosta i faktura jest na 600zł, czy w ogóle jakiś sąd się przejmie
    taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie
    windykacyjnej choćby za 100zł?