-
1. Data: 2002-12-16 13:10:49
Temat: Aparat telefoniczny GSM, rekojmia...
Od: "Robert Zychowicz" <r...@N...gazeta.pl>
Witam Szanownych Czytelnikow,
Pozwolilem sobie zadac kilka pytan dotyczacych realizacji uprawnien
wynikajacych z rekojmi, liczac ze ktos z Panstwa wsparty doswiadczeniem
podobnych przypadkow rozjasni mi zaistnialy stan rzeczy.
W miesiacu lipcu nabylem od PTK Centertel aparat telefoniczny Nokia 9210 w
promocyjnej cenie, podpisujac jednoczesnie aneks do umowy o swiadczenie uslug
telekomunikacyjnych zobowiazujacy mnie do nierozwiazywania tejze umowy przez
okres 24 miesiecy. Dodam ponadto ze skorzystalem z oferty indywidualnej, oraz
ze jedynym kryterium wyboru operatora byla mozliwosc zakupienia w "promocji"
aparatu Nokia 9210 (potrzebny do pracy)
Miesiac temu telefon przestal funkcjonowac w sposob umozliwiajacy jego
uzywanie.
Korzystajac z rekojmi zazadalem wymiany aparatu na egzemplarz wolny od wad.
PTK Centertel skierowal aparat do ekspertyzy technicznej.
Wynik ekspertyzy otrzymalem wraz z aparatem ktory zostal zakwalifikowany do
wymiany (uszkodzenia nie wynikaja z winy uzytkownika).
Wymiany jednak dokonac nie moge poniewaz podobno Nokia 9210 nie jest dostepna
w magazynie operatora. Podobno poniewaz telefon nadal wystepuje w jego
ofercie handlowej.
Zaproponowano mi dwa rozwiazania:
1. wymiane aparatu na inny (inny model, producent)
2. zwrot gotowki
Niestety, zakupilem akcesoria (zestaw samochodowy, dodatkowe karty pamieci)
wydajac lacznie ok. 3000 PLN z ktorymi w sytuacji pozbawienia mnie aparatu
Nokia 9210 nie bardzo wiem co zrobic.
W tej sytuacji pozwalam sobie postawic nastepujace pytania:
1. Czy w sytuacji odstapienia od umowy kupna-sprzedazy aparatu z uwagi na
brak mozliwosci wymiany na towar wolny od wad, pojawia sie prawna mozliwosc
rozwiazania umowy o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych (przestaly istniec
przeslanki decydujace o wyborze operatora)
2. Czy moge skutecznie domagac sie zwrotu kosztow poniesionych w zwiazku z
zakupem i instalacja akcesoriow do wspomnianego aparatu. (posiadam stosowne
rachunki)
3. Czy w tej sytuacji mozliwe jest wykonanie zastepcze. (aparat jest dostepny
w sklepach firmowych Nokia).
4. Kto pokrywa koszt ekspertyzy technicznej w sytuacji gdy dokonuje jej sam
operator.
Licze na Panstwa sugestie.
Pozdrawiam,
Robert Zychowicz
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/