  • 11. Data: 2005-05-14 10:57:25
    Temat: Re: Amnestia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    idiom wrote:

    > Ale dzięki, za odpowiedzi (Tobie i SQLwysynowi) od razu poczułam się
    > lepiej - jest ktoś, kto na prawie zna się jeszcze mniej niż ja... Moze
    > założę własną partię :D

    Hej - imć Rewiński założył 'dla jaj' Polską Partię Przyjaciół Piwa... i
    partia trafiła do sejmu :)

    "Polska to jest taka ciekawa kraj..." - jak mawia Zulu Gula :)

    Więc nie krępuj się :)

    PS: przy okazji możesz i jakiś związek wyznaniowy spróbować założyć.
    Może jakaś ulga podatkowa się trafi? ;->

  • 12. Data: 2005-05-14 16:25:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślalam, że stac ich przynajmniej na zatrudnienie prawnika ;)

    Chyba ich nie stac, sadzac po tym ze na ich procesach nie pojawiaja sie
    notorycznie adwokaci.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 13. Data: 2005-05-15 07:23:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    idiom napisał(a):
> [...]
    > umarza się, orzekając przepadek narzędzi i innych przedmiotów służących do
    > popełnienia przestępstwa lub przedmiotów pochodzących z przestępstwa." ?
    >
    > Nie będzie prawomocnego wyroku, więc nie zostanie rozstrzygnięta czyjas wina
    > (albo brak tej winy). A mimo tego będzie przepadek narzędzi... Czy np. w
    > hipotetycznej sytuacji, gdybym była oskarżona o występek X, który byłby
    > możliwy do popełnienia tylko przy użyciu przedmiotu Y (który mam w
    > posiadaniu, bo popełnianie występków nie jest jego jedynym możliwym sposobem
    > użycia) to możliwe byłoby, żeby sprawę przeciwko mnie umorzono, ale

    To nie jest takie oczywiste jak się wydaje przedmówcom (to znaczy ze nie
    jest to całkiem bezsensu).
    Jakiś sens to ma. Możliwe jest orzeczenie przepadku rzeczy w
    postanowieniu o umorzeniu postępowania. Chcąc orzec ten przepadek sąd
    przesłankowo będzie musiał ustalić że sprawca popełnił zarzucany mu czyn.
    Podobne rozwiązanie jest choćby w art. 99 paragraf 1 kk.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam