  • 11. Data: 2003-10-05 10:59:18
    Temat: Re: Alimenty na rzecz ojca
    Od: Dredd<...@...pl>

    > nie masz szansy
    >
    > Sandra

    Jeśli ojciec zawsze był (albo od dawna był) ojcem wyrodnym to
    teoretycznie masz szansę na oddalenie powództwa lub chociaż
    częściowe obniżenie wysokości zasądzonego świadczenia powołując się
    na sprzeczność żądania pozwu z zasadami współżycia społecznego
    (art. 5 k.c.)
    Powszechnie przyjmuje się że zarzut taki (sprzeczności z z.w.s.) jest
    dopuszczalny w sprawach o alimentację miedzy dorosłymi (jest nawet
    orzeczenie SN na ten temat - bodaj z 1987 r. - były to takie obszerne
    wytyczne dot. spraw rodzinnych)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2003-10-06 01:29:16
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bloti6$68t$...@n...news.tpi.pl...
    > Jeśli ojciec zawsze był (albo od dawna był) ojcem wyrodnym to
    > teoretycznie masz szansę

    wlasnie teoretycznie

    na oddalenie powództwa lub chociaż
    > częściowe obniżenie wysokości zasądzonego świadczenia powołując się
    > na sprzeczność żądania pozwu z zasadami współżycia społecznego
    > (art. 5 k.c.)

    to juz predzej faktycznie kwota moze byc symboliczna ale nalezy sie
    przygotowac na najgorsze
    nie mozna sie łudzic tym ,ze ojciec byl wyrodny to sad napewno oddali
    powodztwo oczywiscie ,ze jestem za walka z takim typem by alimenty byly
    bynajmniej zanizone...

    zycze mu bys mial racje :)

    Sandra

  • 13. Data: 2003-10-12 12:35:45
    Od: Dredd<...@...pl>

    > zycze mu bys mial racje :)
    >
    > Sandra

    No to aby zamknąć kwestię czymś konkretniejszym niż moje własne
    przekonania, na które Sandra zdaje się patrzeć sceptycznie - na chwilę
    jeszcze reanimuje ten wątek ;)

    Wytyczne o których pisałem znajdziesz w OSN z 1988 r. pod pozycją 42
    (patrz teza VIII).

    -> http://usenet.pomocprawna.info