-
1. Data: 2004-12-14 08:27:37
Temat: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
Od: "Doman" <t...@p...onet.pl>
witam,
moje pytanie dotyczy konieczności uiszczenia 50 PLN w chwili
uzupełniania wpisu do EDG o numery PKD poszczególnych działalności -
temat co prawda był już poruszany na grupie, ale chyba nie od strony
obowiązkowej opłaty; taka sytuacja jest w UM Krakowa - mimo że nie
wprowadzam zmian we wpisie a jedynie uzupełniam numery, i tak urzędnicy
twierdzą że opłata jest obowiązkowa (pomijam tutaj kwestię opłaty
skarbowej 5 PLN); przyparty do muru urzędnik stwierdził, że wniosek
można przesłać pocztą (polecony) dodając oświadczenie o odmowie
wniesienia opłaty, powołując się na stosowny przepis - no i teraz moje
pytanie: czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne
--
Tomasz Domański
-
2. Data: 2004-12-17 18:03:33
Temat: Re: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
Od: stern <s...@p...net.pl>
Doman napisał(a):
> czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
> że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne
Art. 7a ust 3 ustawy Prawo działalności gospodarczej nakazuje pobierać
opłatę 50 zł za _zmianę_ w ewidencji działalności gospodarczej.
Art. 8 ustawy z dnia 14.11.2003 o zmianie ustawy Prawo działalności
gospodarczej nakazuje w terminie do 31.12.2004 dokonać _uzupełnienia_
danych znajdujących się w ewidencji.
Brak zatem przepisu upoważniającego organ do pobrania opłaty.
I nikt mnie nie przekona, że uzupełnienia danych = zmiana danych ;)
powodzenia
marcin
--
bdp.e-wro.com
-
3. Data: 2004-12-19 10:00:22
Temat: Re: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
Od: p...@n...pl
> witam,
>
> moje pytanie dotyczy konieczności uiszczenia 50 PLN w chwili
> uzupełniania wpisu do EDG o numery PKD poszczególnych działalności -
> temat co prawda był już poruszany na grupie, ale chyba nie od strony
> obowiązkowej opłaty; taka sytuacja jest w UM Krakowa - mimo że nie
> wprowadzam zmian we wpisie a jedynie uzupełniam numery, i tak urzędnicy
> twierdzą że opłata jest obowiązkowa (pomijam tutaj kwestię opłaty
> skarbowej 5 PLN); przyparty do muru urzędnik stwierdził, że wniosek
> można przesłać pocztą (polecony) dodając oświadczenie o odmowie
> wniesienia opłaty, powołując się na stosowny przepis - no i teraz moje
> pytanie: czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
> że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne
>
> --
> Tomasz Domański
na stronie ministerstwa finansow w zw. z PKD napisali /cyt. z pamieci/: za
uzupełnienie nie powinno sie pobierac opłat.
pozdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl