  • 11. Data: 2009-12-16 10:21:44
    Temat: Re: Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomóc ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    > tak ???
    >
    > Jak chcesz być w zgodzie z prawdą to napisz do skarbówki, gdzie
    > faktycznie mieszkasz. Osobna sprawa to to czy chcesz być w zgodzie z
    > przepisami meldunkowymi, to zmieniasz meldunek na taki jaki jest na prawdę.

    Nie musi zmieniac, może zameldować się czasowo dodatkowo w innym
    miejscu. Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było
    problemu, bo wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego
    korzystałem), natomiast teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2009-12-16 10:33:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
    >Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było problemu, bo
    >wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego korzystałem), natomiast
    >teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

    nie wpisuje się obecnie, dostaje się "papierek"

  • 13. Data: 2009-12-16 10:37:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę

    za meldunek nie (nie od nich), już pisałem, że ich to nie obchodzi.
    za nie zgłoszenie zmiany miejsca zamieszkania, nie wiem, trzeba by zajrzeć
    do kodeksu karnego skarbowego...

  • 14. Data: 2009-12-16 14:04:19
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "Przemo Scifo" <p...@g...com> napisał
    >
    > Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

    a ile trzeba mieszkać realnie żeby oficjalnie mieszkać
    czy jednodniowe dwa dni spędzone w mieszkaniu to już mieszkanie?
    czy może od 10
    a może 60?

    zadałem to pytanie dawno temu w urzędzie i pani nie była w stanie mi
    odpowiedzieć
    krótko mówiąc gdzie można znaleźć definicję mieszkania...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 15. Data: 2009-12-16 14:24:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 15:04:19 zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > a ile trzeba mieszkać realnie żeby oficjalnie mieszkać
    > czy jednodniowe dwa dni spędzone w mieszkaniu to już mieszkanie?
    > czy może od 10
    > a może 60?

    Zameldować trzeba się bodajże przed upływem trzeciej doby

    > zadałem to pytanie dawno temu w urzędzie i pani nie była w stanie mi
    > odpowiedzieć
    > krótko mówiąc gdzie można znaleźć definicję mieszkania...

    W Kodeksie Cywilnym

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-12-16 14:32:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > W Kodeksie Cywilnym

    To żadna definicja dla celów meldunku. Chyba że przyjmiemy, że
    przeprowadzając się z ul. X na ul. Y w tym samym mieście, nie trzeba
    się przemeldowywać.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-12-16 14:46:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 16.12.2009 15:24, Tomek wrote:

    > Zameldować trzeba się bodajże przed upływem trzeciej doby

    Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze
    zmiana zameldowania?

    Paranoja jakas. No i w takim razie narodem przestepcow jestesmy ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2009-12-16 15:06:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 15:46:45 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Paranoja jakas. No i w takim razie narodem przestepcow jestesmy

    Wy-pra-szam-so-bie! WYKROCZENIOWCÓW jeśli już ;-)

    A co powiesz na to, że mąż powinien donieść na żonę, że się nie
    przemeldowała, dozorca na żonę i męża, a także pracodawca na pracownika
    -- jeśli wiedzą, że tego obowiązku ktoś nie dochował?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 19. Data: 2009-12-16 15:09:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote
    > Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze
    > zmiana zameldowania?

    Nie każdy, jest pełno wyjątków od reguły, to jest wyjątek, jeśli mieszkasz u
    rodziny. Ustawa o ewidencji ludności.

  • 20. Data: 2009-12-16 17:31:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze
    > zmiana zameldowania?

    Jest wyjatek dla wakacji. Do 30 dni nie trzeba sie meldowac.