eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › AF447
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2022-12-11 01:17:36
    Temat: AF447
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jeden z finałów starej, głośnej sprawy.
    https://www.rp.pl/transport/art37585811-katastrofa-s
    amolotu-air-france-prokuratura-bezradna-wyrok-w-kwie
    tniu
    "Przedostatniego dnia przewodu sądowego para oskarżycieli publicznych
    oświadczyła w ponad 5-godzinnym wystąpieniu, że nie jest w stanie
    domagać się skazania Airbusa i Air France za nieumyślne spowodowanie
    śmierci 228 osób, bo nie potrafiła ustalić bezpośredniego związku z tą
    katastrofą uchybień czy zaniedbań ze strony obu firm. Wina tym firm
    ,,wydaje się nam niemożliwa do wykazania."

    Że rurki Pitota są wrażliwe na wodę to było wiadomo, ale że problemy
    zdarzały się tak często..

    "Dzień wcześniej mowy końcowe wygłosili obrońcy rodzin ofiar, będących
    stroną w tym procesie. Sěbastien Busy i Alain Jakubowicz zwrócili uwagę
    na odpowiedzialność Airbusa, który od 2003 r. wiedział o zamarzaniu sond
    Pitota (produkcji firmy Thales) -- od maja 2008 do maja 2008 było 22
    takie incydenty, a z sondami firmy Goodrich, które są w trzech czwartych
    floty A330 prawie wcale -- i nie śpieszył się z ich wymianą, Francuskiemu
    przewoźnikowi wytknęli z kolei zaniedbania w przeszkoleniu pilotów."

    Ciekawe czy nadal są tak zawodne, ale pewnie tak, bo jak to to
    zabepieczyć? No chyba, że inna koncepcja.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1