  • 21. Data: 2009-12-18 07:46:30
    Temat: Re: AC - szkoda calkowita
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 07:48:37 +0100, Fantom napisał(a):

    > Wlasnie cala idea w tym, ze to zaden wrak. W pelni sprawy jest i jezdzi.
    > Tylko napraw cholernie droga bo to blachy, jakies popekane kawaleczki itp.
    > Jakbym chcial to zrobic chalupniczo to moze i w 2 tys bym sie zmiescil. W
    > ASO juz co innego.

    Też miałem podobnie - szkoda całkowita, wziąłem 3k, naprawiłem "u pana
    Wiesia" za 2,5k i dalej jeżdżę. Żona wjechała w inny samochód i trochę
    się pogiął.

    > Wiec boje sie, ze wycenia mi to co zostalo na prawie tyle samo co ten
    > samochod jest ubezpieczony :(

    To by znaczyło że był ubezpieczony na zbyt niską kwotę?

    http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/Sz
    koda_calkowita__3

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2009-12-18 10:06:04
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > To by znaczyło że był ubezpieczony na zbyt niską kwotę?
    >
    > http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/Sz
    koda_calkowita__3

    Byl ubezpieczony na wartosc wg jakiegos tam systemu - czyli bardzo
    dokladnie.

    Fantom

  • 23. Data: 2009-12-18 13:52:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 20:13:10 +0100, Fantom napisał(a):

    > Jeszcze jedno - sprawe zglosilem 18 listopada. Kiedy mija termin 30 dni ? 18
    > grudnia czy 21 grudnia ?
    > I co znaczy, ze ubezpieczyciel ma te 30 dni na likwidacje szkody ? Ma sie w
    > tym terminie wypowiedziec czy co ? Musi do tego dnia wyslac np polecony do
    > mnie ?

    Ma w tym terminie wypłacić Ci bezsporną część odszkodowania.

  • 24. Data: 2009-12-18 13:55:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:18:40 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Ubezpieczycielowi mówisz ok i bierzesz 7000. Potem idziesz do warsztatu i
    > pytasz czy odpuszczą te 200 - jak nie to dopłacasz.
    > Albo możesz wziąć te 7000 i wrak sprzedać.

    O tak, jak wycena już jest w "kwitach" :)
    Tylko dobra wola TU może być uznana przez niego i np. stanowisko ASO że
    "zapomnieli dodać rabatu do wyceny, stąd kwota 7200. Zazwyczaj dajemy
    klientom u których koszt naprawy wynosi ponad 5 tysięcy - 5% rabatu - w tym
    przypadku nasz pracownik nie uwzględnił tego, prosimy uznać że koszt
    naprawy wynosi (7200-5%)". I wszytko w temacie ;)

  • 25. Data: 2009-12-18 15:06:44
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Ma w tym terminie wypłacić Ci bezsporną część odszkodowania.

    Ale komu ma wyplacici, jezeli bylo napsiane cesja na ASO a nie ma z aso
    jeszcze zadnego papierka itp ? To nie moj problem ? Czy jednak musz enp im
    dac ich numer konta, fakture itp ?
    I kiedy to mija ?? Dzisiaj czy w poniedzialek ?

    Fantom

  • 26. Data: 2009-12-21 11:29:59
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Mam taki problem :
    > Stuknalem autko. Mam AC na kwote 10 tys. Ubezpieczyciel wycenil naprawe na
    > 3 tys. Autoryzowany serwis na 7200 zl. Wszytsko mialo isc bezgotowkowo -
    > cesja na zaklad. No i teraz, ubezpieczyciel poweidzial, ze to szkoda
    > calkowita bo przekracza 70 %. Po prostu super.
    > Pytanie :czy ja musze sie na to zgodzic czy mam jakis wybor ? Czy np moge
    > doplacic z wlasnej kieszeni 300 zl i potraktowac, ze chce od
    > ubezpieczyciela 6900 (ponizej 70 %) ?

    No i dostalem dzisisaj wycene szkody calkowitej - do wyplaty mam 4800. Czyli
    tak jak myslalem.
    Ale nie poddaje sie. Wyslalaem kilka dni temu listem poleconym oswiadczenie,
    ze chce rozliczenie szkody na podstawie faktur. Moge chyba cos takiego
    zrobic ? List jakos na pewno dojdzie do nich moze dzisiaj nawet. Zobaczymy
    co oni na to.

    Pytanie - minelo wlasnie te 30 dni - czy ja nie powinienem dzisiaj kasy
    dostac ?? Nawet tego 4800 ??

    Fantom

  • 27. Data: 2009-12-22 10:02:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 16:06:44 +0100, Fantom napisał(a):

    > Ale komu ma wyplacici, jezeli bylo napsiane cesja na ASO

    Złożyłeś oświadczenie w TU że rozliczasz się bezgotówkowo z ASO?
    Na takim oświadczeniu podajesz nazwę, adres i ewentualnei nr rachunku tego
    ASO.

    > a nie ma z aso jeszcze zadnego papierka itp ?

    Ale jest przecież wycena TU (sporządzona przez ich biegłego) - i właśnie na
    tej podstawie w ciągu 30 dni TU musi wypłacić bezsporną część
    odszkodowania. Kwestia pozostałych roszczeń, czy róźnic - jest sprawą
    kolejno - planową :)

    > To nie moj problem ?

    Złożyłeś to oświadczenie w TU? Jeżeli tak - to nie Twój problem.
    Twoja rola kończy się na złożeniu tego oświadczenia/pełnomocnictwa dla ASO
    w swoim TU a następnie ... odebraniu autka w pełni naprawionego z ASO :)

  • 28. Data: 2009-12-22 10:03:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 12:29:59 +0100, Fantom napisał(a):

    > Pytanie - minelo wlasnie te 30 dni - czy ja nie powinienem dzisiaj kasy
    > dostac ?? Nawet tego 4800 ??

    Jak nie podałeś nr rachunku bankowego tego ASO, to TU wysłało do nich
    zapewne przekazem te 4800 :)))