  • 131. Data: 2007-11-21 20:50:20
    Temat: Re: ABORCJA dys.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:18gew05rgqwsa.2l85u31gc3wm.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <j...@p...pl> pisze:

    > Znaczy kobieta, jako wlascicielka swojego dziecka moze je sobie zakisic w
    > beczce?
    Nie fantazjuj niepotrzebnie, to jest proste.
    Dopóki zygota/embrion/płód nie jest w stanie żyć poza organizmem
    macierzystym, to do jego właścicielki należy wyłączna decyzja co jego losu -
    jest on bowiem jej częścią.
    Dlatego przerwanie (biegu) ciąży (inaczej aborcja) dopuszczalne jest tylko
    do pewnego momentu.

    Swoja drogą, popuszczając wodze fantazji...
    Rozwój nauki pozwala przypuścić, że kiedyś będzie można przeprowadzić
    zarodek ludzki od jego zaistnienia, do powstania organizmu autonomicznego
    całkowicie pozaustrojowo. To dziś futurystyka, ale w takiej sytuacji problem
    aborcji zniknie, a wraz z nim kontrowersyjna kwestia "zabijania dziecka
    poczętego".
    Każda kobieta będzie miała słuszne prawo wyboru - noszę i urodzę, albo:
    proszę to usunąć z mojego organizmu i zająć się tym.

    --
    Jotte

  • 132. Data: 2007-11-21 20:58:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi0psc$bip$1@news.wp.pl Klara Bemol <h...@w...pl>
    pisze:

    > zakaz zabijania pochodzi z prawa naturalnego, które następnie powtórzone
    > jest w dekalogu, a zatem obejmuje także niewierzących
    Bzdury.
    Prawo naturalne polega na tym, że drapieżnik aby żyć poluje i pożera swą
    ofiarę, często zadając jej ból i męki.
    Prawo naturalne polega na eliminacji/pozostawieniu na pastwę osobników
    słabszych celem ocalenia silniejszych.
    Prawo naturalne polega na naturalnym doborze, który preferuje przekazywanie
    genów przez osobniki silniejsze i lepiej radzace sobie w naturze.
    Prawo naturalne polega na woli (instynkcie) przetrwania, który jest
    naczelnym imperatywem.
    Prawo naturalne pochodzi (jak sama nazwa wskazuje) od natury. Nie wiemy skąd
    pochodzi natura.

    A dekalog to wysmażyli ludzie i niech sobie w niego wierzą ci, którzy
    zechcą.

    --
    Jotte

  • 133. Data: 2007-11-21 21:56:20
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:fi0psc$bip$1@news.wp.pl Klara Bemol <h...@w...pl>

    > Bzdury.
    > Prawo naturalne polega na tym, że drapieżnik aby żyć poluje i pożera swą
    > ofiarę, często zadając jej ból i męki.

    czyli kobieta w ciąży = drapieżnik, który aby żyć poluje i pożera,
    likwiduje itd. swoje dziecko

    tylko dziecko nie zagraża w ogólności życiu tej kobiety, a zatem nie
    musi go eliminować

  • 134. Data: 2007-11-21 22:07:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi29i4$8c8$1@news.wp.pl Klara Bemol <h...@w...pl>
    pisze:

    > czyli kobieta w ciąży = drapieżnik, który aby żyć poluje i pożera,
    > likwiduje itd. swoje dziecko
    Czyli nic nie "czyli".
    Użyłaś określenia "prawo naturalne" w kontekście przywodzacym mi na myśl
    kopniętych (sorry) radiomaryjców i innych fanatyków religijnych
    przypisujących sobie jedynosłuszność swoich guseł.
    Dlatego napisałem, co to jest prawo naturalne w rzeczywistości i bez żadnych
    konkretnych konotacji.

    > tylko dziecko nie zagraża w ogólności życiu tej kobiety, a zatem nie musi
    > go eliminować
    Nie, kobieta nie musi eliminować zygoty/embrionu/płodu. Nawet gdyby
    zagrażało jej życiu - nie musi. To jest jej wola i decyzja dotycząca części
    jej ciała. Nikomu nic do tego.

    --
    Jotte

  • 135. Data: 2007-11-21 22:08:04
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > czyli kobieta w ciąży = drapieżnik, który aby żyć poluje i pożera,
    > likwiduje itd. swoje dziecko
    >
    > tylko dziecko nie zagraża w ogólności życiu tej kobiety, a zatem nie
    > musi go eliminować

    Nie zagraża?

    Ok, bezpośrednio może nie. Ale wyobraź sobie taką sytuację:

    Jest sobie szalona 15-latka. I ta szalona 15-latka poszła pewnego razu
    na imprezę, gdzie spodobał się jej pewien 17-latek. Podniecało ją to, że
    był taki męski i dorosły. Jakoś tak wyszło, że na górze były akurat
    wolne pokoje i oni sobie tam bara bara. Niestety szalonej 15-latce
    pomimo brania tabletek się zaszło(*). I tu pojawia się problem, gdyż
    szalona 15-latka ma rodziców-dewotów, którzy niewątpliwie wyrzucą ją z
    domu i wydziedziczą, gdy się dowiedzą o ciąży.

    Co w takim przypadku może ją czekać? Jakiś zakład opiekuńczy? Czy może
    po prostu ulica, ćpanie itp.? A jakie mogą być dalsze konsekwencje ulicy
    i ćpania?

    * - przypadek w pewnym stopniu realny - znałem kiedyś 15-latkę biorącą
    tabletki od 2 lat, czyli od kiedy miała 13 lat. Tyle tylko, że tej
    realnej udało się nie zajść.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 136. Data: 2007-11-21 22:19:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Idiom napisał:
    > A, już rozumiem. "Istnieć samodzielnie poza organizmem matki" to
    > oznacza, "zostać zamrożona"....
    > No, tak, to wszystko wyjaśnia...

    Jezeli nie zamrozisz zarodek bedzie sie rozwijal az wyczerpie swoje zapasy.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia

  • 137. Data: 2007-11-21 22:33:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kobietka napisał:
    > To popieram, według mnie to sprawa kobiety czy chce urodzić czy nie. to
    > jest jej sprawa i jej sumienie.

    Tak to może się tłumaczyć każdy zbrodniarz "to moja sprawa i sumienie
    odwalcie się".

    >POza tym nie da się zakazać aborcji, bo
    > zawsze znajdzie się lekarz, który pomoże kobiecie w potrzebie.

    Da się zakazać skrobanek i wystarczy być konsekwentnym - skazywać
    zbrodniarzy by ten proceder ograniczyć.
    Na razie jest to największe ludobójstwo w dziejach ludzkości
    i zapewne za ileś tam dziesięcioleci ludzie ze zgrozą będą czytać
    o tym barbarzyństwie, jak my o np. niewolnictwie itp.

    Nie musi jego wychowywać.
    Może oddać do innej rodziny.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia

  • 138. Data: 2007-11-22 05:27:34
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Jezeli nie zamrozisz zarodek bedzie sie rozwijal az wyczerpie swoje zapasy.

    A jak długo będzie to trwało ? I co będzie później ?

    Czyli, wracając do kwestii, która mnie na poczatku zainteresowała - jak długo
    będzie trwało to samodzielne istnienie zygoty poza organizmem matki ? I czy
    istnienie czynników zewnętrznych (w rodzaju - wilgotność dużo niższa niż we
    wnętrzu) nie spowoduje, że owo istnienie będzie... hmmm... dość krótkotrwałe ?

    Monika

  • 139. Data: 2007-11-22 06:38:37
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Krowa to też organizm.
    > Czyli skoro można zabić krowę i zjeść to człowieka też?
    > Takie to są Twoje porównania. :(

    no moze jeszcze beda z ciebie ludzie, jak jeszcze troche sie nad tym porownaniem
    zastanowisz

    i to i to jest organizmem, i mniej wiecej porownywalne sa na danym etapie ich
    zycia, embrion jest ludzki, ale nie jest czlowiekiem, tak jak jajko nie jest
    kura, a gasienica nie jest motylem

    > Oczywiście, że odróżnisz to raz, dwa chyba wiadomo gdzie rozwija się płód
    > ludzki a gdzie świni.

    nie odroznisz nie masz na to najmniejszych szans, poszukaj sobie w necie zdjec,
    do pewnego etapu rozwoju nie masz najmniejszych szans odroznic

    > Każdy ginie usunięty ze środowiska do którego pobytu został biologicznie
    > przystosowany, więc nie rozumiem Twojego oburzenia.

    to niech sobie panstwo zabierze ten embrion i choduje gdzies indziej

    > I być może zaczyna się przy powstaniu zygoty. W końcu w tej jednej jedynej
    > komórce-organizmie jest WSZYSTKO w co się potem rozwiniesz.

    zapis genetyczny to nie wszystko, z zapisu genetycznego nie bedzie pamieci,
    "osobowosci" itd, czyli tego wszystkiego co czlowieka czyni czlowiekiem odroznia
    go od innych zwierzat i co odrzonia jednego czlowieka od drugiego czlowieka

    > Na podstawie symptomów śmierci chcesz określać kiedy zaczyna się życie!?

    no prosze, moze w koncu zakumasz

    > Ale płód to nazwa okresu rozwojowego - tak jak dziecko, starzec - a nie
    > gatunek biologiczny.

    no prosze prosze, tylko dziecko i starzec z definicji odnosza sie do gatunku
    ludzkiego, nie mowisz starzec o psie, alo dziecko o malym kocie, owszem mozna
    tak powiedziec, ale mowi sie stary pies, albo kociak

    za sjp.pwn.pl embrion <organizm ludzki lub zwierzęcy rozwijający się z
    zapłodnionego jaja>

    wiec jak widzisz embrion moze byc ludzki, ale nie jest czlowiekiem

    jest to organizm na pewnym etapie rozwoju, ale nie jest to czlowiek, czlowiek to
    cos wiecej i embrion tego czegos jeszcze nie ma

    > Jajko to (specyficzna) komórka kury.

    ale nie jest kura, jak embrion nie jest czlowiekiem

    > Czyli zabijasz ludzki organizm i uważasz, że to nie jest zabicie człowieka?

    dokladnie tak, taksamo jak odlaczenie czlowieka z martwym mozgiem od aparatury
    podtrzymujacej zycie tez nie jest jego zabiciem

  • 140. Data: 2007-11-22 06:43:03
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie musi jego wychowywać.
    > Może oddać do innej rodziny.

    to niech sobie ta rodzina zabierze je juz na etapie plodowym i wtedy nie bedzie
    skrobanek