eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo9 kwietnia9 kwietnia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 9 kwietnia
    Date: Fri, 24 Jan 2014 00:23:09 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 55
    Message-ID: <lbs89d$cr4$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: e1-163-j14.elartnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1390519405 13156 193.238.180.163 (23 Jan 2014 23:23:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jan 2014 23:23:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:734429
    [ ukryj nagłówki ]

    http://januszwojciechowski.blog.onet.pl/2014/01/23/t
    ajemnicza-naprawa-w-przeddzien-katastrofy/

    9 kwietnia ekipa z walizeczką pośpiesznie naprawiała tupolewa. Wygląda
    na to, że nikt tej naprawy nie nadzorował...

    1. Senatorowie Prawa i Sprawiedliwości zapytali doktora Laska i
    Prokuratora Seremeta o okoliczności tajemniczej naprawy tupolewa, w
    przeddzień katastrofy.

    O tej naprawie napisała lakonicznie Komisja Millera na str. 33 raportu.
    Że 8 kwietnia tupolew leciał z Pragi i zderzył się z ptakiem, w związku
    z czym 9-tego kwietnia naprawiano w nim osłonę radaru. Naprawy dokonywał
    nieprzeszkolony personel, o co komisja uznała za nieprawidłowość.

    Senatorowie chcieli się dowiedzieć, kto i w jakich okolicznościach
    stwierdził, ze doszło do kolizji z ptakiem, dlaczego samolot nie
    zawrócił do Pragi, czy to było zgodne z procedurami bezpieczeństwa,
    ponadto dokonywał tej naprawy, kto wyznaczył ekipę do naprawy, a także
    czy jakieś służby państwowe tę naprawę nadzorowały.

    Sprawa jest poważna - jeśli ktoś majstruje przy samolocie, którym
    nazajutrz ma lecieć Prezydent Rzeczypospolitej, to należałoby oczekiwać,
    że służby Rzeczypospolitej taka naprawę nadzorowały.

    W końcu chodzi o prezydenta państwa członkowskiego NATO, państwa
    zaangażowanego wojskowo w Afganistanie, a więc niewątpliwie zagrożonego
    atakiem terrorystycznym. W takim państwie służby specjalne na zimne
    powinny dmuchać i spuszczać z oka niczego, co ma związek z
    bezpieczeństwem Głowy Państwa.

    2. Odpowiedzi są wielce zastanawiające.

    Doktor Lasek właściwie nic nie odpowiedział, napisał, ze wszystko jest w
    raporcie i w załącznikach. Kolizja z ptakiem to nic takiego, pilot
    decydował, czy lecieć dalej. Po czym dodał rezolutnie, odwołując się do
    raportu komisji, ze ,,wystąpienie powyższej niesprawności nie miało
    wpływu na katastrofę..."

    Owszem, wystąpienie niesprawności nie miało wpływu na katastrofę, to
    wiemy, panie doktorze Lasek. Ale tu chodzi bardziej o to, czy naprawa
    nie miała wpływu na katastrofę.

    Krótko mówiąc - chodzi o to, czy ta naprawa kopuły radaru, a może i
    czegoś więcej" tupolewowi nie zaszkodziła?

    Stad pytanie, czy naprawiających ktoś nadzorował, ale doktor Lasek
    przemilczał ten problem.

    3. W imieniu prokuratora Seremeta odpowiedział prokurator Artymiak.
    Poinformował on senatorów, że prawidłowość tej naprawy z 9-tego kwietnia
    jest przedmiotem śledztwa i że personel dokonujący tej naprawy został
    przesłuchany. Brawo!

    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1