eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo5x 10 lat za gwalt
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 127

  • 61. Data: 2019-05-27 00:58:35
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 16:59, u2 pisze:

    >> I naparwdę sądzisz, że taki jadący przez miasto z prędkością 110 km/h
    >> bierze pod uwagę, ze kogoś zabije i będzie dla niego miało krytyczne
    >> znaczenie, czy dostanie za to 2, czy 8 lat?
    > godzi się co najmniej, że kogoś może zabić, patrz zabicie Słowaka w
    > Słowacji przez kilku napalonych rajdowców z Bolanda
    > tylko odpowiednia kara odstraszy kolejnych "gierojów":)

    Jakakolwiek kara ich odstraszy i jej wielkość nie ma tu większego
    znaczenia. nikt z nich nie kalkuluje, ze dwa latka, to sobie odsiedzę,
    ale osiem, to już zwolnię. To jest niedorzeczna argumentacja.


  • 62. Data: 2019-05-27 01:00:02
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 17:21, Shrek pisze:

    >> Moim zdaniem oni widzieli ten samochód w chwili wchodzenia, ale cenili,
    >> że sie zatrzyma. Taksówkarz z kolei pewnie uznał, że się  zatrzymają.
    >> Inaczej tego wyjaśnić się nie da. Zarówno przy 70 km/h, jak również przy
    >> 110 km/h taksówkarz powinien zdążyć zahamować przed przejściem, gdyby
    >> podjął taką decyzję w chwili wejścia pieszych na przejście - a na filmie
    >> widać, ze nic mu nie przesłaniało widoczności i było tam jasno.
    > No ale uznał, że uciekną.

    To tylko moja sugestia.


  • 63. Data: 2019-05-27 01:01:03
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 17:25, Shrek pisze:

    >>> To nie ty przed chwilą twierdziłeś, że ich widział? Jeśli zeznał, ze
    >>> ich widział i myślał, że mu uciekną sprzed maski, to jest to
    >>> przyczynek do skwalifikowania tego jako zabójstwo z zamiarem
    >>> ewentualnym.
    >> Mógł uznać, że jak zacznie hamować, to wpadnie w poślizg i przywali w
    >> pieszych i spróbował przed nimi przejechać.
    >  Mógł uznać cokolwiek. Jeśli ich widział i nic nie zrobił to (...)

    Trudno powiedzieć, czy nic nie zrobił. Może przyspieszył. To był błąd
    decyzyjne, ale czemu twierdzisz, ze nic?


  • 64. Data: 2019-05-27 01:07:01
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 23:41, J.F. pisze:

    >> Tu jeszcze jest aspekt infrastruktury drogowej. Sporo jeżdżę po Słowacji
    >> przykładowo. Tam masz w miejscowości na głównej drodze kilka przejść dla
    >> pieszych i możesz na nich uważać. U nas przejścia są co kawałeczek,
    >> bywa, ze absurdalnych miejscach znikąd donikąd. Ze dwa miesiące temu
    >> była większa chryja o przejście w połowie niczego i projektant wyjaśnił,
    >> iż w przetargu było, że ma gdzieś być, a nic tam nie było, to walnęli w
    >> połowie odcinka. Potem się dziwić, ze ludzie jeżdżą, jak jeżdżą.
    > A to ciekaw jestem, czy tu poszlo o to samo
    > https://goo.gl/maps/XDufcdtJJVmSmj4k8
    > https://goo.gl/maps/owaDBJb7WeGEMgwp6

    Tu choć masz chodniki. Tak na szybkiego z mojego podwórka:
    https://goo.gl/maps/YvE3w78irmvHwsnXA



  • 65. Data: 2019-05-27 03:15:56
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > To oczywiście średnio wyjaśnia jazdę nocą po mieście ponad 100 km/h, ale
    > zauważcie, że podobno tam dopuszczalna była 70 km/h. Czyli nawet przy
    > organizacji ruchu uznano, że da się bezpeicznie szybko tam jeździć.

    A te 70km/h nie oznacza czasami maksymalnej dopuszczalnej prędkości w
    dobrych warunkach drogowych/pogodowych/etc? Noc, mokro pewnie byłoby
    bliżej 50km, a tu facet grzał >110km/h.

    --
    Marcin


  • 66. Data: 2019-05-27 07:57:19
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: ń <...@...n>

    Jakby nie chciał być zabójcą to by skręcił na latarnię lub drzewo.
    W najgorszym wypadku byłby jeden trup mężczyzny zamiast dwóch trupów kobiet, czyli
    społecznie byłby czysty zysk.


    -----
    > Mógł uznać, że jak zacznie hamować, to wpadnie w poślizg i przywali w pieszych i
    spróbował przed nimi przejechać.


  • 67. Data: 2019-05-27 07:59:01
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: ń <...@...n>

    To po co za np. produkcję narkotyków wsadzać na 8 zamiast na 2?
    Nie ma kalkulacji?
    Bo ja myślę, że kalkulacja jest silna jak cholera.


    ----
    > nikt z nich nie kalkuluje, ze dwa latka, to sobie odsiedzę, ale osiem, to już
    zwolnię.


  • 68. Data: 2019-05-27 08:02:40
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: ń <...@...n>

    Co więcej facet był zawodowcem, więc tak grzał po raz dziewięćset dziewięćdziesiąty
    siódmy, a morderstwo dawno wliczył w koszty.


    -----
    > Noc, mokro pewnie byłoby bliżej 50km, a tu facet grzał >110km/h.


  • 69. Data: 2019-05-27 09:26:47
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: Kviat

    W dniu 27.05.2019 o 00:57, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 26.05.2019 o 20:59, Kviat pisze:
    >> W dniu 26.05.2019 o 16:33, Robert Tomasik pisze:
    >>
    >>> Tu jeszcze jest aspekt infrastruktury drogowej. Sporo jeżdżę po Słowacji
    >>> przykładowo. Tam masz w miejscowości na głównej drodze kilka przejść dla
    >>> pieszych i możesz na nich uważać.
    >>
    >> Czyli poza przejściami możesz nie uważać?
    >
    > Ale pieszy ma nie włazić pod koła.

    A kierowca ma uważać. Również poza przejściami.

    > U nas pasy sa co kawałek

    Bo naszym kierowcom poza przejściami dla pieszych włącza się tryb, że są
    właścicielami drogi i wysuwają im się klapy na oczy. Uważają, że nikt
    nie ma prawa wejść na ich drogę, a jak już ktoś wejdzie, to jego wina i
    chuj, niech ginie, skoro wlazł na ich drogę poza przejściem.
    Taka mentalność, której nie zmienisz w prosty sposób w ciągu jednego
    pokolenia. Pomimo ciągłej edukacji dopiero za granicą potrafią jakoś
    włączyć myślenie, a po powrocie do Polski znowu wyłączają.

    > i jakby
    > jeszcze wprowadzić obowiązek, jak w Niemczech, że masz się zatrzymać,
    > gdy pieszy się zbliża,

    Taki obowiązek w Niemczech jest tylko na terenach zabudowanych w
    obszarach do 30km/h. Poza tym takiego obowiązku nie ma.

    > to po prostu byś musiał stać, bo zawsze ktoś się
    > do tych naszych przejść zbliża.

    No widzisz, a w Niemczech nie ma zebr i oznakowanych przejść, nie ma
    obowiązku zatrzymywania się dla kierowców, a piesi stać nie muszą.

    >>> U nas przejścia są co kawałeczek,
    >>
    >> I bardzo dobrze.
    >> Przynajmniej dopóki się kierowcy nie ucywilizują. Miejscowość służy do
    >> mieszkania dla ludzi, a nie, że jak ktoś chce pójść na pocztę, to musi
    >> zapindalać na drugi koniec miejscowości do przejścia dla pieszych, albo
    >> przefrunąć nad drogą, bo jaśnie pan kierowca nie ogarnął, że mu się
    >> autostrada skończyła.
    >
    > Nigdzie łazić nie musi. Możesz przejść w dowolnym miejscu, byle ustąpić
    > pierwszeństwa pojazdom.

    W Polsce to nie działa. Widząc pieszego poza przejściem kierowcom włącza
    się "szeryf" i nawet nogi z gazu nie zdejmą, bo przecież trzeba
    nastraszyć niesfornego pieszego, żeby "się nauczył" i na drugi raz
    poszukał przejścia dla pieszych.

    >> Naszych kierowców należy najpierw wychować i wyedukować, skoro już się
    >> niefrasobliwie zapierdalczy z cegłą zamiast stopy na drogę wpuściło.
    >>
    >> Przejścia dla pieszych nie są dla normalnych kierowców. Normalnym
    >> kierowcom nie trzeba wyznaczać specjalnie oznakowanych miejsc w
    >> miejscowości "uwaga, tu mogą przechodzić ludzie".
    >> Przejścia dla pieszych są dla kierowców specjalnej troski.
    >>
    >> Sporo jeżdżę po Niemczech, tam typowa zebra to raczej ewenement, a nie
    >> norma. Zebry występują tylko w terenach zabudowanych i to tam, gdzie
    >> obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.
    >>
    >> W pozostałych miejscach nie ma na przejściach ani zebry, ani nawet
    >> żadnego znaku.
    >> Spróbuj coś takiego zrobić w polskiej miejscowości...
    >>
    >> Tu masz to ładnie wytłumaczone:
    >> http://zm.org.pl/?a=nl_raffi_przejscia
    >>
    >> "Typowe przejście dla pieszych jest prawie niewidoczne (choć "zebry" też
    >> się czasem zdarzają). To uczy kierowców jazdy z bezpieczną prędkością i
    >> zachowaną uwagą. Kierowcy więc na pieszego uważają także, gdy nad
    >> jezdnią nie ma wielkich żółtych tablic, pulsujących świateł i innych
    >> zabaweczek z lubością stosowanych przez naszych specjalistów od
    >> bezpieczeństwa. Dzięki temu zamiast poprawy punktowej (w miejscach
    >> "dających po oczach") uzyskuje się poprawę systemową. Kierowca uważa
    >> wszędzie i spodziewa się pieszego zawsze."
    >>
    >> Nie wspominając o takich państwach jak Szwecja czy Wielka Brytania,
    >> gdzie możesz przejść przez jezdnię w dowolnym miejscu, a czerwone
    >> światło jest jedynie wskazówką dla pieszego, że ma uważać.
    >> W Norwegii pieszy może przejść na czerwonym całkowicie legalnie.
    >>
    >> Spróbuj to jakoś racjonalnie wytłumaczyć kolesiowi, który tłumaczy się
    >> przed sądem, że ktoś mu w mieście "wtargnął pod samochód, bo on przecież
    >> miał pierwszeństwo".
    >
    > No widzisz. Właśnie dokładnie o to mi chodzi. Kierowcy uważają na
    > pieszych, ale piesi nie wskakują na maskę.

    Jak się zapierdala 100km/h przez miasteczko, to takiemu kierowcy wydaje
    się, że każdy mu wyskakuje na maskę. Bo przecież on ma pierwszeństwo, a
    ograniczenia są dla "kapeluszników", a nie dla prawdziwych kierowców.

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 70. Data: 2019-05-27 09:32:43
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 07:59, ń pisze:
    > To po co za np. produkcję narkotyków wsadzać na 8 zamiast na 2?
    > Nie ma kalkulacji?
    > Bo ja myślę, że kalkulacja jest silna jak cholera.
    >
    >
    > ----
    >> nikt z nich nie kalkuluje, ze dwa latka, to sobie odsiedzę, ale osiem,
    >> to już zwolnię.
    >


    ano, dlatego wolą produkować papierosy niż dragi:)))))))))

    --
    George Orwell :

    "If liberty means anything at all, it means the right to tell people
    what they do not want to hear"

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1