  • 1. Data: 2008-02-27 07:38:57
    Temat: 0dpis wyroku sądowego
    Od: kotolak <k...@w...pl>

    Witam

    Zwróciłem się z prośbą do Sądu Rejonowego o udostępnienie wyroku z
    uzasadnieniem dotyczącej sprawy w której Urząd Gminy oskarżył byłego
    wójta o nadużycia gospodarcze i malwersację. Wyrok skazujący został
    ogłoszony stroną przez sąd. Stroną postępowania była prokuratura.
    Prośbę swą uzasadniam tym, że wyrok podlega ustawie o dostępie do
    informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. (Dz. U. Nr 112,
    poz.1198). Ponieważ w sprawie tej był pokrzywdzony Urząd Gminy w
    Tarłowie. A sprawa ta dotyczyła przestępstw na mieniu publicznym.

    Sąd Rejonowy Wydział Karny odpowiedział ,, prawo do otrzymania
    odpisu wyroku wraz z uzasadnieniem przysługuje tylko stronie
    postępowania zgodnie z art.156 & 1 k.p.k. Tymczasem w niniejszym
    procesie Gmina występowała wyłącznie w charakterze pokrzywdzonego,który
    nie jest stroną procesu karnego. Tylko występowanie przez pokrzywdzonego
    w roli oskarżyciela posiłkowego daje mu przymiot strony postępowania
    karnego"

    Mam wątpliwości do odpowiedz Sądu Rejonowego.
    Proszę o skomentowanie w/w odpowiedzi Sądu.

    Kotołak.

  • 2. Data: 2008-02-27 11:20:54
    Temat: Re: 0dpis wyroku sądowego
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "kotolak" <k...@w...pl> napisał
    > Sąd Rejonowy Wydział Karny odpowiedział ,, prawo do otrzymania odpisu
    > wyroku wraz z uzasadnieniem przysługuje tylko stronie postępowania zgodnie
    > z art.156 & 1 k.p.k.

    Uznał, że bardziej szczegółowy jest kpk więc ma pierwszeństwo w
    zastosowaniu.