-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... , jest kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki. Jeden z e-sprzedawców napisał: „Kto ponosi koszt uszkodzenia towaru (rozbita porcelana), gdy jest on źle zapakowany podczas odesłania do sklepu (klient decyduje się na zwrot towaru, bo nie podoba mu się produkt).” W tym przypadku wyjaśnienie jest korzystne dla sprzedawcy. Bo ...
-
Zwrot towaru w e-commerce
... towaru do sklepu (opakowanie, zabezpieczenie, nadanie) ponosimy sami. Sprzedawca nie może potrącać żadnych kosztów manipulacyjnych (tzw. odstępnego, prowizji za płatność internetową, kosztów pakowania, itp.). Inaczej wygląda sytuacja, w której to kupujący samodzielnie i z własnej inicjatywy wybiera środek transportu, np. dzwoni do ...
-
Automatyczny zwrot towaru. Na co uważać?
... na stronie internetowej sklepu. Kolejnym krokiem jest zamówienie kuriera i przekazanie paczki lub nadanie jej w punkcie wskazanym przez sklep. Niestety okazuje się, że automatyczny zwrot towaru może dostarczyć nam pewnych problemów. Oto, czego dotyczą przykładowe skargi: Konsumentka zamówiła kuriera, który nie dotarł do niej w terminie ...
-
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
... 10 konsumentów nie skorzysta ponownie z oferty sklepu internetowego jeśli ten nie pokrywa kosztów ewentualnego odesłania zakupionego towaru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami ... do e-sklepu, o tyle e-sklep powinien zwrócić kupującemu koszt pierwszej wysyłki towaru. Konsumentowi należy się zwrot kosztu wysyłki poniesionej przy zakupie, jednak tylko do ...
-
Darmowy zwrot towaru: za duże wyzwanie dla małych firm?
... do portfolio IAI. Rosnącym problemem dla branży e-commerce – szczególnie sklepów odzieżowych – jest także zjawisko celowych, nieuczciwych zwrotów. „Wardrobing” polega na zakupie towaru, aby pochwalić się nim w mediach społecznościowych lub aby jednorazowo założyć np. na imprezę, a następnie odesłać produkt do sklepu ... Wygodny i darmowy zwrot towaru ...
-
Kupujesz za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru
... do kupujących z Polski. Rynek w Wielkiej Brytanii sam się uregulował i pomimo braku formularza na stronie sklepu klienci nie mają problemów z dokonywaniem zwrotów” – twierdzi nasza rozmówczyni. Trusted Shops: Pokrycie kosztów odesłania towaru jako strategia marketingowa Zdaniem Country Manager Trusted Shops, różnice w podejściu do ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym, rozumiany jako rezygnacja z zakupu, jest dobrą wolą sprzedawcy, ponieważ polskie prawo nie przewiduje zwrotów w takiej sytuacji. Dlaczego? Klient sklepu ... , czyli przed zawarciem umowy handlowej na odległość, z jaką mamy do czynienia w przypadku zakupów online. Jeżeli będziemy mieć wątpliwości „po ...
-
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
... do zwrotu towaru bez potrzeby podawania przyczyn – informuje Tomasz Żelazny z OleOle.pl, sklepu ... konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Zwrot kosztów dopiero na samym ... towaru konsumpcyjnego z umową. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową w okresie dwóch lat od zakupu. Zgodnie z ustawą konsument ma prawo żądać doprowadzenia towaru do ...
-
Zwrot towaru - oprogramowania zakupionego w Internecie
... prawa do odstąpienia od umowy podważałoby biznesową racjonalność tego typu transakcji. Odstąpienie od umowy zawieranej na odległość Jeżeli konsument zdecyduje się odstąpić od umowy, zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Takiego uprawnienia nie można wyłączyć w regulaminie sklepu internetowego ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... Wtedy jedynie od polityki danego sklepu zależy, czy przyjmie produkt. Sprzedawca może zwrotów nie przyjmować albo w zamian za zwrot oferować jedynie kartę podarunkową – wyjaśnia ... .pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest dowód zakupu. Najlepiej, ...
-
Zakupy online: możliwy zwrot towaru
Zwrot towaru, który się już nie podoba? Możliwe, ale tylko przy sprzedaży przez ... składania reklamacji, towarach i usługach oferowanych drogą elektroniczną, a także nazwie i adresie sklepu. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły także klauzule w regulaminach uprawniające do dokonania zmian w ofercie bez poinformowania o tym konsumentów. Również kontrole ...
-
Świąteczne zakupy online: zwrot towaru
... zwrot towaru musi nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia – liczy się data nadania. Warto wiedzieć, że jeśli sprzedawca nie poinformował kupującego o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy, to czas na zwrot wydłuża się aż do 12 miesięcy od otrzymania towaru ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... sklepu aniżeli tradycyjną formę zakupów. To szybsza, wygodniejsza i zwykle tańsza alternatywa. Oszczędność na niższej cenie często rekompensuje z nadwyżką dodatkowy koszt związany z przesyłką towaru ... ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, przy czym zwrot świadczeń powinien nastąpić niezwłocznie, a ... upływem 10-dniowego terminu do odstąpienia od umowy, ...
-
Odstąpienie od umowy: zwrot kosztów przesyłki
... towaru do sklepu. Tymczasem większość sklepów internetowych zwraca tylko cenę towaru ...
-
Nietrafiony prezent? Zobacz, czy przysługuje ci prawo zwrotu towaru
... zwrot środków za dany produkt lub usługę. Pamiętajmy jednak, że przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Sprzedawca może żądać dowodu zakupu Utarło się powszechne przekonanie, że zwrot towaru ...
-
Zakupy świąteczne przez Internet: prawo do odstąpienia od umowy
... towaru, jeśli produkt zostanie odesłany w innym opakowaniu niż to, które otrzymaliśmy. Konsument powinien pamiętać, że to on bierze odpowiedzialność za dostarczenie do sklepu ...
-
Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa
... sklepu, nie będziemy mogli skorzystać z reklamacji zamówionego towaru ...
-
Zakupy przez Internet a niezgodność towaru z umową
... sklepu internetowego najczęściej otrzymujemy wydrukowane potwierdzenie wraz z otrzymanym towarem. Jeżeli go zabraknie, możemy posłużyć się dowodem zapłaty i potwierdzeniem zamówienia. Niezgodność towaru z umową ma miejsce wtedy, gdy kupiony produkt nie nadaje się do celu do ...
-
Sklepy internetowe zwrócą pieniądze z odsetkami
... 10 dni, licząc od otrzymania towaru. Konsumentowi należą się przy tym ustawowe odsetki od daty dokonania przedpłaty do daty jej zwrotu (art. 7 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów). Zwrot powinien też objąć koszty wysyłki ze sklepu do klienta. Natomiast odesłanie towaru do sklepu po skorzystaniu z prawa odstąpienia od ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... towaru z umową jest NIEISTOTNA (np. odpadł guzik od bluzki). Pani Zosia nie chce już chodzić do sklepu w sprawie mleczka do czyszczenia. Swoją reklamację napisała na kartce papieru, wysłała do sklepu listem poleconym i czeka na ustosunkowanie się sprzedawcy do ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... do sklepu (do sprzedawcy) i złożyć reklamację. UWAGA: o niezgodności towaru z umową należy zawiadomić sprzedawcę w terminie 2 miesięcy od wykrycia tej niezgodności. Jeśli przekroczymy ten termin – utracimy uprawnienia. Zosia napisała w domu pismo reklamacyjne do ... że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... sklepu internetowego: lektura obowiązkowa Gdy robimy zakupy w sklepie stacjonarnym, możemy dokładnie obejrzeć każdy produkt, a jeżeli mamy wątpliwości co do jakości czy specyfiki oferowanego towaru ... może również wstrzymać się z tym krokiem do czasu otrzymania zwracanej rzeczy albo dowodu jej wysłania. Co istotne, zwrot nie zostanie uznany, jeśli ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... czy faktycznie taki prezent będzie trafiony. Zwrot pieniędzy, ale nie wszystkich kosztów Zrywając umowę ze sklepem internetowym, przysługuje nam zwrot kosztów zakupu danego przedmiotu oraz kosztów przesyłki towaru ze sklepu do nas. Sami natomiast musimy zapłacić za odesłanie towaru do sprzedającego. Wynika to bezpośrednio z przepisów prawa ...
-
Podstawowe prawa konsumentów
... do sklepu, w zamian otrzymując zwrot wpłaconych pieniędzy. Wspomniane uprawnienie jest jednak ograniczone, skorzystać z niego możemy w określonych sytuacjach i pod określonymi warunkami. W szczególności prawo do ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas. Pamiętajmy! Jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiemy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Za duży T-shirt? Zwrot ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
... do sklepu. Druga kwestia to transparentność opisu samej procedury zwrotu. Kiedy konsument zna zasady i jest informowany w przejrzysty sposób (zarówno na karcie towaru, jak i w ostatecznym rozliczeniu), w jaki sposób może dokonać zwrotu, ma poczucie bezpieczeństwa. Taki zabieg sprawia, że kupujący ma zaufanie do marki i z chęcią wraca do sklepu ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... towaru. Nowe przepisy dużą wagę przywiązują do informowania klientów o ich prawach. Konieczne będzie m.in. zamieszczenie informacji o prawie do zwrotu towaru. Jeśli sprzedający nie poinformuje o tej możliwości, kupujący będzie miał nawet rok na zwrot towaru ...
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... zwrot towaru Jednym z ważnych argumentów za kupowaniem online jest możliwość odstąpienia od umowy, czyli zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie nieprzekraczającym 14 dni kalendarzowych. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie lub dostarczenie oświadczenia do ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... towaru na stronie i w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych musi przyjąć zwrot towaru w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zamówienia. Występują jednak pewne wyjątki, które należy mieć na uwadze – sklepy internetowe nie zgadzają się na zwrot ... reklamacji powinny widnieć na stronie internetowej sklepu i znajdować się np. w części regulaminu. Warto ...
-
Świąteczne zakupy za granicą a reklamacje
... do ceny dolicza tzw. „handling”, czyli opłatę za przygotowanie towaru do wysyłki. Oprócz tego należy sprawdzić koszty wysyłki oraz wysokość cła. Towarów sprowadzanych spoza Unii Europejskiej nie można reklamować na podstawie niezgodności z umową. Trzeba sprawdzić jaki tryb reklamacyjny jest w regulaminie sklepu ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
... przewidzieć, że również klienci niebędący konsumentami mogą od niej odstąpić. Zwrot kosztów przesyłki Pojawiają się wątpliwości, czy konsumentowi, który skorzystał z ... koszty, w tym zapłacone przez niego koszty wysyłki towaru ze sklepu do konsumenta. Konsument powinien zapłacić tylko za odesłanie towaru. Na orzeczenie to powołuje się polski Urząd ...
-
Nowa ustawa konsumencka sparaliżuje e-commerce?
... zwrot towaru. Okres ten zwiększy się z 10 do 14 dni kalendarzowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, że w wypadku zwrotu towaru spoczywa na nich obowiązek zwrotu pieniędzy wraz z kosztami przesyłki – dodaje mec. Fic. Oczywiście, przedsiębiorca będzie miał obowiązek powiadomić klienta o przysługującym mu prawie do ... wróci do naszego sklepu, ale ...
-
Zakupy w sieci a prawa konsumentów - porady
... do natychmiastowego (w przypadku: naprawy do 14 dni, wymiany na nowy do 7 dni) przywrócenia reklamowanej rzeczy zgodności z umową, zgodnie z żądaniem klienta. Zwrotu pieniędzy można się domagać, wtedy gdy wada jest istotna i sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do ... sklepu internetowego do ...
-
Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta
... bezpośrednio w regulaminie sklepu, lub umowie wiążącej ... towaru przez nabywcę będącego przedsiębiorcą, co nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Zwroty są wówczas jedynie dobrą wolą sprzedawcy. Na wartość zwróconego towaru sprzedawca wystawia fakturę korygującą, gdyż co do zasady każde zdarzenie gospodarcze, zarówno zakup, jak i zwrot towaru ...
-
Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?
... Zwrot towaru Wedle instrukcji sprzedawcy. Zasadniczo w ciągu 14 dni po poinformowaniu sprzedawcy o zamiarze odstąpienia. Nie zwracaj towaru dopóki sprzedawca nie udzieli ci jasnych instrukcji za pośrednictwem swojej strony internetowej, e-mailem lub pocztą. Co mi przysługuje? Naprawa lub wymiana. Ewentualnie zwrot ...