-
Darmowy zwrot towaru: za duże wyzwanie dla małych firm?
... zwrot towaru jest dla nich niezwykle istotną kwestią. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duży odsetek kupujących przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu ...
-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... zwrot towaru? Obowiązujące przepisy wskazują, że konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania zamówionego towaru. Doświadczenie pokazuje jednak, że nierzadko staje się to okazją, aby w tym czasie skorzystać z produktu ... wpłynie na zmniejszenie wartości produktu. To zdecydowane przekroczenie możliwości zbadania ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... produktu, to gwarancja nalicza się od nowa, właśnie dla tej części. Zwrot zakupów dokonanych Internet – co trzeba wiedzieć? Kiedy kupujemy przez Internet, obowiązują nas inne zasady i dotyczą one również zwrotu zakupionego towaru. Mamy 14 dni na zwrot ...
-
Zwrot towaru - oprogramowania zakupionego w Internecie
... zwrotu, nie odinstalowując jednocześnie zakupionego produktu, aby móc dalej z niego korzystać w sposób nieuprawniony. Nasuwa się przy tym wątpliwość, jak w takim przypadku miałby właściwie wyglądać zwrot tak zakupionego oprogramowania? Czy jest w ogóle możliwe, by na gruncie obowiązujących przepisów traktować „zwrot” programu komputerowego na równi ...
-
Zwrot towaru na własny koszt? Nie z PayPalem
... zakupiony przedmiot i otrzymać zwrot kosztów przesyłki. Zwrot jest możliwy zarówno w przypadku korzystania z usług lokalnych, jak i zagranicznych sprzedawców. Tym samym PayPal w znaczny sposób przyczynia się do rozszerzenia uprawnień kupujących, chroniąc ich już od momentu zakupu produktu, aż po jego ewentualny zwrot. Filozofia usługi zwrotu ...
-
Ograniczony zwrot towaru już od 25 grudnia
... zawsze im ono przysługuje. I tak, zapomnieć o takiej możliwości musi m.in. nabywca produktu wytworzonego na jego specjalne zamówienie, jak np. koszulka z nadrukiem czy produkt ... 14 dni termin na zwrot produktów zamawianych przez internet, z drugiej zaś w niektórych przypadkach pozbawią klientów prawa do oddania produktu, gdy naruszą jego opakowanie. ...
-
Zwrot towaru w e-commerce
... sklepów internetowych: „Warunkiem koniecznym zwrotu lub wymiany w sklepie jest odesłanie towaru w stanie nienaruszonym i nienoszącym śladów użytkowania.” „Gwarantujemy zwrot wartości produktu. Koszty dostawy (…) towaru nie podlegają zwrotowi.” „Towar musi być nowy, kompletny, nieotwierany, nieużywany oraz oryginalnie zapakowany.” „Towar ...
-
Zakupy online: zwrot towaru a brak paragonu
... paragonów konsumentom. Czy w takim razie brak paragonu pozbawia klienta możliwości zwrotu produktu? Odpowiedzią jest treść art. 27 ustawy o prawach konsumenta. Według ... jej elementy, czy dziurawiąc. Wtedy sprzedawca zgłasza konsumentowi uszkodzenie towaru i proponuje zwrot części kwoty, której wielkość zależy od rozległości uszkodzeń. Jak udowodnić ...
-
Zakupy online: możliwy zwrot towaru
... przesłać je w ciągu 10 dni do przedsiębiorcy. Ma on z kolei 14 dni na zwrot wpłaconych przez nas pieniędzy. Prawo to nie przysługuje w określonych przypadkach, m.in. ... powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie i na jakich warunkach nabyliśmy towar. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić się do jej wystawcy – najczęściej ...
-
Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów wysyłki towaru
... (dalej „dyrektywa”),zapewnia szczególną ochronę konsumentom zawierającym umowy na odległość, gdyż w takiej sytuacji nie mają oni możliwości zapoznania się z właściwościami produktu, ani upewnienia się co do charakteru usług przed zawarciem umowy. Dyrektywa definiuje umowę zawieraną na odległość jako „każdą umowę dotyczącą ...
-
Świąteczne zakupy online: zwrot towaru
... Kiedy sprzedawca ma prawo nie oddać nam pełnej kwoty nabytego przez nas produktu i co musimy zrobić po podjęciu decyzji o zwrocie? Na te i inne pytania odpowiadają ... prenumeraty, termin na odstąpienie zaczyna się od momentu otrzymania pierwszej rzeczy. Sam zwrot towaru musi nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia ...
-
Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy
... . Nagranie może stanowić dowód w procesie ewentualnej reklamacji. W przypadku dostarczenia uszkodzonego produktu – spisz protokół z kurierem. Najlepiej zrobić to od razu przy ... z nich możesz zrezygnować w oparciu o regulamin – nie zawsze będziesz mógł liczyć na zwrot kosztów. Szczególnie w zakresie usług transportowych warto rozważyć zakup biletu ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... produktu. Dopiero w drugiej kolejności będzie mógł ubiegać się o obniżenie ceny lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową i w rezultacie uzyskać zwrot pieniędzy. Kolejność ta będzie miała wyjątek – gdy wada produktu ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
... wadliwości produktu mamy aż rok od momentu zauważenia wady. Zwrot produktu, który po prostu nam się nie podoba – zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje możliwość zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... reklamacji” są bezprawne. Reklamację składamy u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi ( ... możemy jej reklamować u sprzedawcy. Za duży T-shirt? Zwrot produktu Zamówiony online Nie mamy okazji przymierzyć produktu, który zamawiamy na odległość – zatem czasem niestety ...
-
6 rad na letnie wyprzedaże
Sprawdź, czy informacje o przecenie na pewno dotyczą całego asortymentu, pamiętaj o swoim prawie do ceny widniejącej na metce, nie zapominaj, że możliwość zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Szalejesz na wyprzedażach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, na co warto zwrócić uwagę. Ile ...
-
Większe bezpieczeństwo produktów w erze cyfrowej. Wchodzi w życie dyrektywa GPSR
... platformy zakupowe muszą podać kanały komunikacji, za pośrednictwem których będzie można zawiadomić o zagrożeniu. Wyboru sposobu rekompensaty w przypadku produktu niebezpiecznego: naprawa, wymiana lub zwrot pieniędzy. Prostego zgłaszania niebezpiecznych produktów Komisji Europejskiej za pomocą portalu Safety Gate. Co muszą zrobić firmy? Producenci ...
-
Odstąpienie od umowy w e-commerce a odszkodowanie za zużycie rzeczy
... UOKiK uznał, że postanowienia regulaminów umożliwiające zwrot jedynie produktu nieużywanego, kompletnego, w oryginalnym opakowaniu i nienaruszonym stanie są sprzeczne z podstawowymi regułami prawa konsumenckiego. Zdaniem Prezesa UOKiK, kupując przez Internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić ...
-
Zagraniczne zakupy przez internet. Co z płatnościami?
... zwrot produktu Jeżeli chcesz zwrócić zakupiony przez Internet towar w ciągu 14 dni (prawo do zwrotu przysługuje we wszystkich państwach UE), to pamiętaj, że przedsiębiorca przekaże zwrot ...
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
... promocji Nawet doświadczonemu Mikołajowi może się zdarzyć wręczenie wadliwego, nie działającego produktu. Taki towar można reklamować – niezależnie, czy został kupiony w cenie ... z której wynikał rabat i o której zostałeś poinformowany. Masz 14 dni na zwrot produktu kupionego on-line Nowoczesny Mikołaj korzysta z komfortu zakupów on-line i wie, ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... reklamacji i zwrotów. Ponadto, każdy sprzedawca musi rzetelnie informować o cenie oferowanego produktu, doliczając koszty dostawy. Pamiętaj – podane ceny muszą być cenami brutto, czyli ... Jeżeli korzystasz z oferty innego konsumenta – to on decyduje, czy przyjmie zwrot. W sytuacji, gdy dostaniesz rzecz bezwartościową, której nie zamawiałeś – ...
-
Czy możemy zwrócić nietrafione prezenty świąteczne?
... produktu nabytego w sklepie stacjonarnym nie zawsze jest możliwe. – Zwroty w sklepach tradycyjnych są możliwe jedynie za zgodą sprzedawcy. Coraz częściej jednak większe placówki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i pozwalają na zwrot ... , że podstawą do zwrotu zakupionego produktu w sklepach stacjonarnych oraz internetowych jest posiadanie ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... produktu – jeśli jest przechowywany w szczelnych opakowaniach. Istotną kwestią jest jednak, że mimo okresu gwarancyjnego, w przypadku stwierdzenia wady produktu, reklamację składać możemy najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy. Przekroczenie tego terminu powoduje utratę uprawnień reklamacyjnych. Reklamację należy złożyć na piśmie. 4. Zwrot pieniędzy ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... towaru, jeżeli nie posiadamy oryginalnego opakowania. Kwestią sporną bywa także zwrot kosztów zakupu, dlatego warto pamiętać o tym, że sklep powinien zwrócić nam środki ... wysyłają towar w tej samej cenie i o podobnych parametrach, gdy zamówionego przez klienta produktu np. zabrakło w magazynie lub przestał być produkowany. – W takiej sytuacji sklep ...
-
Nietrafiony prezent? Zobacz, czy przysługuje ci prawo zwrotu towaru
... on przyjąć zwrot, ale nie jest do tego prawnie zobligowany. Tylko od niego, a dokładniej od regulaminu sklepu, zależy także termin na zwrot produktu i pozostałe jego warunki. Może ... wcześniej). Sprzedawca może żądać dowodu zakupu Utarło się powszechne przekonanie, że zwrot towaru nie będzie możliwy, jeśli nie posiadamy paragonu. To sformułowanie ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
... które go usprawniają. Pierwsza istotna rzecz, to klarowny i czytelny opis samego produktu. Dzięki temu klient, który otrzymuje zakupiony przedmiot zgodny z opisem, nie ... metodyczny i profesjonalny. Ten proces również warto zautomatyzować. Poczynając od informacji o tym, że zwrot został zarejestrowany, czy też paczka została przyjęta, aż do tej, ze ...
-
Zakupy świąteczne: pamiętaj o swoich prawach
... , metodę chowu kur (np. 0 – ekologiczny, 1– na wolnym wybiegu, 2 – ściółkowy, 3 – klatkowy); inna cena tego samego produktu na półce i w kasie? W takim przypadku mamy prawo do zakupu po takiej ... będziemy musieli zapłacić więcej niż gdybyśmy każdą z tych rzeczy kupili osobno; zwrot produktu, który nie ma wad, a po prostu nam się nie podoba zależy ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... z ukraińskim – sprzedawca powinien wypłacić za każdy dzień spóźnienia karę 1 proc. ceny wadliwego produktu. Jak zgłosić reklamację? W obu krajach na piśmie, u sprzedawcy, w dwóch egzemplarzach – ... kasie. Jeżeli jej nie ma, spytaj sprzedawcę. Gdy zgodzi się na zwrot, poproś o potwierdzenie tej możliwości np. na paragonie wraz z pieczątką sklepu. ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... Legal. Według nowych przepisów konsument musi uzyskać przejrzystą i wyczerpującą informację o cenie produktu i jej wszystkich składnikach, wszelkich dodatkowych kosztach oraz zasadach zwrotu ... do zwrotu zapłaconej przez niego sumy w terminie 14 dni. Co ważne, zwrot kosztów będzie obejmował również koszty wysyłki. Klienci dokonujący zakupów online ...
-
Święty Mikołaju! Zachowaj dowód zakupu!
... składając reklamację, decyduje, czy produkt ma być wymieniony na nowy lub naprawiony – zwrot gotówki jest możliwy wtedy, gdy ani naprawa ani wymiana nie są możliwe. Kupon ... wykonania usługi, warto złożyć reklamację do sprzedawcy. To on odpowiada za jakość produktu lub usługi realizowanych w ramach zakupów grupowych. Od umowy nabycia kuponu można też ...
-
Zakupy przez internet: wyprzedaż nie ogranicza praw kupującego
... internetowa wiąże się z zawarciem umowy na odległość. Należy pamiętać, że zarezerwowanie produktu w sieci i jego kupno dopiero po obejrzeniu w sklepie stacjonarnym, nie będzie zawarciem ... . zamówione online produkty spożywcze. W przypadku, gdy konsument po otrzymaniu produktu otworzył zapieczętowane opakowanie, nie będzie mógł zwrócić kosmetyków czy ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana i zwrot produktu możliwa jest tylko na podstawie spisanego protokołu szkody.” (Wpis numer 6276) „Wszelkie reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie będą uwzględniane jedynie w przypadku ...
-
3 porady, jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne
... . Gdy kupujesz w sklepie stacjonarnym - upewnij się przed zakupem, czy sklep umożliwia odstąpienie od umowy, jeżeli tak, to na jakich warunkach. Zwrot produktu zależy od dobrej woli sprzedawcy – to on ustala zasady. Może np. oferować wyłącznie wymianę lub zwrot środków na kartę podarunkową.
-
Letnie wyprzedaże w Europie
... lub wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej wybrać się na zagraniczne wyprzedaże? Europejskie Centrum ... określoną wadę Jeśli cena na metce obniżona jest ze względu na defekt produktu (np. zepsuty suwak), powinno być to wyraźnie zaznaczone. W takiej sytuacji nie ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... i zadowolenie klientów ― podkreśla Paweł Kucharzak. Rysa na szkle Pierwszym haczykiem, na który oszuści łapią swe ofiary, jest wyjątkowo niska cena produktu, w stosunku do rzeczywistej wartości, jaką on przedstawia. Myślimy: „Wiadomo, w Internecie zawsze jest taniej!” i wówczas to, co mogłoby wydawać się podejrzane ...