-
Prawo reklamy: jak działa?
... działając zgodnie z prawem? Prawo reklamy zwięźle wyznacza granice dozwolonej reklamy oraz organizowania i prowadzenia reklamy. Problem zakresu dopuszczalności reklamy może być zatem rozpatrywany na dwóch płaszczyznach: ustawodawstwa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przepisów z zakresu organizowania reklamy, gdzie najczęściej występuje podmiot ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... nimi, zachowania stron w toku negocjacji, zakresu postanowień, których uzgodnienie jest konieczne dla uznania umowy za zawartą, zakresu zastosowania obydwu procedur. Strony mogą ... ofertę kupna skierowaną do sprzedawcy. Ofertą publiczną mogą być także reklamy umieszczane w Internecie, jeśli obejmują wszelkie dane, które powinna zawierać oferta. Znane ...
-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
Przedsiębiorcy, którzy reklamują swoje produkty lub usługi w Internecie muszą każdorazowo uwzględniać liczne regulacje z zakresu tzw. prawa reklamy. Z dość oczywistych przyczyn w przypadku wyrobów medycznych, leków oraz suplementów diety owe regulacje są wyjątkowo rozbudowane. Dodatkowo planowana jest ich nowelizacja. ...
-
Niedozwolone klauzule w e-commerce 2013
... odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie. W ubiegłym roku pojawiło się 55 wpisów z tego zakresu, co stanowi wzrost w porównaniu z 2012 rokiem. Należy podkreślić, że sklep, ... swobodnie. Dotyczy to zarówno akceptacji regulaminu, jak i zgody na otrzymanie reklamy. W tym celu można na przykład poprosić klientów o zaznaczenie odpowiednego pola wyboru ( ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany II 2014
... prawnych z zakresu regulacji dotyczących usług płatniczych, otwartych funduszy emerytalnych i działalności funduszy emerytalnych, które weszły w życie w styczniu ... 2014 r. swoich statutów do nowych przepisów; w okresie do dnia 31 grudnia 2014 r. zakazano reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE; ...
-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami
... w dniu 18 stycznia 2015 r. dotyczyła głównie zmian z zakresu prawa konkurencji, obecnie UOKiK planuje wzmocnić swoje kompetencje z zakresu ochrony konsumentów. W tym celu Prezes UOKiK ... do zaniechania określonych działań np. zobowiązać przedsiębiorcę do wstrzymania emisji reklamy lub wycofania danego produktu z oferty. Co prawda przedsiębiorca będzie ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2024 roku
... podejmował Prezes UOKiK? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile postępowań z zakresu ochrony konkurencji przeprowadził UOKiK w 2024 roku? Ile przeprowadzono postępowań ... przedstawienia ogólnych informacji kredytowych. Wprowadzi także wymogi w zakresie reklamy i marketingu kredytów konsumenckich, w tym katalog informacji, które muszą się znaleźć ...
-
Prawa autorskie: najważniejsze zagadnienia
... WWW, skład i DTP ulotki reklamowej czy też folderu) najistotniejszą częścią takiej reklamy jest jej strona wizualna - zdjęcia, grafiki, itp. Wyobraźmy sobie zatem, ... w tej kwestii i nie narzuca z góry żadnych kryteriów wynagrodzenia w zależności od zakresu wykorzystywania danej pracy. Pozostaje nam jeszcze kwestia uzyskania wyłączności kupującego na ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla ... rejestru działalności regulowanej, jak również prawo do cofania oraz ograniczania zakresu zezwoleń, a także wydawania decyzji o zakazie wykonywania działalności pocztowej objętej ...
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
... w polskim prawie nie oznacza jednak, że zagadnienia te wymykają się spod zakresu obowiązujących od wielu lat w naszym porządku prawnym ustaw, jak choćby prawa ochrony ... Art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w katalogu czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy wymienia m.in. reklamę wprowadzającą klienta w błąd i mogącą przez to ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... o aktach stanu cywilnego. Od dnia 1 stycznia 2015 r. wszystkie zdarzenia z zakresu stanu cywilnego rejestrowane są w elektronicznym systemie rejestracji akt stanu ... żywności i żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i młodzieży w ramach ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... je odmiennie. Dobrze jest więc przeanalizować aktualną linię orzeczniczą z tego zakresu, zanim zaczniemy podejmować jakiekolwiek działania – radzi Remigiusz Zdrojkowski. – A o tym, ... . Również w przypadku systemu reklamowego firmy Meta (właściciela Facebooka i Instagrama), reklamy skierowane do pełnoletniej grupy docelowej nie powinny wyświetlać się ...
-
Spam a prawo
... . W ten sposób użytkownik otrzymywałby jedynie reklamy, którymi jest zainteresowany, z kolei reklamodawca mógłby kierować swoje reklamy do swoich potencjalnych klientów. ... przedstawicieli odpowiednich organów wykonawczych. Gdyby ta grupa ludzi była w pełni świadoma zakresu problemów, jakie powoduje spam, nie trzeba byłoby długo czekać na powstanie ...
-
Obrona domen internetowych firm
... przedsiębiorcy można także wykorzystać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy. Uwaga na naciągaczy! Świadomość, że warto być obecnym w Internecie często nie ... 1503 ze zm.) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Czym jest umowa sponsoringu?
... wszystkie będą zgodne z prawem. Należy bowiem pamiętać o pewnych ograniczeniach dotyczących nie tylko reklamy bezpośredniej, jaką znamy ze środków masowego przekazu, lecz również sponsoringu, a dotyczących m.in. ... Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
... szczególności o użycie drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, radia, telewizji, poczty elektronicznej ... Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość (np. reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, ... ze zm.) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych - kiedy jest obowiązkowy?
... przetwarzania danych osobowych (z uwzględnieniem: imienia i nazwiska osoby upoważnionej, zakresu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, nr identyfikatora); powołanie Inspektora ... marketingowej oraz w celach reklamowych; dla wykorzystania w celach marketingu i reklamy, ale tylko produktów przedsiębiorcy i dla danej osoby; dla wykorzystania ...
-
Kupno mieszkania a prawa konsumenta
... sąd (wyrok SOKiK z 19 maja 2005 r., sygn. akt XVII Ama 11/04 dotyczący reklamy J.W. Construction Holding SA). Z ceną mieszkań wiążą się także inne, poważne ... postanowienia znajdują się również w umowach pośrednictwa. Dotyczą m.in. zbyt szerokiego zakresu tzw. klauzuli wyłączności – konsument zobowiązuje się do sprzedaży lub kupna mieszkania ...
-
Jak uzyskać certyfikat bezpieczeństwa?
... wewnętrzny. Sekwencję wdrażania systemu HACCP przebiega następująco: etap 1 — zdefiniowanie zakresu stosowania systemu, etap 2 — utworzenie zespołu ds. HACCP — kilka osób, w ... , miejsca pochodzenia, metod produkcji), przypisywania mu działania, którego nie posiada, reklamy i prezentacji (w odniesieniu do kształtu, wyglądu, opakowania). Wymogi CE i ...
-
Zgoda na przesyłanie informacji handlowej pocztą elektroniczną
... być wyraźna W naszym prawie obowiązuje zasada: "najpierw uzyskaj zgodę, potem wysyłaj reklamy drogą elektroniczną". Niedopuszczalne jest wysyłanie niezamówionej informacji handlowej i zamieszczanie w niej ... Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Jakie ceny w umowach - brutto czy netto?
... o prawie odstąpienia od umowy z powodu braku akceptacji zmienionej ceny. Uwaga na reklamy Przedsiębiorcy powinni też uważać na sformułowania dotyczące cen zamieszczane w materiałach reklamowych, których ... zm.) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
... RzetelnyRegulamin.pl. Firmowe newslettery i oferty handlowe, to jedne z najprostszych do zrealizowania form reklamy internetowej. Tego typu treści marketingowe można rozesłać nawet za ... dowiedzieć się czym według prawa, jest informacja handlowa. Znajomość możliwości i zakresu jej wykorzystania, pozwoli uniknąć poważnych błędów. Czy zgadza się Pan ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... podeszwa w bucie), niekompletność (np. brak pilota do telewizora), brak właściwości o jakich zapewniają reklamy bądź sprzedawca (np. proszek do prania nie usuwa uporczywych plam) ... marki easy Therm, odpowiedzialność sprzedawcy była ograniczona tylko do zakresu wyznaczonego przez producenta. Urząd zakwestionował praktyki tych przedsiębiorców ponieważ ...
-
Nowelizacja ustawy o NIK podpisana przez Prezydenta
... roku o zmianie ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli. Ustawa ma na celu ograniczenie zakresu danych osobowych, które mogą być przetwarzane przez Najwyższą Izbę Kontroli, ... dotyczących zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadzono definicję reklamy oraz określeń: tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld, krajobraz czy ...
-
RODO - kiedy należy stosować się do jego przepisów?
... musi być świadoma i dobrowolna, a zakres przetwarzania danych może dotyczyć tylko zakresu, na jaki wyrażono zgodę) przetwarzanie jest niezbędne dla zrealizowania warunków ... informatyczną przesyłającą na podstawie zaobserwowanych preferencji i zachowań potencjalnych klientów konkretne reklamy do użytkowników sieci. Czy RODO stosuje się w stosunku do ...