-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... transakcje nie wpłyną negatywnie na konkurencję. Prezes Urzędu wszczął ponadto 3 postępowania z zakresu kontroli inwestycji i wydał jedną decyzję dotyczącą braku sprzeciwu do planowanej ... usługą. Sprawdzone zostały zasady współpracy m.in. w ramach tzw. marketingu szeptanego czy usługi polegającej na „gwarantowaniu oryginalnych, wiarygodnych opinii”. ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2024 roku
... inicjatywy podejmował Prezes UOKiK? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile postępowań z zakresu ochrony konkurencji przeprowadził UOKiK w 2024 roku? Ile przeprowadzono postępowań ... ogólnych informacji kredytowych. Wprowadzi także wymogi w zakresie reklamy i marketingu kredytów konsumenckich, w tym katalog informacji, które muszą się znaleźć w reklamie ...
-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
... zapoznaj się z zasadami legalnego marketingu elektronicznego! Otrzymując dziesiątki niechcianych maili dziennie można odnieść wrażenie, że w tej dziedzinie marketingu nie obowiązują ... oferty, wszystkie inne informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w tym w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia. Adres e-mail ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... informacji handlowych, jak i działania z zakresu marketingu bezpośredniego. To znacząca zmiana w porównaniu z dotychczasowym systemem, gdzie konieczne było pozyskiwanie oddzielnych zgód na różne formy komunikacji. Choć RODO pozostaje bez zmian, od listopada wymogi dotyczące informacji handlowych i marketingu bezpośredniego przechodzą do nowej ...
-
4 kroki dla przedsiębiorców i marketerów po wejściu w życie Prawa Komunikacji Elektronicznej
... 2024 r. w życie weszła nowa Ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE). Zastąpiła ona dotychczasowe przepisy z zakresu usług telekomunikacyjnych i świadczenia usług drogą elektroniczną, wprowadzając nowe regulacje dotyczące marketingu bezpośredniego oraz informacji handlowych. Jak dostosować działania marketingowe do nowych wymogów? Oto cztery ...
-
Polityka cenowa przedsiębiorcy pod kontrolą UOKiK
... ust. 1 pkt. 1 ustawy). Jak zostało to wskazane wyżej, naśladownictwo cenowe jest elementem polityki handlowej, stricte cenowej przedsiębiorcy i jest dozwolone. W literaturze z zakresu marketingu, jak i praktyce biznesowej jest to jeden z etapów bądź też sposobów towarzyszących ustalaniu ceny towaru lub usługi. Cena, a w świetle art. 4 ust ...
-
Ważne zmiany w e-commerce. Obejmą nie tylko Allegro i Amazona
... zasada, zgodnie z którą teraz jedna zgoda marketingowa udzielona przez klienta wystarczy, aby możliwe było przesyłanie informacji handlowych oraz prowadzenie działań z zakresu marketingu bezpośredniego. Wcześniej na każdy rodzaj komunikacji trzeba było uzyskać oddzielną zgodę. Co jednak istotne, według nowej ustawy, zgoda będzie wymagana ...
-
Zbieranie zgody na przetwarzanie danych osobowych - o czym należy pamiętać?
... składnikiem oferty; 3) wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia. Żeby przesyłać informacje handlowe, konieczne jest posiadanie na to zgody. Natomiast w niektórych przypadkach marketingu zgoda nie jest potrzebna. Chodzi o marketing bezpośredni - osobna zgoda ...
-
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych - kiedy jest obowiązkowy?
... danych osobowych (z uwzględnieniem: imienia i nazwiska osoby upoważnionej, zakresu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, nr identyfikatora); powołanie Inspektora ... własnej działalności marketingowej oraz w celach reklamowych; dla wykorzystania w celach marketingu i reklamy, ale tylko produktów przedsiębiorcy i dla danej osoby; dla ...
-
Dłużnik poniesie koszty windykacji
... z tym koszty. Teraz koszty może pokryć dłużnik. Niezależnie od zakresu podjętych działań i kwoty roszczenia wierzyciel może domagać się od dłużnika ... postępowania sądowego, a obecnie również o koszty windykacji– podsumowuje Danuta Czapeczko Dyrektor Sprzedaży i Marketingu PRAGMA INKASO S.A. Outsourcing się opłaca Należy pamiętać, że wydatki, których ...
-
Due diligence - pełny obraz twojej firmy!
... obu spółkach - w celu wyeliminowania ryzyka wystąpienia subiektywnej oceny. W skład komisji dokonującej badania najczęściej wchodzą specjaliści z zakresu m.in. prawa, ekonomii, rachunkowości, kadr, marketingu, a także rzeczoznawcy majątkowi. Zakres due diligence Badanie due diligence obejmuje swoim zakresem przede wszystkim: identyfikację ogólnego ...
-
5 sposobów na zapewnienie zgodności z RODO
... obywateli UE, to je posiadasz). Może nie uświadamiają sobie ich ilości i zakresu (dane osobowe to nie tylko nazwiska i adresy). Właśnie dlatego po ... danych na różne sposoby i używają ich do różnych celów. Czy chodzi o zespół ds. marketingu wprowadzający dane o potencjalnych klientach i udostępniający je zespołowi ds. sprzedaży, czy o dział ...