-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami
... i Konsumentów (SOKiK), może się okazać, że blokowanie wprowadzania produktu na rynek lub jego akcji marketingowej może trwać przez kilka miesięcy lub lat. Instytucja decyzji tymczasowej funkcjonuje obecnie w sprawach z zakresu ochrony konkurencji, jednak w praktyce jest ona stosowana sporadycznie. Z zapowiedzi Prezesa UOKiK wynika, że ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... marketingową, obejmującą zarówno przesyłanie informacji handlowych, jak i działania z zakresu marketingu bezpośredniego. To znacząca zmiana w porównaniu z dotychczasowym systemem, ... ? Właściciele sklepów internetowych zyskają możliwość korzystania z jednolitej zgody marketingowej obejmującej różne kanały komunikacji, co uprości procesy marketingowe. ...
-
Konkursy i loterie a dane osobowe
... jaki sposób firma (w naszym przykładzie organizator konkursu oraz właściciel przyszłej bazy marketingowej) może współpracować przy przetwarzaniu danych z podmiotem trzecim. Gdyby ... uogólnienie np. osoby, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych) zakresu danych, które będziemy zbierali sposobów zbierania danych ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... zachowania stron w toku negocjacji, zakresu postanowień, których uzgodnienie jest konieczne dla uznania umowy za zawartą, zakresu zastosowania obydwu procedur. Strony ... należy jako skierowaną do nieoznaczonego kręgu osób, mimo że w tzw. strategii marketingowej większość reklam ma swoich określonych odbiorców np. młodzież, gospodynie domowe, ...
-
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych - kiedy jest obowiązkowy?
... danych osobowych (z uwzględnieniem: imienia i nazwiska osoby upoważnionej, zakresu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, nr identyfikatora); powołanie Inspektora ... podmiotem (kontrahentem, klientem) bez możliwości wykorzystania we własnej działalności marketingowej oraz w celach reklamowych; dla wykorzystania w celach marketingu i reklamy, ...
-
Umowa o zachowaniu poufności
... jest do tego uprawniony. Kluczowe będzie tu zatem precyzyjne określenie zakresu dopuszczalnego wykorzystania informacji poufnych uzyskanych w toku negocjacji oraz ... wyłącznie dla potrzeb sformułowania oferty czy przeprowadzenia negocjowanej jednorazowej kampanii marketingowej). Powinna również określać obowiązki związane z zabezpieczeniem informacji ...
-
Dane osobowe przedsiębiorców w CEIDG bez ochrony?
... interesu przetwarzającego, wyrażającego się chociażby w chęci zbudowania bazy marketingowej. Wyłączenie danych dotyczących przedsiębiorcy spod ochrony powoduje, że przetwarzający dane ... administrator obowiązany będzie do opracowania i wdrożenia stosownej dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych, tj. polityki bezpieczeństwa i instrukcji ...
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
... portale społecznościowe zyskały status naczelnej siły marketingowej naszych czasów coraz więcej mówi się o potrzebie stworzenia ram prawnych dla biznesu w social mediach. Brak szczególnych rozwiązań w polskim prawie nie oznacza jednak, że zagadnienia te wymykają się spod zakresu obowiązujących od wielu lat w naszym porządku ...