-
Zakaz konkurencji w menedżerskich umowach o pracę
... stanowi, iż zakres zakazu winien zostać określony w odrębnej umowie, nie ma przeszkód, aby odpowiednie postanowienia zostały umieszczone bezpośrednio w umowie o pracę. Rozszerzenie zakazu na okres po ustaniu stosunku pracy jest możliwy wyłącznie w odniesieniu do pracowników mających dostęp do szczególnie ważnych informacji, których ujawnienie ...
-
Praca tymczasowa na podstawie umów cywilnoprawnych?
... pkt 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, gdzie określa się na zakres działalności gospodarczej obejmującej usługi pracy tymczasowej, w tym „kierowanie (…) ... rozliczania wykonanej pracy tymczasowej (termin i sposób przekazywania informacji dla celów rozliczeniowych), a także miejsce jej wykonywania. Przydatne linki: - Ustawa z ...
-
Regulamin pracy. Jakie kary grożą pracodawcom za naruszenia?
... 20 osób Im większe zatrudnienie w firmie, tym szerszy zakres obowiązków kadrowo-płacowych dla pracodawcy. Dlatego wielu przedsiębiorców pilnuje ustawowych limitów ... pracę. Innym przykładem nieprawidłowości w regulaminie pracy może być ustalenie w informacji o karach z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników, kary większej czy niedopuszczalna ...
-
Praca zdalna - jak wprowadzić ją w życie?
... Kodeksu pracy, zgodnie z którą zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej. W praktyce zakres takiego uzgodnienia powinien obejmować sam fakt wykonywania pracy zdalnej, ... polecenia pracy zdalnej wymaga więc w pierwszej kolejności uzyskania od pracownika informacji, czy pracownik posiada odpowiednie warunki. Dopiero oświadczenie pracownika w ...