-
Zakaz reklamy aptek niezgodny z prawem unijnym?
... uznał, że napoje alkoholowe są produktami, których konsumpcja jest ściśle powiązana z uwarunkowaniami społecznymi oraz lokalnymi nawykami i przyzwyczajeniami konsumentów. Z tego względu zakaz wszelkich form reklamy może negatywnie wpływać na dostęp do rynku produktów pochodzących z innych państw członkowskich, co daje naturalną przewagę produktom ...
-
Influencer marketing - UOKiK chce nowych regulacji
... produkt, za którego promocję otrzymali wynagrodzenie. Odpłatna promocja produktów lub usług bez wyraźnego oznaczenia, że są to treści sponsorowane narusza zakaz kryptoreklamy i może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową, a w niektórych przypadkach również czyn nieuczciwej konkurencji. Należy jednocześnie pamiętać, że wynagrodzenie, o którym mowa ...
-
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... sklasyfikowanych jako wyroby medyczne – dodaje Joanna Wajdzik. To nie koniec zakazów. Jak wskazują specjaliści, najbardziej problematyczny może okazać się w praktyce zakaz reklamowania wyrobów przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy, czyli specjalistów i profesjonalistów. Pojawia się bowiem pytanie o zakres sformułowania "do ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a cudzy znak towarowy
... , że podmiot świadczący usługę odsyłania, który przechowuje oznaczenie identyczne z danym znakiem towarowym jako słowo kluczowe i organizuje na jego podstawie wyświetlanie reklam, nie używa rzeczonego oznaczenia w rozumieniu dyrektywy 89/104 lub rozporządzenia nr 40/94. Z omawianego orzeczenia wynika ponadto, że artykuł 14 dyrektywy 2000/31/WE ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... )[5]. Rekomendacje Prezesa UOKIK w tym temacie zostały opublikowane we wrześniu 2022 r.[6], ale zakaz stosowania praktyk wprowadzających konsumentów w błąd istniał długo wcześniej. Wśród nich konieczne wyróżnienie materiałów reklamowych i odróżnianie reklam od przekazów niekomercyjnych, co wynika z art. 7 ust. 11 pkt ustawy o przeciwdziałaniu ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... a także wykorzystanie w reklamie osób popularnych wśród młodzieży (np. muzyków, artystów scenicznych, aktorów, prezenterów, influencerów, streamerów). Jeśli chodzi o zakaz prowadzenia reklam przy udziale małoletnich, w ten zakres wchodzi np. rozdawanie gadżetów, ulotek reklamowych będących nośnikiem reklamy i promocji piwa. W przypadku komunikatów ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... reklamy: w polskim prawie brak jest regulacji odnoszących się wprost do reklam w Internecie, choć odpowiednie przepisy mówią o reklamie w telewizji, radiu czy prasie i o tym, jaką ... innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego (zakaz reklamy przedmiotowej). Zakaz obejmuje także reklamę i promocję podmiotów, które w swym wizerunku ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... wydarzeń przez producentów napojów zawierających od 8% do 18% alkoholu. Szczegóły dotyczące warunków publikowania reklam piw zostały uregulowane w art. 13 ustawy alkoholowej. Reklama alkoholi ... lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego. Zakaz obejmuje także reklamę i promocję podmiotów, które w swym wizerunku reklamowym ...
-
Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?
... wyglądem do popularnych marek alkoholowych. Ustawa alkoholowa1 zawiera bowiem zakaz reklamy pośredniej, obejmujący nie tylko produkty, ale i działalność producentów alkoholu. ... nie jest bowiem oderwana od obowiązującego prawa. W erze cyfrowej coraz więcej reklam dociera do konsumentów za pośrednictwem kanałów internetowych. Organy nadzoru są ...
-
Odpowiedzialność karna osoby prawnej za czyn jej reprezentanta
... . Chodzi o odrębne postępowanie karne, w wyniku którego osoba prawna może ponieść poważne konsekwencje, i to orzeczone w jednym wyroku np. wysoka kara pieniężna, zakaz promocji lub reklamy, przepadek przedmiotów i korzyści majątkowych oraz zabezpieczenie mienia. Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych Aktem prawnym, o którym mowa powyżej, jest ustawa ...
-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... zobligował się Minister Zdrowia). Kolejna zmiana ma związek z medycyną estetyczną. Zakaz reklamowania wyrobów medycznych będzie dotyczyć również lekarzy medycyny estetycznej i ... dziedzinie medycyny czy ochrony zdrowia. Taki wymóg dotyczy także tych reklam, które dla wzmocnienia przekazu wykorzystują sformułowania naukowe i medyczne, a także powołują ...
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
... etapie możemy wyciągnąć kilka wniosków. Rekomendacje zostały opublikowane 26.09.2022 r., ale zakaz stosowania praktyk wprowadzających konsumentów w błąd istniał długo wcześniej. Bezwzględnie konieczne jest wyróżnienie materiałów reklamowych i odróżnianie reklam od przekazów niekomercyjnych, co wynika z art. 7 ust. 11 pkt ustawy o przeciwdziałaniu ...
Tematy: kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, reklama w internecie, oznaczanie reklam, UOKiK, influencerzy, social media, media społecznościowe, post sponsorowany, kryptoreklama, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing -
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny sposób. Kolejny warunek to zakaz wywoływania skojarzeń z relaksem, wypoczynkiem, sukcesem zawodowym lub życiowym. W środkach masowego ... a same strony internetowe mogą być widoczne w wyszukiwarce (w wynikach organicznych, czyli bez reklam). A co z serwisem YouTube, który także należy do Google? Platforma ta ...
-
AI Act - zakazy i obowiązki
... interesujące. Przechwytują i analizują informacje z twarzy w celu egzekwowania prawa lub personalizacji reklam, a także są wykorzystywane w wielu innych aspektach życia. AI Act ... używania systemów sztucznej inteligencji na terytorium Unii Europejskiej. Ustanawia zakaz stosowania niektórych praktyk w zakresie AI, a także określa szczególne wymogi ...
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
... domu konsumenta lub wycieczki. W przypadku pokazów nadal będzie to 14 dni. Zakaz zawierania umów finansowych podczas pokazu lub wycieczki. Zawarta w takiej sytuacji umowa, np. umowa pożyczki, będzie nieważna i nie będzie wywoływać skutków dla konsumenta. Zakaz przyjmowania płatności przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. Dotyczy to ...
-
Wizerunek marki. Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerami?
... miał jasne wytyczne dotyczące tego, jakie treści są akceptowalne, a jakie mogą być szkodliwe dla reklamodawcy. Może to obejmować na przykład zakaz angażowania się w kontrowersyjne tematy polityczne lub społeczne, jak również moderację dyskusji, która toczy się w związku z publikacją na kanałach influencera. Coraz ...
-
Nieuczciwa konkurencja w Internecie
Na działalność w Internecie decyduje się coraz więcej osób. Niestety, sieć sprzyja próbom prowadzenia interesu niezupełnie zgodnie z prawem. To zmora przedsiębiorców, którzy rzetelnie kierując swoją firmą, ponoszą straty z tytułu działań nieuczciwej konkurencji - osób bez zarejestrowanej działalności, nierzadko opierających ją o plagiat, zaniżanie ...
-
Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji
... cywilny, przepisami wspólnymi dla konsumentów i podmiotów nie posiadających statusu konsumenta. Przewidziane były wprawdzie pewne odrębności zwiększające ochronę konsumentów, jak choćby zakaz wyłączania odpowiedzialności z tytułu rękojmi jeśli nie zezwala na to przepis szczególny, jednak co do zasady regulacje były wspólne. Projektowana ustawa ...
-
Jak AI Act wpłynie na rynek reklamy internetowej?
... cztery miesiące po tej dacie Rozporządzenie będzie obowiązywać w pełni. Wcześniej, bo już sześć miesięcy od wejścia w życie, ma być przestrzegany zakaz systemów AI stwarzających niedopuszczalne ryzyko. Większość przepisów dotyczących kar będzie zaś obowiązywać po dwunastu miesiącach. Co ważne dla dostawców i podmiotów ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany V 2011
... oraz obecności reklam; wprowadzono pojęcie przekazu handlowego, które jest szersze niż reklama i obejmuje np. telesprzedaż; zdefiniowano pojęcie „lokowania produktu” oraz wprowadzono zakaz lokowania produktu, od którego przewidziano jednocześnie pewne wyjątki; zdefiniowano pojęcie „lokowania tematu” i wprowadzono bezwzględny zakaz lokowania tematu ...
-
RODO a małe firmy
... profilowanie dla celów wyświetlania odpowiednio dobranych komunikatów marketingowych w postaci reklam na Facebooku, na podstawie zaczytanych z poruszania się po stronach internetowych ... przetwarzane dane osobowe, np. zakaz wynoszenia dokumentów z firmy, obowiązek zahasłowania komputerów i dostępów do programów komputerowych, zakaz wyrzucania do ...
-
Granice ochrony znaku towarowego
Nie można zakazać używania takiego samego lub podobnego znaku towarowego na terytorium, na którym o ochronę nie wnioskowano. Uprawniony nie może skutecznie sprzeciwić się używaniu należącego do niego znaku towarowego np. w celu informacyjnym, artystycznym czy też w reklamie porównawczej. Problem ustalenia granic ochrony znaku towarowego ma ...
-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami
... jako prokurator, sędzia i egzekutor. Jeszcze przed zakończeniem postępowania będzie mógł sankcjonować zachowanie przedsiębiorców np. poprzez blokowanie reklam lub czasowy zakaz oferowania konsumentom określonych produktów lub usług. Natomiast w przypadku niedozwolonych postanowień umownych Prezes UOKiK będzie inicjował postępowanie, a następnie ...
-
Rok RODO
... naruszył przepisy dotyczące zbierania zgód od użytkowników na wyświetlanie spersonalizowanych reklam, co do których organ ochrony danych uznał między innymi, iż ... wymagających szczególnej ochrony. Ustawa sektorowa wprowadziła też całkowity zakaz stosowania monitoringu w pomieszczeniach udostępnianych zakładowej organizacji związkowej. Niepewna ...