-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... na gruncie prawa karnego Internet jest traktowany jako przestrzeń o charakterze publicznym [1]. O tym wszystkim zdają się zapominać influencerzy i influencerki, ale także osoby zlecające ... sprzedaż napojów o zawartości powyżej 18% alkoholu, to ustawa zabrania jakiejkolwiek formy informowania o sponsorowaniu. W ustawie alkoholowej można także zauważyć ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... ograniczony krąg odbiorców. Skoro reklamę stanowi rozpowszechnianie treści promocyjnych o charakterze publicznym, a za „publiczne” uznawane jest to, co skierowane do ... w witrynie sklepu – zauważa ekspert. A co z alkoholem w social mediach? Polskie prawo zabrania promowania alkoholu w Internecie, bowiem wirtualna sieć traktowana jest jako ...
-
Nowa Ustawa o obligacjach podpisana przez Prezydenta
... państwach członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy jej wyniki są znane i dostępne. Zabrania się wykonywania procedur, które wiążą się z długotrwałym, dotkliwym bólem, cierpieniem ... z których korzystanie w sposób nienastawiony na osiągnięcie zysku leży w interesie publicznym w celach: trwałej ochrony dóbr kultury; upowszechniania dóbr kultury ...
-
Płatności biometryczne a ochrona danych osobowych w świetle RODO
... sfer intymności osoby fizycznej? Nie. Zgodnie z art. 9 ust. 1 RODO „zabrania się przetwarzania danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy ... 1 lit. g) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są ...