-
Usługi telekomunikacyjne: zmiana oferty operatora
... cyfrowej, która również jest jedną z najczęściej świadczonych. Na kanwie tej usługi powstały też budzące najwięcej emocji zagadnienia dotyczące możliwości zmiany oferty ... oferty. W takim wypadku operator nie będzie chroniony twierdzeniem o rzekomej promocji, a wycofanie programu będzie skutkować możliwością wypowiedzenia umowy. Należy wskazać, że ...
-
Zatrudnienie cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
... niż 5 lat (art. 88e ust. 2 ustawy o promocji zatrudnienia). Zgodnie z art. 88e ust. 3 ustawy o promocji zatrudnienia wojewoda wydaje zezwolenie na pracę na okres delegowania w przypadku delegowania cudzoziemca przez pracodawcę zagranicznego w celu realizacji usługi eksportowej. Dodatkowo w przypadkach określonych w kryteriach wydawania zezwoleń na ...
-
Większa ochrona praw konsumenta dzięki dyrektywie Omnibus
... ceny towaru lub usługi przedsiębiorca będzie miał obowiązek uwidocznić obok informacji o obniżonej cenie również informację o najniższej ocenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie ... Wątpliwości może budzić m.in. sposób realizacji nowego obowiązku w przypadku tzw. promocji pakietowych (np. ofert typu kup 2 produkty w cenie 1) czy akcji ...
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
... zakupu reklamowanej usługi lub produktu. Jednak nieuczciwe praktyki, takie jak celowe ukrywanie istotnych informacji dotyczących reklamowanego produktu czy usługi, są ... ”, który wzbudza ciekawość i tym bardziej przyciąga uwagę konsumenta. Informacja dotycząca mechanizmu promocji (legal) była zaś zawarta na samym dole – tam, gdzie ludzki wzrok pada na ...
-
Jak założyć agencję pracy tymczasowej?
... związanego z rotacją pracowników. Zmiany struktury rynku pracy, w tym rosnący popyt na usługi agencji pracy tymczasowej, sprawiają, że wielu przedsiębiorców dostrzega w założeniu ... do pracy za granicą u zagranicznego pracodawcy (art. 85 ust. 2 pkt. 7 ustawy o promocji zatrudnienia). Od pracownika tymczasowego można wymagać jedynie pokrycia faktycznie ...
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
... informacją handlową jest każda wiadomość pośrednio lub bezpośrednio promująca towary, usługi, bądź wizerunek przedsiębiorcy. Zgodnie z polskim prawem, odbiorca musi ... pełną nazwę oraz dane kontaktowe. Należy też wyraźnie zaznaczyć zakres promocji, a w szczególności: obniżki cen, nieodpłatne świadczenia pieniężne lub rzeczowe i inne korzyści ...
-
Ceny bez tajemnic, czyli jak nie wpaść w pułapkę w Black Friday
... Omnibus będzie m.in. wymuszać precyzyjne podawanie informacji o zmianie cen towaru lub usługi oraz o ich najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed ... maty do ćwiczeń. Magda kupiła produkt stacjonarnie w pobliskim sklepie, był akurat w promocji. Jacek zamówił tę samą matę, korzystając ze sprzedaży internetowej tego samego sklepu ...
-
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości
... wdrażania zmian. - Wątpliwości jest sporo, najwięcej poruszenia wywołuje kwestia promocji – mówi Gabriela Halla-Popławska, adwokat IdoSell/IAI S.A. Choć o dyrektywie Omnibus ... się o obowiązku informacyjnym. Chodzi o wskazanie najniższej ceny danego towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Ustawa z dnia 9 ...
-
Wyprzedaże za granicą: jakie masz prawa?
... granicą. Europejskie Centrum Konsumenckie Polska zebrało informacje, do kiedy trwa okres najbardziej atrakcyjnych promocji w poszczególnych krajach Europy oraz o czym warto pamiętać, kupując ubrania czy sprzęt elektroniczny na ... Trzeba jednak pamiętać, że Sieć ta może pomagać tylko tym konsumentom, którzy zakupili towary i usługi od przedsiębiorców ...
-
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
... promocji, na który wielu z nas czeka z niecierpliwością. Sklepy kuszą konsumentów akcjami promocyjnymi w styli "3 za 2", "1+1", ... o obniżonej cenie, sprzedawca ma obowiązek umieszczenia także informacji o najniższej cenie tego produktu czy usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni od wprowadzania obniżki. W praktyce oznacza to, że jeżeli z ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... jest wtedy, kiedy przedsiębiorca (sprzedawca, usługodawca) zobowiąże się do sprzedania towaru lub usługi a konsument - do zapłacenia za ten towar lub usługę określonej ceny. Jeśli ... innym konsumentom i środowisku naturalnemu. Kupowanie rzeczy niepotrzebnej tylko dlatego, że jest w promocji albo zachęca nas do tego reklama – to strata nie tylko dla ...
-
Zatrudnienie cudzoziemca - obowiązki pracodawcy
... przepisami ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2013 roku poz. 674 ... gdy zamierza delegować cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu realizacji usługi eksportowej. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... przeszkolony, po to, by zwiększyć efektywność zawieranych transakcji. Bezpośredni kontakt z klientem jako element promocji Sprzedaż osobista to z punktu widzenia marketingu ważny instrument promocji. Jest to ustna prezentacja usługi w bezpośredniej rozmowie z klientem, bądź grupą klientów, której celem jest zamknięcie sprzedaży. Znaczenie tego ...
-
Prawa konsumenta w UE - case studies
... . Natomiast usługodawcą jest operator telefonii komórkowej, który odpowiada za świadczone usługi, a nie za aparat. Rozwiązanie umowy z operatorem zostanie uznane za zerwanie warunków promocji i konsumentka będzie musiała zapłacić karę umowną zastrzeżoną w regulaminie promocji. Kupując telefon, należy zwrócić uwagę na to, kto jest sprzedawcą ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... wymiana urządzeń niedozwolonych, w celach zarobkowych, oraz wykorzystywanie przekazu informacji handlowej do promocji tych urządzeń lub związanych z nimi usług (art. 15b ust. ... do nabycia towaru lub usługi; np. reklama pomijająca całkowity koszt pożyczki, reklama pomijająca wskazanie terminowości lub zasad promocji dotyczącej określonych produktów; ...
-
Operatorzy telekomunikacyjni kamuflują kary umowne
... , niemal wszyscy operatorzy udzielają abonentom tego typu rabatów. W rzeczywistości jednak często są to ulgi pozorne. Jeśli cena danej usługi w promocji, odzwierciedla cenę rynkową tej usługi, operator nie udziela faktycznie abonentowi żadnego upustu. Rzekoma ulga służy wtedy jedynie zapewnieniu operatorowi roszczenia o zapłatę kary umownej ...
-
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
... się na oznaczanie promocji zgodnie z wymogami Dyrektywy Omnibus i poza ceną po rabacie, pokazują też informację o najniższej cenie towaru lub usługi z ostatnich 30 dni przed dniem wprowadzenia promocji. W niektórych przypadkach może pojawiać się także trzecia cena w postaci ceny z dnia sprzed ogłoszenia promocji. Takie oznaczenie pozwala ...
-
Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe
... przedsiębiorców do jednoznacznego i niebudzącego wątpliwości przedstawiania ceny towaru lub usługi. W przypadku informowania o obniżeniu ceny sprzedawca musi również ... bowiem personalizacja oferty, która oczywiście ogranicza liczbę osób korzystających z promocji, ale jednocześnie pozwala budować indywidualne, silne relacje z klientami. Relacje oparte ...
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
... się znaleźć wszędzie tam, gdzie przedsiębiorca ogłasza rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie na półce sklepowej, na wywieszce, w gazetce sieci ... , jak się wydaje. Masz prawo do reklamacji Artykuły kupione na promocji możesz reklamować na tych samych zasadach co zakupy w cenie regularnej. Wyjątkiem może ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Senior w banku
... INSTYTUCJE FINANSOWE Na rynku, oprócz banków, obecne są też inne podmioty świadczące usługi finansowe. Działają one tak, jak firmy w innych branżach, po zarejestrowaniu ... czujność: Koniecznie trzeba przeczytać umowę i sprawdzić, czy przedstawione warunki promocji są zgodne z tymi, które przedstawiała osoba oferująca kredyt. W razie sprzeczności – ...
-
Jak obliczać i prezentować obniżki cen?
... UOKiK na Instagramie. Przy nietransparentnym uwidacznianiu promocji konsumenci mają problem, od czego obliczać korzyści z promocji. Jak przedstawiać promocyjne ceny? Wyjaśnienia ... przed obniżką. Obowiązek dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy promują oferowane towary lub usługi poprzez pokazanie czy zasugerowanie obniżki. Może to być np. ...
-
Jak zatrudnić cudzoziemca?
... będzie dłuższy niż 3 miesiące. W przypadku delegowania cudzoziemca na terytorium Polski w celu realizacji usługi eksportowej, opłata wynosi 200 zł . Rodzaje zezwoleń We wniosku o ... na danym stanowisku. Przydatne linki: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Zezwolenie typu B może być ono wydane, jeżeli ...
-
Outplacement - zwolnienia monitorowane
... którym są świadczone usługi rynku pracy dla pracowników będących w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego, a także zagrożonych wypowiedzeniem (art. 2 ust. 1 pkt. 44 Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Przyczyny dotyczące zakładu pracy (art. 2 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach ...
-
Zatrudnienie cudzoziemca w Polsce: jak to zrobić dobrze?
... terytorium Polski i jest delegowany do Polski w celu realizacji usługi o charakterze tymczasowym i okazjonalnym (usługa eksportowa); wykonuje pracę u pracodawcy ... zależności od typu tego dokumentu. Przydatne linki: - Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - Kodeks pracy Najczęściej spotykane jest ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
... Jak więc przestrzegać przepisów dyrektywy Omnibus w praktyce? Abstrahując od kwestii promocji, właściciele e-sklepów muszą udzielać informacji, wedle jakich zasad na ich ... usługach cyfrowych wprowadza nową kategorię – niezgodność usługi cyfrowej z umową i doprowadzenie do zgodności z umową usługi cyfrowej. Doprecyzowaniu ulega to, w jakiej sytuacji, ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... w miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidaczniać cenę towaru lub usługi w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. Przy czym ... mają statusu konsumenta, lub które czerpią korzyść ze sprzedaży bądź promocji danego produktu, czy zakaz zamieszczania opinii sponsorowanych, etc. Co istotne, dyrektywa nie ...
-
Umowy telekomunikacyjne bez tajemnic
... : umowę (w której znajduje się informacja o planie taryfowym), regulamin promocji oraz cennik. Co więcej, informowanie w kontrakcie jedynie o nazwie planu taryfowego powoduje, że operator pomija także koszt usług dodatkowych aktywowanych wraz z zawarciem umowy podstawowej. Usługi te na początku obowiązywania umowy są bezpłatne, ale jeśli ...
-
UOKiK znowu promuje program leniency
... dachówki, który ustalił z hurtownikami warunki promocji na produkowaną przez siebie dachówkę. Od udziału w promocji uzależnił dalsze dostawy do hurtowników. Za ... z wejściem na rynek nowych podmiotów nawet, jeżeli oferowane przez nich usługi mogłyby być atrakcyjne dla konsumentów. Nielegalne porozumienia oznaczają także zahamowanie innowacyjności ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... czy korzystasz z oferty first minute, last minute, czy jakiejkolwiek promocji, w myśl polskiego ustawodawstwa przysługuje Ci prawo do wymagania od organizatora warunków ... zazwyczaj wypłaca odszkodowanie lub za pisemną zgodą pokrzywdzonego oferuje vouchery lub usługi w kwocie odpowiedniej do wymaganego odszkodowania. Także w tym wypadku wszelkie koszty ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... promocji cenowej na otwarcie sezonu sprzedaży. Czego możemy żądać? Jeśli organizator imprezy turystycznej nie dotrzymuje planu przewidzianego w umowie albo jakość usługi ... wadliwe wykonywanie umowy, to powinniśmy o tym niezwłocznie zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora imprezy. Dokładne terminy składania reklamacji i ich rozpatrzenia przez ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... pojedynczych przypadkach, takich jak na przykład dostawa prasy, usługi w zakresie gier hazardowych, usługi zakwaterowania czy zakup towarów lub usług wyprodukowanych „na miarę”. W ... . Reklamacje W przypadku reklamacji najczęściej pojawiają się wątpliwości, gdy korzystamy z promocji czy kodów rabatowych. Często nie mamy pewności, czy kupując produkt ...
-
Zmiany w prawie 2018 ważne dla przedsiębiorców
... – z możliwością przedłużenia. PRAWO PRACY Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r.o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W celu ułatwienia godzenia obowiązków opiekuńczych z pracą ... . Nowe przepisy w zakresie e-privacy miałyby objąć usługi ‘over the top’ (OTT), takie jak komunikatory internetowe i usługi telefonii internetowej (voice over ...
-
UOKiK ujawnia kolejne oszustwa na pokazach. Kary na ponad 1,4 mln zł
... uprawnienie nie przysługuje im ze względu na fakt, iż dokonali zakupu towaru w promocji. Ci z konsumentów, którzy chcieli skutecznie odstąpić od umowy, odsyłając zakupiony towar, nie ... spotkanie lub bezpłatne badanie, ustal, czy będą na nim oferowane towary lub usługi. Pamiętaj – nie ma nic za darmo! Uważaj na „promocje”, wyjątkowe oferty, gdy ...
-
Dyrektywa Omnibus w e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
... Jak więc przestrzegać przepisów dyrektywy Omnibus w praktyce? Abstrahując od kwestii promocji, właściciele e-sklepów muszą udzielać informacji, wedle jakich zasad na ich ... już obowiązek informacyjny. Chodzi o wskazanie najniższej ceny danego towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki – dodaje Halla-Popławska ...
-
Zrównoważona konsumpcja. UOKiK radzi, jak robić zakupy
... coraz wyższe oczekiwania wobec przedsiębiorców, dotyczące odpowiedzialności za oferowane produkty i usługi – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK ... i obciążający dla środowiska Kupowanie bez realnej potrzeby, pod wpływem impulsu, promocji czy wyprzedaży? Zadaj sobie pytanie, czy produkt jest ci niezbędny ...