-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... emitowanych przez twórców, ale w takim przypadku muszą zostać ustawione ograniczenia wiekowe. LinkedIn daje możliwość reklamy alkoholu, ale tylko w wybranych lokalizacjach. Regulamin serwisu nie pozwala na promocję napojów alkoholowych w Polsce. W sieci istnieją także blogi oraz portale internetowe związane z tematem alkoholi. Czy działają legalnie ...
-
Jak AI Act wpłynie na rynek reklamy internetowej?
... . Akt w istotny sposób wpływa na funkcjonowanie wszystkich firm na rynku reklamy internetowej wykorzystujących AI, ale stopień tego wpływu może być zróżnicowany. ... i członkowie IAB Polska aktywnie uczestniczą w pracach legislacyjnych w zakresie AI Act. W Polsce aktualnie toczy się debata, czy w związku z nowymi przepisami powinny zostać ...
-
Niechciane reklamy? Zostań Robinsonem
... , Rumunii, Bułgarii oraz Węgier. Lista Robinsonów w Polsce System ochrony prywatności konsumentów działa w Polsce pod nazwą Lista Robinsonów, prowadzony jest przez ... 58. przedsiębiorców z różnych dziedzin m.in.: baz danych, mediów elektronicznych, reklamy, finansów, ubezpieczeń. Wśród nich znajdziemy takich przedsiębiorców jak: Google Polska, ...
-
Czy reklamy znikną z powodu nowej daniny?
... Polsce) pełnią takie role jak np.: „promowanie dziedzictwa narodowego”. Jeśli wpływy miałyby zasilić jedynie wybrane (także pośrednio) media, to tak ukształtowany mechanizm można próbować ocenić z punktu widzenia tzw. pomocy publicznej. Pretekstem do objęcia reklamy ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... jednocześnie równoległą, dalszą reklamą alkoholu” [6]. Zdaniem TK, m. in. przy rozmiarze społecznego problemu jaki stwarza w Polsce alkoholizm uzasadnione jest ograniczenie swobody działalności gospodarczej wprowadzone zakazem reklamy pośredniej. Reklama i promocja piwa oraz piwa bezalkoholowego (jako produktu, którego nazwa, znak towarowy, kształt ...
-
Reklama leków: uregulowania prawne
... znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. Z tego względu, niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce. Na wstępie należałoby objaśnić, co ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... , podobne zarzuty otrzymali w tym roku także inni influencerzy (w tym aktorka, prezenter telewizyjny oraz polityk) działający w sieci [3]. Tymczasem zakaz reklamy alkoholu w Polsce obowiązuje od 2001 r. i jest wskazany w artykule 13(1) ustawy alkoholowej [4]. Przypomnijmy, że została w niej dopuszczona wyłącznie – pod licznymi ograniczeniami ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Nowa ustawa medialna a działalność przedsiębiorstw
... w Polsce zaczęła obowiązywać część unijnych dyrektyw dotyczących mediów, które de facto powinny zostać wdrożone najpóźniej w grudniu 2009 roku. Niektóre kwestie związane z rynkiem medialnym zostały dostosowane do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych, co najlepiej uwidacznia się na gruncie regulacji dotyczących reklamy prowadzonej ...
-
Influencer marketing - UOKiK chce nowych regulacji
... za brak współpracy to pokłosie starań urzędu o uregulowanie branży influencer marketingu w Polsce. Kwestia oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych nie ma obecnie dedykowanych ... , ale także spółce Olimp Laboratories w dyskusyjny sposób zlecającej im reklamy swoich produktów. Potwierdza to, że UOKiK bada nie tylko działania samych ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą ... wystawienia towaru na półki). Reguła ta obowiązuje także w zakresie reklamy towaru lub usługi wraz z podawaniem ceny. Na przedsiębiorcę, który nie ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla konsumentów, umożliwiając im lub ograniczając efektywną i łatwą komunikację. Rynek pocztowy w Polsce Wprawdzie w ostatnim czasie rozwój Internetu i usług telekomunikacyjnych ...
-
Prawa młodego konsumenta
... najbardziej przypadła mu do gustu. Sześciolatek jest w stanie zrozumieć cel reklamy, ośmiolatek natomiast podejmuje już w pełni samodzielne decyzje zakupowe. Młodzi ... środków Unii Europejskiej oraz Urzędu przeprowadzono 480 szkoleń we wszystkich województwach w Polsce dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich. Elementem kampanii ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... do niego etykieta. Etykiety, reklamy i inne informacje o produkcie opracowywane są jednak głównie przez producenta, który, co zrozumiałe, ... tego rodzaju. Jest to niezgodne z prawem wprowadzanie konsumenta w błąd. Przepisy prawa żywnościowego w Polsce nie dopuszczają żadnych sztucznych dodatków do żywności. Żywność ekologiczna Prawo stanowi, że ...
-
Co powinna zawierać umowa franczyzowa?
... przedsiębiorców w Polsce. Polega ona na stałej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami, z której jeden (franczyzodawca) przekazuje drugiemu (franczyzobiorcy) ... i oznaczeń sieci lub marki, szkoleń prowadzonych przez franczyzodawcę, warunków prowadzenia promocji i reklamy, a także opłat związanych z działaniami marketingowymi. Ponadto w umowie mogą ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... na dzisiejszy Dzień Bezpiecznego internetu Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce mobilizuje użytkowników do bezpiecznego korzystania z sieci. E-RANDKOWANIE Portale randkowe, ... też nie oznacza uczciwego e-sklepu. Każdy przedsiębiorca może zapłacić za reklamy w wyszukiwarkach internetowych, niezależnie, czy jego oferta jest rzetelna i sprawdzona ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... na opisywaną w niej ofertę. Ze względu na różnorodność form i zastosowań reklamy trudno sprecyzować cechy wyróżniające reklamę spośród innych instrumentów promocji. Na ogół ... domu klienta. Coraz więcej biur podróży, banków oraz innych podmiotów gospodarczych w Polsce wysyła oferty bezpośrednio klientom, skuteczność tych działań pozostawia jednak ...
-
Granice ochrony znaku towarowego
... jednocześnie nazwą tego przedsiębiorstwa. Taki przypadek miał ostatnio miejsce w Polsce w przypadku dużej firmy z branży energetycznej. W momencie pisania tego artykułu opisywany spór ... Klasycznym przykładem reklamy porównawczej są reklamy Playa, który poinformował, że "z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa" (identyczne reklamy pojawiły się w ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i ... Polsce. Regulacje te są wzorowane na regulacjach dotyczących stwierdzenia wykonalności wydanego w Polsce europejskiego nakazu zapłaty, zaświadczenia dotyczącego orzeczenia wydanego w Polsce ...
-
Oddział a przedstawicielstwo przedsiębiorcy zagranicznego
... „przedstawicielstwo w Polsce”. Podsumowując, przedsiębiorcy zagraniczni mogą tworzyć na terytorium Polski zarówno oddziały, jak i przedstawicielstwa. Oddział jest tworzony w celu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie działalności przedsiębiorstwa zagranicznego, natomiast działalność przedstawicielstwa ogranicza się do reklamy i promocji ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... - Nowe regulacje powinny przyczynić się do efektywnego uwolnienia potencjału e-commerce zarówno w Polsce jak i na terenie całej UE. Przykładowa sprawa ECK: Konsument z Holandii ... nie oznacza uczciwego e-sklepu. Każdy przedsiębiorca może zapłacić za reklamy w wyszukiwarkach internetowych, niezależnie, czy jego oferta jest rzetelna i sprawdzona, czy ...
-
UOKiK ostrzega: uważaj na Forex!
... przygląda się działaniom przedsiębiorców oferujących instrumenty rynku Forex, analizując ich reklamy i oferty, a także napływające od konsumentów skargi. W efekcie tego, ... z siedzibą w Warszawie, FXNET Limited Sp. z o.o. oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie oraz GKFX Financial Services Ltd. Sp. z o.o. oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie. W ...
-
Przedstawicielstwo przedsiębiorcy zagranicznego
... przedsiębiorcy zagranicznego), obejmuje on wyłącznie prowadzenie działalności w zakresie reklamy i promocji przedsiębiorcy zagranicznego. Jak utworzyć przedstawicielstwo? Celem ... polski nazwą formy prawnej przedsiębiorcy oraz dodaniem wyrazów „przedstawicielstwo w Polsce”; prowadzić dla przedstawicielstwa oddzielną rachunkowość w języku polskim; ...
-
Omnibus, czyli koniec z fake reviews
... z tzw. fake reviews, czyli fałszywymi opiniami. Polecenia to najlepsza forma reklamy oferowanych do sprzedaży towarów lub usług. Aktualnie biznes przeniósł się w znacznym ... sieci internet opinii i chronić nabywców przed tzw. fake reviews. W Polsce Dyrektywa wymaga implementacji poprzez przyjęcie określonych rozwiązań w krajowych ustawach. Kwestia ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
... to popularne serwisy, cieszące się powszechnym zaufaniem użytkowników sieci. Niestety reklamy e-usług na nich umieszczane, nie muszą nas prowadzić do wiarygodnych ... właściciel na pewno jest podmiotem, który zarejestrował swoje przedsiębiorstwo w Polsce lub ma siedzibę w Polsce. W razie wystąpienia sytuacji problemowych z serwisem, który ma siedzibę ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... konsumenta za wadę polegającą na niezgodności towaru z zapewnieniami składanymi w ramach reklamy czy promocji. „Zakres odpowiedzialności nałożonej na sprzedawcę wykracza ... zagranicznych dostawców, więc przepis ten będzie miał znaczenie jedynie w Polsce. Sprawa będzie jeszcze trudniejsza, jeżeli nabyte towary pochodzą spoza Unii Europejskiej” ...
-
Ustawa o książce: co zmieni się dla czytelników i wydawców?
... gdy książka, choć zamawiana od podmiotu zagranicznego, jest w rzeczywistości magazynowana w Polsce i stąd wysyłana. Czego jeszcze zabrania ustawa? Art. 13 ustawy o książce ... sprzedaży książek po cenach innych niż dozwolone przepisami oraz stosujący reklamy z naruszeniem ustawy, popełnią czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o zwalczaniu ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... "metoda" albo równoznacznym – art. 9 ust. 2 uznk; np. czynem nieuczciwej konkurencji będzie oznaczenie produkowanego w Polsce sera typu feta lub ser typu oscypek wyprodukowanego na Mazowszu – ... . Co istotne czynu nieuczciwej konkurencji zakresie nieuczciwej lub zakazanej reklamy, w rozumieniu art. 16 uznk, dopuszcza się również agencja reklamowa albo ...
-
Czym są niekonwencjonalne znaki towarowe?
... na terenie naszego kraju. Znaki unijne i międzynarodowe również podlegają ochronie w Polsce oraz w innych państwach członkowskich. Analiza zdolności rejestrowej znaku towarowego ... w sieci. Obserwowanie oznaczeń w działaniach SEO i Google Ads (GA usuwa reklamy, które zostały zgłoszone w ramach uzasadnionej skargi). Działanie za pośrednictwem platform ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2024 roku
... ? Ubiegły rok to czas wielu działań na rzecz ochrony konsumentów i konkurencji w Polsce. Już sama liczba ponad 750 decyzji świadczy, jak intensywny był to ... m.in. przedstawienia ogólnych informacji kredytowych. Wprowadzi także wymogi w zakresie reklamy i marketingu kredytów konsumenckich, w tym katalog informacji, które muszą się znaleźć w reklamie ...
-
Jak uzyskać certyfikat bezpieczeństwa?
... pochodzenia, metod produkcji), przypisywania mu działania, którego nie posiada, reklamy i prezentacji (w odniesieniu do kształtu, wyglądu, opakowania). Wymogi CE i HAACP to tylko jedne z wielu wymagań prawnych odnośnie działalności gospodarczej w Polsce. Więcej informacji dotyczących innych aspektów prawnych znajdziesz w książce „Jak prowadzić ...
-
TOP 10 zmian w prawie w 2011 roku cz.III
... nieświadome odbieranie przez konsumentów „zakamuflowanej” reklamy (czyli lokowania produktu). X miejsce zajmuje ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.), która weszła w życie w dniu 1 sierpnia 2011 r. Kodeks wyborczy reguluje całe obowiązujące w Polsce prawo wyborcze rozproszone do tej ...
-
Nowelizacja ustawy o NIK podpisana przez Prezydenta
... płatności bezpośrednich w roku 2015. Ustawa dokonuje przesunięcia ostatecznej daty składania w Polsce wniosków o płatności bezpośrednie i płatność niezwiązaną do tytoniu o miesiąc ( ... zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadzono definicję reklamy oraz określeń: tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld, krajobraz ...
-
Google nie naruszył prawa znaków towarowych
... wzbudził sprzeciw właścicieli tych znaków, gdyż obok naturalnych wyników pojawiały się reklamy konkurencji. Zagadnienie, które zostało przedstawione ETS miało na celu odpowiedź na ... Powyższe orzeczenie ETS jest niezwykle istotne również dla przedsiębiorców działających w Polsce, którzy posiadając prawa ochronne na znaki towarowe mogą powołać się ...
-
Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów wysyłki towaru
... m. in. internet, media drukowane (np. formularze, listy seryjne, katalogi, reklamy prasowe), środki komunikacji telefonicznej (w tym telefon, automatyczne urządzenie wywołujące, telefaks) oraz ... do odstąpienia nie może wynosić mniej niż siedem dni roboczych (w Polsce wynosi on 10 dni kalendarzowych) bez żadnych sankcji i bez konieczności podawania ...
-
ETS: naruszenie prawa znaków towarowych w handlu internetowym
... jest uprawniony zakazać operatorowi rynku elektronicznego online prowadzenia bez jego zgody reklamy oznaczonych tym znakiem towarów, jeżeli taka reklama nie pozwala lub ... osoby trzeciej. Mamy nadzieję, że omawiany wyrok ETS zostanie uwzględniony również w Polsce przy pracach nad nowelizacją ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz nad ...