-
4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy
... REGULAMINEM. Powinien być łatwy do odszukania. A w nim przedstawione: dane rejestracyjne – przede wszystkim miejsce rejestracji Warto wiedzieć, czy masz do czynienia z firmą ... Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że często osoby starsze dokonują zakupów online poprzez reklamy, które „wyskakują” im na Facebooku czy Instagramie. ECK otrzymuje ...
-
Obrót gospodarczy: złożenie oferty
... adresatów, których treść zbliżona jest do oferty. Dotyczy to przede wszystkim tak popularnych w życiu codziennym ogłoszeń, reklam, afiszów, ulotek promocyjnych oraz cenników i tym ... przepisy kodeksu cywilnego. Zgodnie z art.71 kodeksu cywilnego wszelkie ogłoszenia, reklamy i inne informacje skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje ...
-
ETS: naruszenie prawa znaków towarowych w handlu internetowym
... jest uprawniony zakazać operatorowi rynku elektronicznego online prowadzenia bez jego zgody reklamy oznaczonych tym znakiem towarów, jeżeli taka reklama nie pozwala ... ETS jest istotny dla wszystkich podmiotów zajmujących się handlem elektronicznym, w tym przede wszystkim dla podmiotów prowadzących platformy aukcyjne oraz dla podmiotów, którym ...
-
Ochrona znaków towarowych w prawie polskim
... ochrony znaków towarowych odgrywa w Polsce coraz bardziej istotną rolę. Spowodowane jest to przede wszystkim faktem, że przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają dostrzegać, że zarejestrowane na ... lub świadczenia usług pod tym znakiem, posługiwania się znakiem w celu reklamy. Warto przy tym zaznaczyć, że prawo ochronne na znak towarowy jest zbywalne i ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... wobec konsumenta za wadę polegającą na niezgodności towaru z zapewnieniami składanymi w ramach reklamy czy promocji. „Zakres odpowiedzialności nałożonej na sprzedawcę wykracza ... najbardziej obciążeni. ”Sprzedawca, żeby ograniczyć swoje ryzyko musi przede wszystkim wiedzieć, jakie ciążą na nim obowiązki wobec konsumentów i zadbać o to, aby ...
-
Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych - jakie zmiany w prawie?
... w art. 9 ustawy, utrudniających funkcjonowanie takiemu podmiotowi, jak np. zakaz promocji lub reklamy, zakaz dostępu do wsparcia ze środków publicznych, zakaz korzystania z pomocy organizacji ... przewidują, że odpowiedzialność podmiotów zbiorowych zależna będzie przede wszystkim od: wykazania faktu popełnienia czynu zabronionego, wystąpienia winy w ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... nieuczciwej lub zakazanej reklamy, w rozumieniu art. 16 uznk, dopuszcza się również agencja reklamowa albo inny przedsiębiorca, który reklamę opracował. 12) Sprzedaż premiowana jako czyn nieuczciwej konkurencji Czynem nieuczciwej konkurencji jest sprzedaż konsumentom towarów lub usług połączona z przyznaniem wszystkim albo niektórym nabywcom ...
-
Znaki towarowe. Czym jest wtórna zdolność odróżniająca?
... (np. faktury), raporty dotyczące nakładów związanych z rozwojem marki; Materiały reklamowe takie jak billboardy, plakaty, katalogi, reklamy radiowe, telewizyjne, internetowe, czy prasowe; A przede wszystkim: Badania opinii publicznej – to najważniejsza kategoria dowodowa, która umożliwia określenie liczby/odsetka odbiorców kojarzących oznaczenie ...
1 2