-
Reklamacja towaru: kiedy można ją odrzucić?
... ich wady. Nie każda reklamacja klienta jest jednak zasadna. W pewnych okolicznościach można ją skutecznie odrzucić. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży ... Jeśli usterka produktu ujawni się po upływie dwóch lat od wydania towaru, to reklamacja klienta jest bezzasadna. Ciężar dowodu Przepisy przewidują, że po upływie sześciu miesięcy od dnia ...
-
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
... . Są jednak wyjątki od reguły. Coraz częściej obserwujemy nastawioną na klienta polityka prowadzona przez większe sklepy oraz „sieciówki”, w których to możliwy ... wypadku, należy wysłać pismo - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru opatrzone tytułem „reklamacja” przy czym w treści koniecznym jest wskazanie szczegółów – co jest przedmiotem ...
-
Reklamacja wczasów i wycieczki
... powinna jednoznacznie określać obowiązek klienta w tym zakresie. W jej treści powinno się znaleźć wskazanie sposobu zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora turystyki lub osobę z nim współpracującą wraz z podaniem terminu zgłaszania takich reklamacji. Czym jest reklamacja? Niezależnie od wspomnianego zawiadomienia ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
... kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi klienta, ponieważ znajdują realne odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy. Jakie są tryby składania reklamacji ... , to właśnie do tych podmiotów powinien zwrócić się klient. Reklamacja złożona na podstawie rękojmi a gwarancja – podstawowe różnice Ustawowa rękojmia ...
-
Rzecznik finansowy i reklamacja w banku: co zmienią nowe przepisy?
... na bardzo wysokie kwoty. W sytuacji braku odpowiedzi na taką „reklamację”, co przecież nie musiałby wynikać ze złej woli przedsiębiorcy, żądanie klienta automatycznie stawałoby się uzasadnione. Kolejnym niebezpieczeństwem mogło być składanie nieuzasadnionych reklamacji i to w bardzo dużych ilościach. Przedsiębiorcy zaś, aby uniknąć negatywnych ...
-
Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację
... , fundusze emerytalne oraz instytucje pożyczkowe, itd. Obecnie każda złożona reklamacja doczeka się odpowiedzi. – Zgodnie z ustawą podmiot rynku finansowego, ... poszkodowanych wadliwym produktem. Również ta ustawa przewiduje możliwość uznania roszczenia klienta w sytuacji, gdy podmiot nie ustosunkował się do jego roszczenia, w terminie 14 dni ...
-
Bankowy rzecznik klienta
... standardowo jego zakres merytoryczny – może to być pytanie, wniosek, reklamacja czy skarga. Z kolei odpowiedź może zostać udzielona za pośrednictwem ... rozpatrzymy z największą starannością, wnikliwie i w możliwie najkrótszym terminie – mówi Monika Poncyliusz, Rzecznik Klienta PKO Banku Polskiego. Podobnie jak w Banku BPH, aby skorzystać z pomocy ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... można domagać się zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Co ważne, bez zgody klienta sprzedawca nie może naprawić towaru. Wymiana na nowy może nie nastąpić, ... nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. 5. Przedsiębiorca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy powinni również wiedzieć, że sprzedawca ma 14 ...
-
Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa
... czy zakupiony produkt otrzymamy w wyznaczonym terminie. - Zdarzają się sytuacje, w których, mimo wcześniejszej wpłaty, zamówiony towar w ogóle nie trafia w ręce klienta. Warto wówczas pamiętać o prawach konsumenta, które skrupulatnie wzmacnia Unia Europejska, wymuszając rozwiązania chroniące bezpieczeństwo transakcji i możliwość łatwego wyjaśniania ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... przez organizatora powinno więc zależeć jedynie od tego, czy doszło do niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, bądź powstania szkody wobec klienta. Warto wiedzieć, że podwyżka ceny przed startem imprezy jest możliwa tylko z uzasadnionych i prawem dozwolonych przyczyn. Nie można jej dokonać w ciągu ...
-
Dlaczego banki odrzucają reklamacje?
... dotyczących stosunku prawnego łączącego klienta z podmiotem finansowym. – tłumaczy Mecenas Mirosława Szakun, Doradca Prawny KPF. – Ponadto, reklamacja pochodząca od osoby innej niż klient ... tym samym dokonuje się zmiana podmiotu, wobec którego istnieje obowiązek spłaty długu. Reklamacja klienta bywa wówczas oparta na twierdzeniu, że nie zaciągał on ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... reklamacja konsumenta, którą trzeba rozpatrzyć w terminie, np. 14 dni gdy reklamacja następuje z tytułu rękojmi. W reklamacji musi znaleźć się rozstrzygnięcie o jej zasadności. Konieczne jest też zadośćuczynienie roszczeniu konsumenta, co wymaga: przyjęcia i inspekcji towaru; wydania decyzji odnośnie reklamacji; zwrotu środków na rachunek klienta ...
-
Dropshipping: sklep internetowy bez magazynu
... do klienta detalicznego, ale to sklep jest sprzedawcą i ponosi wszelkie obowiązki związane z rolą sprzedawcy przed klientem. Właściciel sklepu internetowego zawiera umowę sprzedaży z klientem detalicznym i odpowiada w sprawach takich jak odstąpienie od umowy lub reklamacja. Także na jego dane wystawiany jest dowód sprzedaży dla klienta ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... upowszechnia sprzedawca. Dlatego dbając o swój interes, powinien zadbać o handlowanie towarami, których reklamy są rzetelne. Reklamacja pani Zosi była więc w pełni uzasadniona. Niestety sprzedawca (czyli pracownik w punkcie obsługi klienta w supermarkecie) był innego zdania i nie chciał w ogóle z nią rozmawiać. Pani Zosia miała jednak w domu ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... jest upoważniony do wydawania dyspozycji wypłaty zaliczki na pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju, a także występowania na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków ... biletu wygląda podobnie jak w wypadku bagażu. Najpierw wnoszona jest reklamacja do linii lotniczej, odpowiednio umotywowana i udokumentowana, następnie linia lotnicza rozpatruje ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... rzeczników konsumentów oraz do Urzędu Marszałkowskiego. Instytucje konsumenckie przyjdą również z pomocą w negocjacjach w momencie gdy reklamacja została odrzucona, a zdaniem klienta jest to niezasadne. Jeśli reklamacja zostanie przez touroperatora zaakceptowana, wówczas zgodnie z prawem zadośćuczynienie jakiego żąda klient powinno być przekazane ...
-
Jak złożyć reklamację?
... niezgodności towaru żywnościowego z umową, §1 ust. 1 (Dz. U. z 2003r., Nr 31, poz. 258). Reklamacja towaru w ciągu 6 miesięcy od zakupu Kupiłem narty zjazdowe. Po miesiącu ... pralniczy poinformował konsumenta o ryzyku związanym z cechami powierzonego materiału, brak reakcji klienta na powyższą informację może być potraktowany jako brak koniecznego ...
-
Bankowe klauzule niedozwolone ciągle obecne
... pozostawiały w aktach ze skutkiem doręczenia. UOKiK zajął w tej sprawie stanowisko, że klienta, który nie powiadomi banku o zmianie adresu do korespondencji ... odpowiedzialności banku za awarie systemów komputerowych, łączy telekomunikacyjnych, działania poczty itp. Reklamacja, sąd lub arbitraż W Rejestrze Klauzul Niedozwolonych już dziś znajduje się ...
-
Senior w banku
... porozumienia się z kredytodawcą, któremu również zależy na rozwiązaniu problemów klienta. Windykacja jest bardzo kosztowna – również dla kredytobiorcy – odsetki karne ... może dochować terminu, powinien zawiadomić klienta o podjętych działaniach i przewidywanym czasie udzielenia odpowiedzi. Jeśli Twoja słuszna reklamacja jest odrzucona przez bank albo ...
-
Co sprawdzić przed zawarciem umowy z biurem podróży?
... zostały usunięte – reklamację składamy na piśmie u organizatora wyjazdu, określając swoje żądania. Taka reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ... warunki umowy, jakiej zawarcie proponuje. Znajomość praw i obowiązków, zarówno po stronie klienta jak i biura podróży, to pierwszy krok do bycia świadomym konsumentem. ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... sklepy wysyłają towar w tej samej cenie i o podobnych parametrach, gdy zamówionego przez klienta produktu np. zabrakło w magazynie lub przestał być produkowany. – W takiej ... Felerny towar należy odesłać wraz z przygotowanym pismem. Co do zasady, gdy reklamacja jest uzasadniona, za przesyłkę zapłaci sprzedawca, jeśli jednak zostanie ona odrzucona – ...
-
Zakupy online: zwrot towaru a brak paragonu
... , gdy przedmiot po prostu nie odpowiada konsumentowi. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamacja jest czymś innym niż zwrotu towaru. Co jeszcze ma znaczenie, gdy ... sklepów online, które nie wiążą klienta, a mogą skutkować ukaraniem sprzedawcy przez UOKiK. Po stronie sprzedawców internetowych leży obowiązek poinformowania klienta o prawie odstąpienia od ...
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
... wielu przypadkach wiąże się z odwlekaniem wypłacenia odszkodowania. Co więcej – warto wiedzieć, że reklamacja powinna być rozpatrzona w ustawowym czasie 30 dni. Wiele linii ... dochodzić praw. Często takie procesy odbywają się już bez większego zaangażowania klienta. Znamy sztuczki stosowane przez przewoźników, wobec czego możemy zarządzać sprawą tak, ...
-
Bezpieczne płatności za zakupy online
... z nich są problemy z płatnościami, np. obciążenie przez hotel w Rzymie karty kredytowej klienta, mimo że zapłacił on za nocleg gotówką. Nieuzasadnione pobranie środków z ... kredytowej 200 euro na pokrycie kosztów malowania karoserii, którą rzekomo zarysował. Reklamacja u przedsiębiorcy nie przyniosła skutku i konsument zwrócił się o pomoc do nas. ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
... o produkt sprzedawane luzem, czas ten biegnie od momentu dostarczenia go do klienta – tłumaczy Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Takie zawiadomienie może zostać złożone w ... pamiętać o tym, że oprócz krótszego terminu na złożenie reklamacji, reklamacja towaru spożywczego nie różni się niczym względem reklamacji innych towarów – konsument ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
... same produkty weźmiemy osobno. Pamiętajmy, że towar oznaczony jako gratis musi być bezpłatny. Reklamacja z pudełkiem? Opakowanie nie jest konieczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może go wymagać od klienta. Polecamy: Prawa konsumenta: poradnik kupującego Pomoc dla konsumentów: Inspekcja Handlowa, rzecznicy konsumentów ...
-
Zmiana ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
... o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Zgodnie z przyjętymi regulacjami reklamacja będzie mogła być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów. Po złożeniu przez klienta reklamacji podmiot rynku finansowego będzie zobowiązany do jej rozpatrzenia i udzielenia klientowi ...
-
Kto powinien nam wydać paragon i do czego on upoważnia?
... i to bez żądania ze strony klienta. Podatnicy, którzy dokonują sprzedaży z pominięciem kasy albo nie wydają klientom paragonów stwierdzających dokonanie sprzedaży, podlegają odpowiedzialności karnej skarbowej. Może być na nich nałożona kara grzywny za przestępstwo lub wykroczenie skarbowe. Reklamacja – dlaczego paragon ją ułatwia Paragon ...
-
Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdź, czy możesz go oddać
... obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta. Dowód zakupu – jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon. Ponadto ... być bezpłatny. Reklamacja z pudełkiem? Oryginalne opakowanie nie jest konieczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może go wymagać od klienta. Pomoc dla ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... perfumy nie powinny być napoczęte i mieć śladów wyraźnego zużycia. Zwrot a rękojmia i reklamacja Prawo z kolei pozwala na zwrot zakupionego towaru, kiedy okaże ... przede wszystkim: produkty unikatowe, w pojedynczych egzemplarzach, wykonane na zamówienia konkretnego klienta, np. meble, ubrania szyte na wymiar czy grawerowana biżuteria, produkty z ...
-
Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?
... przypadku problemów z lotem. Biuro podróży ma obowiązek niezwłocznie poinformować klienta o odwołaniu lub opóźnieniu lotu oraz o przysługujących mu prawach. W przypadku ... odpowiedzi ze strony biura podróży, powinni złożyć formalną reklamację. Jeśli reklamacja nie zostanie rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniami, klient może skontaktować się z ...
-
Prawa konsumenta w Europie - przewodnik
... nasz rynek obsługują rozbudowane, ale działające na odległość centra obsługi klienta. W tym zakresie, obok ECK ważną funkcje mogą również spełniać instytucje pierwszej ... konsument musiał wrócić do kraju, w związku, z czym kontakt ze sprzedawcą i reklamacja towaru została znacznie utrudniona. 4. Z otrzymanych od sprzedawcy dokumentów, nie można było ...
-
Zakupy w Internecie a prawa klientów
... do nieograniczonej ilości informacji oraz możliwością wyboru najbardziej dogodnej dla klienta formy płatności. UOKiK stale monitoruje rynek sprzedaży internetowej. Obecnie prowadzi ... konsumenci nie wiedzą, co należy zrobić i gdzie się zwrócić, by wnoszona reklamacja została uwzględniona. Kolejnym problemem dla wielu klientów e-sklepów jest brak ...
-
Rady na nieuczciwe biura podróży
... że nie mogą bezkarnie oszukiwać i ciągnąć korzyści z nieświadomych klientów. Reklamacja w trakcie wakacji "Zgodnie z prawem reklamację można składać jeszcze w trakcie trwania ... pełni przewidzianych w umowie usług przez organizatora imprezy może stanowić podstawę zadowolenia klienta biura podróży. W związku z tym biura podróży winny dołożyć znacznie ...
-
Zakupy grupowe a prawa konsumentów
... umowa zostaje zawarta z momentem pozytywnej autoryzacji transakcji, a więc po wpłaceniu przez klienta środków na realizację usługi i osiągnięciu odpowiedniej liczby kupujących lub ... się jednak okazać, że minął już czas na odstąpienie od umowy, a reklamacja nie została uwzględniona. Wówczas kupującym pozostaje dochodzenie roszczeń przed sądem. ...