-
#ZostańWDomu i przenieś biznes do sieci. Jak (legalnie) otworzyć sklep internetowy?
... np. prawników lub psychologów. Na co zwrócić uwagę zamawiając stronę www/ sklep internetowy? Pamiętaj, że oprócz znalezienia dostawcy strony www/sklepu ... r. wchodzi nowelizacja prawa konsumenckiego. Prócz konsumentów i przedsiębiorców zakupów będzie dokonywał nowy podmiot - przedsiębiorca, który w określonych sytuacjach ma uprawnienia konsumenckie. ...
-
Nowy Ład Konsumencki, czyli wzmocniona ochrona konsumentów
... oraz treści cyfrowych w 26 krajach i miało na celu zidentyfikowanie najczęściej pojawiających się niezgodności z regulacjami konsumenckimi. Ochrona konsumentów i wolność przedsiębiorców Nowy Ład Konsumencki ma więc za zadanie przede wszystkim doprowadzenie do większej przejrzystości zakupów internetowych, ochronę konsumentów korzystających z usług ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... nie będzie zobowiązany do zrekompensowania utraty wartości towaru. Dodatkowo, jeśli sklep nie poinformuje o konieczności pokrycia kosztów wysyłki z własnej kieszeni, za odesłanie towaru również ... preferowany sposób rozwiązania sprawy. Do wyboru ma naprawę lub wymianę towaru na nowy. Sklep jednak nie musi się zgodzić na wymianę w przypadku, gdy koszt ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... musi znać wszelkie koszty związane z transakcją jeszcze przed jej zawarciem. Dodatkowe opłaty, które sklep ujawni już po zawarciu umowy, nie będą miały znaczenia dla kupującego. ... 2 lat od momentu zakupu. Do wyboru ma również naprawę lub wymianę towaru na nowy. Sklep jednak nie musi się zgodzić na wymianę, jeśli koszt naprawy jest znacząco niższy ...
-
Dropshipping: przepis na tanie i bezpieczne zakupy online
... , z jaką zawieramy umowę sprzedaży, pochodzi z Polski lub nawet z Unii Europejskiej, obowiązują ją przepisy unijne. – W przypadku, gdy sklep korzysta z usług dostawcy za granicą i to właśnie sklep widnieje w regulaminie jako firma będąca stroną umowy sprzedaży, klient może dochodzić swoich praw bezpośrednio u niego. Konsumentowi przysługują ...
-
Zakupy online: jakie prawa mają klienci?
... do niej ustosunkować – w przeciwnym razie uważa się, że uznał ją za zasadną. Jeśli sklep nie jest w stanie przeprowadzić naprawy lub wymiany towaru w określonym czasie albo ... Może się jednak okazać, że nowy nabytek nie spełnia oczekiwań – należy wtedy pamiętać, że klienci mają możliwość dochodzenia swoich praw, a sklep ma obowiązek ich o tym ...
-
Konsumenci a oszuści internetowi
... lub na policję jako odpowiedzialny za znęcanie się nad zwierzęciem. Sklep brytyjski, przelew do… Nigerii - Prowadziliśmy sprawę konsumenta, zawodowego didżeja, który kupił ... się, że konsument padł ofiarą oszusta, który podszył się pod renomowany sklep internetowy – wyjaśnia Małgorzata Furmańska, prawnik z ECK. Co powinno wzbudzić czujność? - Cena ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... ma prawo złożyć do sprzedawcy reklamację żądając jego naprawy albo wymiany na nowy. Urząd stale monitoruje rynek sprzedaży konsumenckiej badając m.in. regulaminy sklepów. ... do tego, do czego jest zwykle używana). Naruszanie terminów dotyczących reklamacji Sklep internetowy decobazaar.pl zastrzegał, że ewentualne reklamacje należy składać niezwłocznie ...
-
Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?
... od wydania produktu można domagać się od sprzedawcy bezpłatnej naprawy albo wymiany na nowy, wolny od wad. „Jeśli np. kupiliśmy za pośrednictwem Internetu bezprzewodową golarkę elektryczną, a ... lub wymiany towaru na nowy); termin ważności gwarancji jest krótszy niż 2 lata; sprzedawca jest dla nas łatwo dostępny, np. sklep mieści się blisko i nie ...
-
Sklepy internetowe w UE: nowe prawa i obowiązki
... 2011/83/UE. Należy wskazać, że nowe przepisy dotyczą transakcji handlowej zawieranej pomiędzy KONSUMENTEM, a PRZEDSIĘBIORCĄ mi.in w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży (sklep internetowy) na ODLEGŁOŚĆ. Obowiązki informacyjne w sklepach internetowych Najpóźniej w chwili wyrażenia woli przez KONSUMENTA związania się umową, tzn. najpóźniej na ...
-
Prawo konsumenckie: zmiany w e-commerce w 10 krokach
... taki sposób. KROK 3 – obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad W regulaminie należy dopisać, że sklep ma obowiązek dostarczać rzeczy wolne od wad. Chodzi o to, aby ... jego wyświetlania utraci prawo do odstąpienia. KROK 7 – formularz odstąpienia od umowy Prowadząc sklep internetowy należy zamieścić na stronie formularz odstąpienia od umowy. Może on być ...
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... z którą klient najpierw zobowiązany był złożyć reklamację i skorzystać z uprawnień wynikających z prawa ochrony konsumentów (czyli żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy). Jednak orzecznictwo sądów wskazało na inny sposób rozwiązania tej sytuacji. Zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Olsztynie z 3 kwietnia 2013 r. (sygn. akt I Ca ...
-
Dyrektywa Omnibus weszła w życie. Jakie obowiązują teraz zasady?
... konkretnego algorytmu działania wyszukiwarki, ale o ogólne zasady pozycjonowania ofert. Ma to dać klientowi pełną wiedzę co do tego, z jakiego powodu sklep oferuje mu akurat taki a nie inny towar. Kupujący na platformach sprzedażowych typu Allegro, Amazon, czy Facebook, będą też mogli od ...
-
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
... maja 2022 r., jednak polskie przepisy nadal nie są gotowe. Dlatego w Polsce nowy model prezentowania cen promocyjnych nie jest jeszcze obowiązkowy. Nowe wymogi ... e-Klientowi ocenić czy zmiana ceny jest atrakcyjna, a proponowana obniżka jest znacząca. Jako sklep na pierwszym miejscu stawiamy dobro konsumenta oraz przejrzystość prezentowanej oferty w ...
-
Omnibus. Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
... - wyjaśnia Łukasz Plutecki, CEO AtomStore, platformy dla sklepów internetowych. Każdy e-sprzedawca powinien więc zadać sobie pytanie, czy dotyczy go nowy obowiązek. Jeżeli sklep nie zbiera opinii, obowiązek nie powstaje. Natomiast, jeśli zbiera i udostępnia opinie lub oceny, musi poinformować o systemie ich weryfikacji. Gdzie ...
-
Wyprzedaże - poradnik konsumenta
... ministerstwo, natomiast w Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce odbywają się one w dowolnych terminach. Po szóste – masz prawo do bezpłatnej pomocy. Sklep odrzucił reklamację? W tej sytuacji poproś o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane ...
-
Będzie lepsza ochrona konsumentów w Internecie
... wysyłki, konsumenci nie decydowali się na ich zwrot z powodów ekonomicznych. Obecnie, skoro sklep będzie musiał zwrócić koszty wysyłki, argument ten nie będzie już grał roli w ... na sprzedawców nowe obowiązki dotyczące przekazywania informacji konsumentom. Jeżeli sklep będzie chciał obciążyć klienta kosztami zwrotu towarów w przypadku jego ewentualnej ...
-
Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK
... roku ministerstwo, natomiast w Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce odbywają się one w dowolnych terminach. Po szóste – masz prawo do bezpłatnej pomocy. Sklep odrzucił reklamację? Klienci sklepów uzyskają bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw u bezpłatne porady dla konsumentów udzielane są przez miejskich i powiatowych rzeczników ...
-
Pliki cookies - zmiany dla sklepów i serwisów internetowych
... roku. Wprowadzony zostanie również obowiązek informowania o wykorzystaniu ciasteczek przez serwis lub sklep internetowy. Niestety nowe zapisy są trudne w interpretacji, zwłaszcza jeśli chodzi o konieczność ... a użytkownik nie będzie czuł się przez nią przytłoczony. Nowe przepisy – nowy problem Zmiany, które zaczynają obowiązywać już od piątku 22.03. ...
-
Klauzule niedozwolone w 2015 roku
... reklamacji wysoko w zestawieniu W ubiegłym roku, prawie jedna czwarta wpisanych do rejestru klauzul dotyczyła nieprawidłowych zapisów opisujących procedurę reklamacji. Często sklep nakładał na konsumenta obowiązek spisania protokołu szkody tuż po otrzymaniu uszkodzonej przesyłki. Tymczasem sprzedawca internetowy w żadnym wypadku nie może uzależniać ...
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
... 100 zł” – korzyści cenowe muszą być obliczane od najniższej ceny z 30 dni przed obniżką. Nowy przepis ma zapobiegać żonglerce cenami – podwyższaniu ich tuż przed wyprzedażą po to ... zwrócić kupiony towar, decyduje tylko i wyłącznie sprzedawca. Koniecznie sprawdź, czy i na jakich zasadach sklep przewiduje taką opcję. Może być tak, że zwrot będzie na ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Nowe stawki opłaty rocznej BDO płatne do 28 lutego
... BDO priorytetowo nie tylko ze względu na kary finansowe, ale także rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Coraz więcej kupujących sprawdza, czy sklep działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnie podchodzi do kwestii gospodarki odpadami. - mówi Nina Pankiewicz, Specjalistka ds. ESG w Shoperze. Konsekwencje braku ...
-
Zakupy rzeczy używanych w Internecie
... towar obciążony jest wadami uzasadniającymi odpowiedzialność sprzedawcy, kupujący, w celu doprowadzania do stanu zgodnego z umową, nie może żądać wymiany towaru na nowy, a jedynie jego naprawy. Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny przyznaje kupującemu (np. przez ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe a prawa konsumenta
... . Nieraz nowe, ponoć niższe ceny, wcale nie różniły się od tych sprzed promocji czy wyprzedaży. Można też natrafić na zupełnie nowy produkt w ofercie sklepu, który z miejsca otrzymuje dwie ceny, w tym jedną niby dotychczasową. W ten sposób niektórzy przedsiębiorcy ewidentnie wprowadzają konsumentów w błąd ...
-
Dostałeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź swoje prawa
... które miały być wodoodporne, a zamieniają się w gąbkę po pierwszym deszczu lub gdy nowy telewizor nie ma funkcji, o jakiej zapewniał nas producent lub sprzedawca, możemy domagać ... w pierwszej kolejności może żądać dokonania nieodpłatnej naprawy lub wymienienia przedmiotu na nowy. Jeśli sprzedawca uzna, że koszty naprawy są zbyt wysokie, klient może ...
-
Co nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych oznacza dla e-commerce?
... danych osobowych innego państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – GIODO może uwzględnić to rozstrzygnięcie. VI Nowe kompetencje GIODO W Ustawie dodano nowy przepis przyznający GIODO prawo zwrócenia się do ABI, wpisanego do rejestru, o dokonanie sprawdzenia zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych ...
-
UOKiK eliminuje klauzule niedozwolone w e-commerce
... tzw. „decyzji zobowiązującej”, która umożliwi przedsiębiorcy uniknięcia wysokiej kary. „Nowy model postępowania w sprawie o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone to krok w ... składać pozwów – co dla wielu z nich było dość uciążliwą i zniechęcającą czynnością. Nowy model wymaga jedynie złożenia zawiadomienia do UOKiK, co niewątpliwie jest ...
-
Letnie przeceny: na co uważać?
... podczas zakupu, nie możemy go z tego powodu reklamować. Składając reklamację możemy w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy możemy domagać się w przypadku, kiedy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub takie działania wymagają nadzwyczajnych ...
-
Sezonowe wyprzedaże a prawa konsumenta
... roku ministerstwo, natomiast w Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce odbywają się one w dowolnych terminach. Po szóste – masz prawo do bezpłatnej pomocy. Sklep odrzucił reklamację? Klienci sklepów uzyskają bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych ...
-
Podręczniki szkolne: jak kupować?
... . Posklejane strony, nieczytelna czcionka - wadliwą książkę można reklamować w ciągu 2 lat od zakupu. Możemy się wtedy domagać m.in. wymiany towaru na nowy. Jeżeli okaże się to niemożliwe możemy żądać odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży lub obniżenia ceny. W przypadku zakupu używanych podręczników sprzedawca może ...
-
Zwrot towaru w e-commerce
... towaru w stanie nienaruszonym i nienoszącym śladów użytkowania.” „Gwarantujemy zwrot wartości produktu. Koszty dostawy (…) towaru nie podlegają zwrotowi.” „Towar musi być nowy, kompletny, nieotwierany, nieużywany oraz oryginalnie zapakowany.” „Towar nie może być zwrócony, jeśli Zamawiający zdjął opakowanie lub plomby zabezpieczające towar.” „Do ...
-
Klauzule niedozwolone - raport 2015
... nieadekwatny do charaktery, co ma zmusić przedsiębiorców do faktycznej analizy potrzeb konsumentów. Na uwagę zasługuje również jeszcze jedna duża zmiana - nowy model kontroli postanowień wzorców umów. Już za trzy miesiące to Prezes UOKiK w decyzji administracyjnej będzie rozstrzygał o niedozwolonym charakterze postanowienia wzorca ...
-
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
... półkami, ale wyszukiwarki filtrujące towary oraz propozycje sklepu internetowego kierują naszymi zakupami. Ale czy wiemy co i dlaczego podpowiada nam dany sklep? Nie i to także zmienia Omnibus, wprowadzając regulacje dotyczące prezentowania plasowania produktów lub usług. Sklepy online oraz platformy sprzedażowe będą w obowiązku ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
... z obecnej regulacji rękojmi za wady rzeczy – czyli zgodność, niezgodność z umową. Konsumenci wiedzą, że mogą żądać usunięcia wady, wymienić towar na nowy, ewentualnie żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy i żądać zwrotu całej wartości, jeśli produkt jest wadliwy. Ta konstrukcja mniej więcej ...
-
Przejęcie firmy a współodpowiedzialność materialna
... staje się stroną stosunku pracy łączącego poprzedniego szefa z jego personelem. Skutek ten następuje z mocy prawa- nie ma więc konieczności, aby nowy pracodawca zawierał z pracownikami umowy o pracę (por. wyrok SN z 28 września 1990 r., I PR 251/90, OSN 1992, Nr 5, poz. 78). Jak jednak ...