-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
... ogranicza się do … (posiadane informacje o podmiocie). Dane osobowe, będące w posiadaniu administratora danych, przetwarzane są w celu … (cel przetwarzania danych, np. marketing własnych produktów i usług) i nie przewiduje się ich przekazywania podmiotom trzecim / mogą być przekazywane partnerom handlowym administratora. Mają Państwo prawo dostępu ...
-
Zgody marketingowe - fakty i mity
... do pośrednika nieruchomości, z którym deweloper współpracuje, to check boxy powinny być tak zorganizowane, aby potencjalny klient mógł wyrazić zgodę na marketing przez dewelopera, a zarazem nie musiał wyrażać zgody na przekazanie przez dewelopera danych do firmy pośrednika nieruchomościami. Udowodnij, że otrzymałeś zgodę ...
-
Umowa o zachowaniu poufności (NDA) a współpraca z freelancerem
... głównie dla korporacji i dużych przedsiębiorstw. Obecnie coraz więcej mniejszych firm opiera swoją działalność na autorskich pomysłach i unikalnych rozwiązaniach. A świadomość, że ... i zapobieganiu ich ujawnieniu na zewnątrz – komentuje Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme. Co powinno znaleźć się w umowie o zachowaniu poufności? Prawo ...
-
Prawo nie nadąża za cloud computing
... wykorzystywać cloud do obsługi drugorzędnych procesów biznesowych, takich jak HR czy marketing. – dodaje. Według prawa umowy dotyczące cloud computingu można obecnie kwalifikować jako ... lub aplikacji czy też za jej efekty. – Wśród niekorzystnych dla firm zapisów jest także ograniczenie odpowiedzialności usługodawcy za brak dostępności usługi lub ...
-
5 mitów na temat RODO
... nie wie nikt, ale niektórzy się domyślają. Zdaniem Nigela Tozera, Solutions Marketing Directora w regionie EMEA w Firmie Commvault, nie nastąpi trzęsienie ziemi, a na ... pełne pokrętnych, długich postanowień, możemy jednak liczyć na to, że większość firm właściwie zrozumie ducha rozporządzenia RODO. Firma Commvault już teraz dostrzega korzyści, jakie ...
-
Nie ma prostego sposobu na RODO
... z zewnętrznych aplikacji, a następnie używają do tworzenia profilów behawioralnych i wpływania na wydarzenia polityczne (vide Cambridge Analytica). Ale przede wszystkim reputacja i przychody firm będą zależeć od tej transparentności. Ich zdolność do czerpania zysków z danych będzie spoczywać na uznanej marce, której rzeczywiście ufają klienci ...
-
Timesharing: na co uważać?
... nie zostaną zwrócone. Timesharingowy biznes to wszakże nie tylko nieuczciwy marketing, są weń zaangażowani różni przedsiębiorcy, także ci, którzy swoją działalność opierają na ... dotychczasowych doświadczeń, by lepiej chronić konsumentów przed nadużyciami ze strony nieuczciwych firm timesharingowych. Czas na odstąpienie od umowy wydłuży się z 10 do ...
-
E-booki: zasady użytkowania
... tak samo jak książkę papierową – tłumaczy Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager w Virtualo. Musimy jednak pamiętać, że działania podejmowane w związku z ... do integracji w zakresie technologii oraz procesu sprzedaży oraz watermarkowania. Jedną z takich firm jest Virtualo, największy polski dystrybutor, który współpracuje z takimi sklepami jak ...
-
Tajemnica przedsiębiorstwa. Przedsiębiorco, chroń swój know-how!
... budowy urządzenia, dokumentacja techniczna, określająca sposób produkcji, wykorzystane materiały – to wszystko składa się na „know-how” firmy. Odpowiednie działania właścicieli firm są kluczowe Działanie celem utrzymanie tajemnicy oznacza, że przedsiębiorca powinien przedsięwziąć rozsądne kroki organizacyjne, prawne i techniczne, które w danych ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... równie chętnie, co w czasach pandemii - rozwija się trend przenoszenia swoich firm do Internetu. Ilość rejestrowanych sklepów w sieci rośnie wykładniczo, a platformy e-commerce ... naruszenia. Wynika to z prostej zależności: intensywne inwestowanie w markę, jej promocję i marketing wiąże się z tym, że stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni, a wraz z ...
-
Spam a prawo
... wcześniej coś kupił od reklamodawcy. Najważniejszą ustawą antyspamową jest prawdopodobnie amerykański CAN-SPAM Act (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act). Ustawa ta wymaga odpowiedniego oznaczenia niechcianych wiadomości komercyjnych. Na przykład, temat wiadomości musi zawierać słowo ‘AD’ lub ‘Advertisement’ (ang ...
-
Mailing i newslettery: o czym pamiętać?
... marketing są dziś niezwykle popularnymi narzędziami do utrzymywania kontaktu i budowania relacji z klientami, w przypadku pierwszego ... DANYCH LEGALNE? Na rynku funkcjonują firmy, które oferują gotowe bazy mailingowe. Czy działalność takich firm jest zgodna z prawem i czy można posłużyć się nabytą bazą mailingową? Firmy takie najczęściej zbierają dane ...
-
Umowa wydawnicza gry wideo - jak zabezpieczyć interesy obu stron?
... grafik promocyjnych). Dodatkowo, inny będzie zakres korzystania w przypadku świadczenia tylko usług wydawniczych, a inny jeżeli w grę będzie wchodził również marketing. W przypadku licencji Strony powinny uregulować czas trwania, zakres terytorialny, ewentualną wyłączność, środki dystrybucji (platformy cyfrowej dystrybucji czy również dystrybucja ...
-
P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
... w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy. Klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali. Prezentowanie cen z rabatem tak jak ...
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
... zgodę właściwie się godzi – czy chodzi tylko o marketing własnych towarów i usług, czy o marketing towarów i usług wzmiankowanych podmiotów, czy też może o udostępnianie ... marketingowych. Formularz kontaktowy Wiele firm całkiem sprytnie przemyca zgodę marketingową w formularzach kontaktowych. Jedna z firm zachęca w formularzu sloganem „wpisz swoje ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... Pojawia się na nich wiele nowych firm, z których tylko część może przetrwać ... marketing kojarzony jest z najbardziej widocznym dla konsumenta elementem – to znaczy reklamą o dużym zasięgu oddziaływania. Jednak twierdzenie, że współczesny marketing to zespół narzędzi intensyfikacji sprzedaży – nie jest prawdziwe. Wiele przedsiębiorstw stosuje marketing ...
-
Ustawa konsumencka w call center
Po wejściu w życie nowej ustawy Prawa konsumenta, na firmy prowadzące telemarketing oraz call center padł „blady strach”. Specjaliści prognozowali masowe zwolnienia w branży i utratę pracy przez nawet 10 tysięcy osób. Rzeczywistość okazała się łaskawsza - pomimo wielu istotnych ograniczeń, uwzględniający prawa konsumentów telemarketing nadal jest ...
-
Kto ponosi odpowiedzialność za szczepionki na COVID-19?
... więc dziwnego, że od początku pandemii rozpoczął się swoisty wyścig firm farmaceutycznych, które zmobilizowały wszelkie dostępne siły i środki, aby jak ... r. Komisji Europejskiej warunkowe dopuszczenie do obrotu (CMA, z ang. trybie Conditional Marketing Authorisation) w całej Unii pierwszej szczepionki przeciw Covid-19 o nazwie Comirnaty wyprodukowanej ...
-
Zdjęcia znalezione w Internecie a prawa autorskie
Wiele firm uatrakcyjnia swoje codzienne działania marketingowe czy promocyjne wizualizacjami zamieszczonymi w Internecie. Czy mogą one dowolnie korzystać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. z ...
-
Konkursy i loterie a dane osobowe
... (klauzule, obowiązek informacyjny) Opracuj regulamin konkursowy Jeśli będziesz korzystał z pomocy firm trzecich przy przetwarzaniu danych, podpisz z nimi umowę powierzenia ... swej nazwie i siedzibie, wskazać cel dla którego pozyskuje dane (uczestnictwo w konkursie, marketing), pouczyć o prawie dostępu do danych oraz możliwości ich poprawiania, ...
-
TSUE unieważnił Tarczę Prywatności. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... oferty klientów. Te z biznesów, które wykorzystują w swej działalności narzędzia amerykańskich firm, np. Google Ads w kampaniach reklamowych, zobowiązane są do przestrzegania ... sprawić, by kwestie prawne zostały formalnie uregulowane - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Jak dostosować sklep do nowych przepisów? Realnie znalezienie ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... zostało ukarane kwotą blisko 4 mln zł. UOKiK przyglądał się także praktykom firm, które mogą oferować tworzenie fałszywych opinii hurtowo bez jakiegokolwiek kontaktu z ocenianym ... pozwoliły ukarać za wprowadzanie konsumentów w błąd trzy firmy: Opinie.pro, SN Marketing oraz Agencja City Damian Trzciński. Łącznie sankcje finansowe wyniosły 110 ...
-
Programy lojalnościowe w aptekach a ochrona danych
... jest, za Wikipedią, podejmowanie długotrwałych działań marketingowych służących do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firm klientami. Przykładem popularnego programu lojalnościowego jest premiowanie każdego zakupu punktami (proporcjonalnie do wydanej kwoty), które klient może następnie ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... rynkowa i praktyka wprowadzająca w błąd. Z pierwszą możemy się spotkać np. w przypadku firm dzwoniących do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego bez wyraźnej, ... podpisu, o czym regularnie przypomina UOKiK - mówi Joanna Cencelewicz, Marketing Menadżer z Departamentu Kredytów Konsumenckich i Sprzedaży w Santander Consumer Banku. – W naszym ...
-
Przewóz towarów do Wielkiej Brytanii po Brexicie
... nowych obostrzeń towarów pochodzenia zwierzęcego, jak również innych towarów objętych rozporządzeniem TOM (Trade and Marketing Standards) wpłynęło istotnie na procesy logistyczne oraz procedury celne. Dostosowanie działań firm przewozowych do nowych regulacji może prowadzić do dodatkowych kosztów i opóźnień w dostawach. Wobec tych zmian ...
-
Fałszywy fan-page
Dynamiczny rozwój portali społecznościowych spowodował, że przedsiębiorcy odkryli możliwość bezpłatnego dotarcia do szerokiego kręgu odbiorców i skierowali swoje działania marketingowe na właśnie takie portale. Na tzw. "fan-page'ach" firmy zamieszczają aktualności, kampanie promocyjne i inne informacje o różnorakim charakterze. Skutkiem ubocznym ...