-
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... pojawia się w ramach treści opłacanych przez producentów, jak i na profilach influencerów i influencerek. Czy prawidłowo? W ustawie alkoholowej (4) co do zasady zakazano reklamy alkoholi - dozwolone są tylko formy szczegółowo uregulowane (tj. reklama piwa na określonych warunkach). Teoretycznie zakaz nie powinien dotyczyć win bezalkoholowych ...
-
Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów wysyłki towaru
... wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę. Orzeczenie zostało ... in. internet, media drukowane (np. formularze, listy seryjne, katalogi, reklamy prasowe), środki komunikacji telefonicznej (w tym telefon, automatyczne urządzenie wywołujące, telefaks) ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... zwykle tańsza alternatywa. Oszczędność na niższej cenie często rekompensuje z nadwyżką dodatkowy koszt związany z przesyłką towaru pod wskazany przez klienta adres. E-zakupy mogą ... środków porozumiewania się na odległość (np. reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia ...
-
Mediacja, koncyliacja i arbitraż
... jednostka certyfikująca systemu Euro-Label (jednostka międzynarodowego systemu certyfikacji zorganizowana przy Instytucie Logistyki i Magazynowania) - komisja skargowa Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy - komisja skargowa Ile to kosztuje? Postępowania mediacyjne są darmowe. Arbitraż wymaga zwykle wniesienia niewielkiej opłaty, jej wysokość zależy ...
-
Standaryzacja i certyfikacja maseczek - co na to prawo?
... i rodzajów może być problematyczny. Certyfikacja może być kosztowna, a jej koszt następnie znajduje odzwierciedlenie w cenie produktu dla finalnego konsumenta. Czy wobec tego ... będą przez prawo zakazane – ale to już zupełnie odrębny temat dotyczący reklamy i promocji na rynkach farmaceutycznych czy medycznych. Tak samo, jak kwestia obliczania ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... , to sprzedawca a nie np. producent czy dystrybutor, będzie odpowiedzialny wobec konsumenta za wadę polegającą na niezgodności towaru z zapewnieniami składanymi w ramach reklamy czy promocji. „Zakres odpowiedzialności nałożonej na sprzedawcę wykracza niejednokrotnie poza konsekwencje jego własnych działań, a jednocześnie nie zostają mu przyznane ...
-
Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym
... , o których była już mowa powyżej. Zjawisko sugerowania cen w obrocie gospodarczym jest dość powszechne. Można w tym miejscu posłużyć się przykładem ogólnopolskiej reklamy w telewizji i w radio, gdzie jedna z uznanych aktorek polecając koleżance suplement diety mówi, że jest on dostępny w sprzedaży za ok 5,00 PLN ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... opisywaną w niej ofertę. Ze względu na różnorodność form i zastosowań reklamy trudno sprecyzować cechy wyróżniające reklamę spośród innych instrumentów promocji. Na ... szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... żywności i żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i młodzieży w ramach ... adresu dystrybutora z siedzibą w Polsce. Obowiązek ten generuje nieuzasadniony koszt dla przedsiębiorcy wynikający z konieczności zmiany oznakowania produktu lub ...
-
Usługi telekomunikacyjne: zakupy przez Internet
... której reklama wskazuje na jej darmowy charakter (np. znajdujące się w czasopismach lub internecie reklamy gier na telefon „ZA DARMO”), może się bowiem wiązać ze znacznymi ... w których udział bierze się poprzez wysłanie wiadomości SMS, również należy pamiętać o tym, że koszt wysłania takiego SMS może wynosić od kilku do kilkunastu złotych. Przed ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... od umowy. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na koszt przedsiębiorcy, po czym przedsiębiorca ma 14 dni na zwrot ceny sprzedaży. ... od dnia wystawienia towaru na półki). Reguła ta obowiązuje także w zakresie reklamy towaru lub usługi wraz z podawaniem ceny. Na przedsiębiorcę, który nie będzie realizował ...
-
Senior w banku
... Komisji Nadzoru Finansowego można także zgłosić informację na temat nierzetelnej reklamy. 2.2. URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) – ... w umowie)? Czy znamy nie tylko wysokość oprocentowania, ale także jaki jest koszt operacji, które będziemy najczęściej wykonywać? Czy ważniejsza jest niska ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... decyzję co do nabycia towaru lub usługi; np. reklama pomijająca całkowity koszt pożyczki, reklama pomijająca wskazanie terminowości lub zasad promocji dotyczącej określonych ... odróżniającym. Co istotne czynu nieuczciwej konkurencji zakresie nieuczciwej lub zakazanej reklamy, w rozumieniu art. 16 uznk, dopuszcza się również agencja reklamowa albo inny ...
-
Jak uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego? Cz. 3
... obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (w tym również reklamy) ustalana jest jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni pasa drogowego zajętej przez ... niezwłocznego przywrócenia pasa drogowego do stanu poprzedniego. Oznacza to, że na własny koszt będzie musiał dokonać ...
-
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych - kiedy jest obowiązkowy?
... Zgodnie z art. 32 ust. 1 RODO, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw ... działalności marketingowej oraz w celach reklamowych; dla wykorzystania w celach marketingu i reklamy, ale tylko produktów przedsiębiorcy i dla danej osoby; dla wykorzystania danych ...