-
Hotelowe gwiazdki: hotel 5-gwiazdkowy nie zawsze luksusowy?
... których hotelom przyznaje się od 2 do 5 gwiazdek (m.in. Malta). W wyjątkowych przypadkach hotel może otrzymać nawet 7 gwiazdek, jak na przykład luksusowy Burj Al Arab ... komfortowe warunki. W łazienkach znajdują się ręczniki, pokoje są zadbane i udekorowane, a hotel dysponuje restauracją, kawiarnią, salą spotkań i sprawnie działającym room servicem. ...
-
W wakacje odstąpienie od umowy zawartej na odległość może być trudne
... takiej rezerwacji jest wyższa. W niektórych krajach (np. Austrii) w przypadku rezygnacji z umowy z winy konsumenta, jest on zobowiązany do uiszczenia kosztów rezerwacji. Hotel nawet nie musi w swoim regulaminie mieć zapisów dotyczących jej anulowania. Rezygnacja z zakupionego biletu na festiwal lub mecz Odstąpienie od umowy ...
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
... m.in. w przypadku dokonywania rezerwacji wycieczki, pokoju hotelowego, zakupu biletów lotniczych). Jeśli surfując w Internecie pochopnie klikniemy „rezerwuj”, a potem zmienimy zdanie, hotel może zażądać zapłaty odstępnego (w przypadku hoteli w Austrii i Włoszech zdarza się, że jest to 90 proc. wartości rezerwacji). - Wykupiliśmy wakacje w hotelu ...
-
Podróż z dzieckiem w samolocie, aucie i pociągu. Krótki poradnik ECK
... dziecko? Jak podróżować z dzieckiem samolotem? Na co zwrócić uwagę rezerwując hotel na pobyt z dzieckiem? Jak podróżować z dzieckiem samochodem? Dokumenty ... można skorzystać z oferty biletu dostępnego dla mieszkańców Europy. Wybierając bilet europejski można skorzystać ze zniżek przysługujących młodzieży, seniorom oraz rodzicom i opiekunom z ...
-
Wakacje a prawa konsumenta
... sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek. W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu? Poszukaj w Internecie ... w hotelu. Jeśli surfując w Internecie pochopnie klikniesz „rezerwuj”, a potem zmienisz zdanie, hotel może zażądać zapłaty odstępnego (w przypadku hoteli w Austrii i Włoszech zdarza się ...
-
Jedziesz na Mistrzostwa Świata w Lahti? To, powinno cię zainteresować
... . Pan Jan zarezerwował pokój w austriackim hotelu. Koszty rezerwacji miał pokryć tuż po przyjeździe, niestety musiał zrezygnować z wyjazdu. Hotel jednak zażądał uiszczenia płatności za rezerwację. Hotel nie musi w swoim regulaminie mieć zapisów dotyczących anulowania rezerwacji, bowiem w tym przypadku automatyczne zastosowanie mają przepisy prawa ...
-
Majówkowe podróże po Europie: o czym pamiętać?
... pisemną reklamację do przewoźnika. Kto odpowiada za rzeczy wniesione do hotelu? Hotel. W sytuacji, gdy coś zginie z pokoju czy recepcji hotelowej, zacznij od ... reklamację do organizatora wyjazdu. Zakwaterowanie w hotelu o niższym standardzie niż w wskazywała umowa, hotel położony 200 km od miejsca docelowego, a miał być „blisko” – to przykładowe ...
-
Prawa konsumenta: zdjęcia i nagrania pomocne w dochodzeniu roszczeń
... niezgodności z umową (np.: widoku z okna, brak klimatyzacji, podawanym posiłkom) Jeżeli hotel lub przedstawiciel biura podróży nie zareaguje odpowiednio na nasze skargi - zdjęcia z ... zdjęcia. Zrób zdjęcie (zrzut ekranu) oferty, na którą się decydujesz. Następnego dnia hotel lub pośrednik może ją zmienić, a potwierdzenie, które otrzymaliśmy mailem nie ...
-
Spory konsumenckie: polubowne rozstrzyganie online
... jeden wspólny punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorstw służący rozwiązywaniu sporów dotyczących zakupów dokonanych przez Internet w innym państwie UE. Ten wspólny europejski punkt dostępu będzie automatycznie przesyłał skargę konsumenta do właściwego krajowego podmiotu ADR i ułatwi rozstrzygnięcie sporu w ciągu 30 dni. Tego rodzaju ...
-
Bezpieczne płatności za zakupy online
... .gov.pl; Europejskie Centrum Konsumenckie pomoże w dochodzeniu roszczeń, gdy zagraniczny przedsiębiorca z UE, Norwegii lub Islandii (np. sklep internetowy, biuro podróży, hotel, wypożyczalnia samochodów) nie wykona opłaconej usługi lub niesłusznie pobierze płatność. Skargę można złożyć poprzez formularz dostępny na stronie internetowej www ...
-
Zakupy przez Internet a odstąpienie od umowy
... . Niestety żona nie dostała urlopu i Państwo Kowalscy nie mogli wyjechać w wyznaczonym terminie. Konsument chciał skorzystać z możliwości odstąpienia od umowy, ale hotel zażądał zapłaty kosztów odstępnego – 90 proc. wartości rezerwacji. Takie sprawy trafiają do nas często – mówi Elżbieta Seredyńska, prawnik z Europejskiego Centrum ...
-
Weekend majowy w Europie: prawa konsumenta
... . w przypadku zakupu biletów lotniczych, wycieczek czy dokonywania rezerwacji noclegu przez Internet. Jeśli surfując w Internecie pochopnie klikniesz „rezerwuj”, a potem zmienisz zdanie, hotel może zażądać zapłaty odstępnego (w przypadku hoteli w Austrii i Włoszech zdarza się, że jest to 80 proc. wartości rezerwacji). Zakup w biurze podróży ...
-
Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
... lub pociągu? Czy należy akceptować sytuację, w której okazuje się, że wybrany przez nas hotel nie jest zgodny z przedstawionym nam opisem? ECK Polska udziela odpowiedzi na te ... innym połączeniem lub poprzez zmianę trasy jest krótsze niż 60 minut. ZAKWATEROWANIE Hotel niezgodny z opisem Poszukajmy w internecie opinii na temat hotelu, do którego się ...
-
Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
... się z tym krótkim wstępem… Okazuje się, że wbrew temu o czym zapewniał Cię sprzedawca w biurze podróży, hotel w którym przebywasz jest położony 500 a nie 50 metrów od plaży. Ponadto zostałeś zameldowany w pokoju z widokiem na ... stosunkowo wyliczone obniżenie ceny imprez turystycznej w stosunku do umowy zawartej z biurem podróży. (4) ETS – Europejski ...
-
Lista nadużyć linii lotniczych
... pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty. W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np ...
-
Prawa konsumenta a wyjazd na narty
... do 15 marca. We Włoszech i we Francji zimowe wyposażenie auta jest obowiązkowe w wyznaczonych regionach/gminach. Hotel Po przyjeździe do hotelu okazało się, że nie jest zgodny z ofertą. Zgłoś to od razu obsłudze. Jeżeli hotel nie zapewni prawidłowej usługi – możesz to reklamować. Zadbaj w tym celu o dowody (zrób zdjęcia/nagraj film). ...
-
Zimowe wakacje a prawa konsumenta
... perfum czy futra z lisów" – mówi Anna Żochowska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce. Przypadek 4: zaniżony standard hotelu i złe warunku na stoku Hotel oddalony od stoku o 5 km zamiast 500 metrów? Brak indywidualnej łazienki w pokoju wbrew zapewnieniom z oferty? Jeśli standard hotelu był niezgodny z opisem ...
-
Wakacyjne porady dla konsumentów
... bieżąco Uszkodzony lub opóźniony bagaż – wypełnij na lotnisku protokół nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR i zachowaj jego kopię, następnie złóż reklamację w terminie; Hotel inny niż w ofercie – zbieraj dokumentację (np. pisemne potwierdzenia od rezydenta); Bankomat nie wydał pieniędzy, ale obciąży konto – zapisz dane bankomatu ...
-
Majówka samolotem? Poznaj prawa konsumenta
... , jeżeli zarezerwujemy nocleg w hotelu za pośrednictwem np. Booking.com. Wówczas niezależnie od tego, kto wprowadził nas w błąd, tzn. strona umowy (hotel) czy platforma pośrednicząca (np. Booking.com), możemy dochodzić swoich praw w oparciu o przepisy konsumenckie. NIE DAJ SIĘ ZWIEŚĆ WYNAJMUJĄC AUTO Najczęstszym ...
-
UOKiK przypomina, o czym pamiętać przed wakacjami
... , warto upewnić się, co dokładnie znajduje się w ofercie danego obiektu. Zwróć uwagę, w jakich godzinach będą wydawane posiłki, ile restauracji zapewnia hotel, gdzie są usytuowane. Przedsiębiorca powinien wywiązać się ze wszystkich elementów umowy. Szczególną uwagę należy poświęcić wyjazdom „all inclusive”, organizatorzy przewidzieli ...
-
Prawa konsumenta są takie same dla wszystkich podróżujących po UE
... okazało się, że było ich mniej – możesz to zareklamować. Zgłoś od razu obsłudze hotelowej i poproś o zmianę pokoju. Jeżeli po zgłoszeniu hotel nie zareaguje, zadbaj o dowody. Zrób zdjęcia i wyślij reklamację. Wzory skarg w języku polskim i angielskim znajdziesz tutaj: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-zakwaterowanie/. Pomoc ...
-
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
... realizacji usługi). Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu. W celach dowodowych najlepiej poinformować hotel o niezgodności oferty z usługą od razu (w trakcji pobytu). Gdzie mogę się zwrócić po pomoc? Nie udało Ci się rozwiązać sporu za ...
-
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
... biletu. Dowiedz się więcej: https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/ https://konsument.gov.pl/podroz-pociagiem-prawa-pasazera/ Święta pod palmą? Czemu nie! Co zrobić, gdy hotel lub biuro podróży zawiodą? Biuro podróży podniosło cenę? Może to zrobić maksymalnie na 21 dni przed wyjazdem i z uzasadnionych powodów np ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja, zwrot towaru zakupionego przez internet, odstąpienie od umowy na odległość, gwarancja, rękojmia, zagubiony bagaż, opóźniony lot, podróż samolotem, prawa pasażera linii lotniczych, reklamacja imprezy turystycznej -
Odszkodowanie od linii lotniczych - nawet jeśli to wycieczka z biura podróży
... lotu (np. komunikat od przewoźnika lub zdjęcie tablicy informacyjnej na lotnisku), Ewentualne rachunki za dodatkowe koszty poniesione w wyniku opóźnienia (np. hotel, posiłki, transport). Argumenty przewoźnika i stanowisko TSUE Linia lotnicza podniosła również argument, że pasażerowie skorzystali z taryfy zniżkowej przysługującej biuru podróży, co ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... wylatują z lotniska położonego w państwie członkowskim UE, ale także tych, którzy z europejski przewoźnikiem wykonują lot z państwa poza Unią i lądują w jej granicach. Obecnie ... odrębnymi przepisami prawa obowiązującego w danym kraju. Tym samym hotel 2-gwiazdkowy w Egipcie może nie dorównywać standardem bezklasowym i bezgwiazdkowym obiektom ...
-
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być "blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać ...
-
Jak napisać reklamację wycieczki lub lotu?
Linie lotnicze zagubiły Twój bagaż na lotnisku w Barcelonie? Lot został opóźniony lub odwołany ze względu na strajki załogi? Pokój w tunezyjskim hotelu nie spełniał standardów z oferty biura podróży? Napisz reklamację. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak wycenić niedogodności i przygotować pismo reklamacyjne. 1. REKLAMACJA DO BIURA ...
-
Wakacje za granicą a prawa konsumenta
Departament Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki podaje, że w pierwszej połowie 2007 r. Polacy odbyli 3,05 mln podróży turystycznych. Jak wynika z badań większość podróżnych wyjazdy zagraniczne organizuje samodzielnie. To oznacza, że powinni dobrze orientować się w swoich prawach na wypadek ich naruszenia przez linie lotnicze, biura podróży, ...
-
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
Reklamacja zagubionego bagażu nie przyniosła skutku? Grecka firma wynajmująca samochody nie wywiązała się z umowy? Hotel w Madrycie miał niższy standard niż w ofercie, ale hiszpańskie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? Konsumenci, którzy z wakacji wrócili z kłopotem, mogą w ...
-
Chmura pyłu wulkanicznego a prawa pasażera
Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane - nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach - zakwaterowania w hotelu. Kto decyduje o zamknięciu przestrzeni ...