-
Podpis elektroniczny: cechy, rodzaje, sposoby korzystania
... podpis elektroniczny; zaawansowany podpis elektroniczny; kwalifikowany podpis elektroniczny; Zwykły podpis elektroniczny ...
-
Podpis elektroniczny dla małych i średnich firm - czy warto?
... roku podpis elektroniczny stanie się jeszcze bardziej powszechny, zwłaszcza w kontekście nowych regulacji dotyczących cyfrowej administracji i rozwoju e-usług. Firmy, które zdecydują się na jego wdrożenie już teraz, zyskają przewagę konkurencyjną i uproszczą codzienne operacje – przekonuje ekspertka Systim. – Przyszłość biznesu to cyfryzacja. Firmy ...
-
Podpis elektroniczny do ZUS - certyfikaty
... osoby składającej podpis, przyporządkowaniu wyłącznie do osoby składającej ten podpis, są sporządzane za pomocą bezpiecznych urządzeń służących do składania podpisu elektronicznego, są powiązane z danymi, do których zostały dołączone, w taki sposób, że jakakolwiek późniejsza zmiana tych danych jest rozpoznawalna. Certyfikaty wydawane są przez firmy ...
-
Elektroniczny podpis: fakty i mity
... zaufania oraz poprawnego wizerunku w środowisku. Połączenie wymienionych składników jest niezbędne w osiągnięciu maksymalnego tempa rozwoju firmy. Podpis elektroniczny znajduje zastosowanie jedynie w dużych firmach Fałsz. Podpis elektroniczny ma taką samą moc prawną jak tradycyjna sygnatura, a w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na wielkość ...
-
Zakładanie firmy: warto mieć zaufany profil na ePUAP
... , które posiadają albo zaufany profil na ePUAP, albo bezpieczny podpis elektroniczny. W ich przypadku do otrzymania statusu przedsiębiorcy wystarczy zalogowanie się i ... zgłoszenie wystarczy Bez względu na to, jaki sposób rejestracji swojej firmy wybierze przedsiębiorca, ważne jest, że składając wniosek w CEIDG jednocześnie dokonuje on zgłoszenia ...
-
Zmiana danych firmy? Obędzie się bez wizyty w urzędzie
... Aby móc skorzystać z elektronicznej wysyłki formularza, musimy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny z certyfikatem (płatny) lub profil zaufany na platformie ePUAP (bezpłatny). ... pomocą przychodzi nam CEIDG, ponieważ złożenie tam wniosku aktualizującego dane naszej firmy spowoduje zawiadomienie o tych zmianach również urzędu skarbowego, Zakładu ...
-
Zmiana miejsca prowadzenia działalności a obowiązki właściciela firmy
... stronę www.ceidg.gov.pl, gdy posiadamy profil zaufany lub podpis elektroniczny; listem poleconym – gdy podpis na wniosku CEIDG-1 potwierdzony jest notarialnie. Ważne jest to, czy ... powinno się zgłosić do 14 dni od zmiany. W przypadku zmiany siedziby firmy wystarczy, że przedsiębiorca lub wspólnicy spółki cywilnej zgłoszą zmianę poprzez aktualizację ...
-
Od 1 lipca eIDAS zamiast ustawy o podpisie elektronicznym
... podpisu elektronicznego, a także z oceną wiarygodności takich usług zaufania jak znakowanie czasem. Zdaniem Elżbiety Włodarczyk, dyrektora Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR, firmy otrzymają możliwość szybkiego i taniego załatwiania spraw formalnych na odległość, a zastąpienie dokumentów papierowych ich wersją cyfrową, akceptowaną w każdym ...
-
Jak założyć działalność gospodarczą w mieszkaniu?
... sposób użytkowania lokalu oraz prace, które będziemy wykonywać w nim po założeniu firmy. Do zgłoszenia musimy dołączyć kilka dokumentów, których listę zawarto w ustępie ... Gospodarczej. Możemy to zrobić na cztery sposoby: online – wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub bezpłatny profil zaufany na platformie ePUAP, online z koniecznością ...
-
Jak założyć profil zaufany na ePUAP?
... certyfikatem. Będzie mógł być wykorzystany np. do rejestracji własnej firmy. Od 1 czerwca br. działa też ulepszona wersja platformy ePUAP, która została ... drugiego sposobu mogą korzystać obywatele i przedsiębiorcy, którzy posiadają bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym. Wówczas wypełniając wniosek o założenie ...
-
Składanie pism procesowych w elektronicznym postępowaniu upominawczym
... Za pomocą tego postępowania możesz składać pisma procesowe nie wychodząc z domu czy firmy. 1. Złożenie pozwu lub innych pism bez konieczności udawania się na pocztę lub ... certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Wystarczający jest tzw. podpis elektroniczny generowany przez sam system teleinformatyczny obsługujący EPU. Wniosek o ...
-
Praca zdalna: czy możliwe jest wypowiedzenie umowy o pracę przez Teams?
... sytuacji rozmów on-line firmy w różny sposób podchodzą do kwestii podpisu. W części procesów podczas spotkania rozstaniowego wyświetlany i omawiany jest dokument (poprzez współdzielenie ekranu, następnie dokument trafia na maila osoby dotkniętej zwolnieniem z prośbą o podpisanie i odesłanie (niektóre firmy stosują podpis elektroniczny). Część firm ...
-
Własna firma: jednoosobowa albo spółka z o.o.
... wynika ze stosunkowo niskich kosztów, ponoszonych przy tworzeniu firmy z o.o., oraz łatwości rejestracji. Przed lutym 2009 roku założenie spółki z ograniczoną ... . Wpisane login i hasło będą następnie służyć jako tzw. zwykły podpis elektroniczny, służący zarówno do rejestracji spółki, jak i do wypełniania innych dokumentów. Po rejestracji w ...
-
Jak cyfryzacja wspiera polski biznes?
... pięciu osób. Aby w pełni korzystać z tych udogodnień, trzeba zaopatrzyć się w bezpieczny podpis elektroniczny. O ile posiadanie profilu zaufanego może być wystarczające do kontaktów z administracją publiczną poprzez platformę e-PUAP i do rejestracji firmy w CEIDG, to warto wiedzieć, że ograniczenia jego funkcjonalności uniemożliwiają już m.in ...
-
Jak szybko założyć działalność gospodarczą?
... przedsiębiorcy oraz adresu jego zamieszkania (może być inny niż adres siedziby firmy) ewentualnie także imienia i nazwiska pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony, przedmiotu ... zaś wniosek złożony w formie elektronicznej powinien zawierać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego, który zgodnie z ustawą ...
-
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
... www.ceidg.gov.pl – ale trzeba mieć zaufany profil lub podpis elektroniczny. Jeśli nie mamy dostępu do internetu, wniosek można wysłać pocztą, ale ... , w związku z likwidacją przedsiębiorstwa, należy przede wszystkim sporządzić wykaz i spis majątku firmy pozostającego na dzień likwidacji. I tak podatnik musi sporządzić: wykaz składników majątku ( ...
-
Startup a ochrona własności intelektualnej. O czym pamiętać?
... pomysłodawcę przed nieuczciwym kontrahentem lub konkurencją, a po drugie zwiększając wartość firmy w oczach potencjalnych inwestorów. Znak towarowy jako klucz do wyróżnienia się ... przeniesienie autorskich praw majątkowych z pominięciem formy pisemnej (pamiętajmy że kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny formie pisemnej). Forma ta nie jest ...
Tematy: start-up, start up, ochrona własności intelektualnej, prawo własności intelektualnej, prawa autorskie, prawo autorskie, ochrona praw autorskich, prawa autorskie majątkowe, autorskie prawa osobiste, prawo patentowe, patenty, zgłoszenie patentowe, własność intelektualna, znak towarowy, ochrona znaków towarowych, nabycie praw autorskich, know-how, tajemnica przedsiębiorstwa, umowa o zachowaniu poufności -
Umowa powierzenia - podmioty lecznicze
... konstrukcji powierzenia przetwarzania danych w relacji z innymi podmiotami można przedstawić: firmy wspomagające podmiot leczniczy w obszarze IT (w szczególności: poczta elektroniczna, ... dokonane nie tylko w formie elektronicznej (przy czym nie chodzi tu o bezpieczny podpis elektroniczny tożsamy z formą pisemną), ale może też mieć formę umowy lub ...
-
Visa Waiver Program nie dla pracowników
... Ruchu Bezwizowego, aby wjechać do USA, muszą wystąpić o autoryzację podróży w ESTA (Elektroniczny System Autoryzacji Podróży). System ten sprawdza, czy dana osoba jest ... Stanach i co za tym idzie, chęć zatrudniania ich przez największe i najbardziej znane firmy zlokalizowane w USA, szczególnie w Dolinie Krzemowej. Nie bez znaczenia dla rozmów ...
-
Rejestracja spółki przez S24, czy w formie klasycznej?
... wpisu, a następnie wprowadzić ich treść. System S24, umożliwiający założenie firmy przy użyciu wzorca, nie udostępnia jednak wszystkich niezbędnych dokumentów. ... Podpisywanie dokumentów W przypadku rejestracji przez Internet wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany. W trakcie czynności zawiązania czy rejestracji wszyscy ...
-
Jak powinna wyglądać umowa przewozu?
... procesu logistycznego spedytorowi. By go zrealizować, spedytor może skorzystać z usług firmy przewozowej bądź przewieźć towar z wykorzystaniem własnej floty. Pułapki w zleceniach transportowych ... przekaz elektroniczny, wydruk komputerowy lub inny dokument zawierający dane określone w art. 38 p. tej ustawy. Są to nazwa i adres nadawcy, jego podpis ...