-
Oznaczenie firmy: ochrona po zaprzestaniu używania
... się podobnym. Prawie żaden przedsiębiorca nie chce aby mylono go z konkurencją. Klienci z kolei chcą podejmować świadome decyzje bez wątpliwości co do ... momentem, kiedy przedsiębiorca zakończyłby swoją działalność, bądź zmienił oznaczenie prowadzonej przez siebie firmy, utraciłby wszelką ochronę przed konkurentami, którzy chcąc wykorzystać jego ...
-
Uwaga na darmową aktualizację danych firmy
... w Internecie. Dokładając starań, żeby klienci nie mieli problemu z odnalezieniem Twoich produktów i usług, zapewne chętnie korzystasz z propozycji ... wywiązała się ze swojej części umowy i czy dane naszej firmy rzeczywiście znajdują się pod podanym przez nią adresem. Firmy działające w opisany powyżej sposób maja zazwyczaj siedzibę zagranicą ...
-
Firmy transportowe muszą zwrócić uwagę na HS kody, aby nie zapłacić mandatu
... życie unijny Import Control System 2 nakłada na przewoźników nowe obowiązki. - Firmy transportowe biorą pełną odpowiedzialność za towar wprowadzany na obszar ... Firmy odprawiają towar na błędnym kodzie Firmy transportowe mogą nie zdawać sobie nawet sprawy z tego, że nowe przepisy wymuszają na nich korektę klasyfikacji towarów. Zdarza się, że klienci ...
-
Wcześniejsza spłata kredytu: prowizje muszą zwrócić również firmy pożyczkowe
... Bis, Złotówka Three. Część z nich już wcześniej zaniechała nieprawidłowych rozliczeń, część została do tego zobligowana wskutek decyzji Prezesa Urzędu. Klienci wszystkich firm pożyczkowych mogą składać reklamacje i żądać proporcjonalnego zwrotu opłat i prowizji za wcześniejszą spłatę kredyty konsumenckiego lub pożyczki z zastosowaniem metody ...
-
Dobra umowa outsourcingowa, czyli jaka?
... Na początku warto jednak odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań : Kim są klienci procesu i jakie mają potrzeby? Które parametry usługi powinny być mierzone? Jakich ... klientem, wydania dokumentów czy też przekazania baz danych stworzonych w trakcie współpracy. Niektóre firmy potrafią w umowie określić ten koszt na tak wysokim poziomie, że ...
-
Grupa kapitałowa a ochrona danych osobowych
... z przedsiębiorcy odpowiedzialności za całokształt stosowania zabezpieczeń. ABI wykonuje nadzór w imieniu firmy, w przypadku, gdy nie wywiązuje się ze swoich zadań, nie ... Allianz czy PZU. Klienci w przypadku grup kapitałowych nie zdają sobie sprawy, że na grupę składa się wiele odrębnych podmiotów prawnych. W szczególności klienci nie odróżniają ...
-
Czy first minute się opłaca?
... od 50 PLN, ale należy pamiętać, że różnią się one w zależności od firmy, która zapewnia polisę, a także od tego, na jakie wczasy się zdecydowaliśmy ... gwarancja ubezpieczeniowa biura podróży. Każdy touroperator musi ją mieć opłaconą, by prowadzić działalność. Klienci powinni jednak sprawdzić, do kiedy ona obowiązuje i jaka jest jej wysokość. Dlaczego? ...
-
Upadłość biura podróży? Pomogą gwarancje i marszałek województwa
... usługach turystycznych nie precyzuje poziomu finansowych zabezpieczeń, które powinny zapewnić firmy turystyczne. Odpowiednie informacje na ten temat można jednak znaleźć w dwóch ... Kuczyńska ostrzega jednak, że podział tej sumy jest długotrwały. Poszkodowani klienci operatora przez rok mogą zgłaszać swoje roszczenia do urzędu marszałkowskiego ...
-
Biznes przed wyzwaniem GDPR
... za ochronę danych osobowych – firmy będą zobowiązane przedstawić ... klienci będą mieli prawo do tego, aby nie podlegać automatycznym decyzjom, które opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu zbieranych o nich informacji. Wejście w życie RODO - które w sposób istotny rozszerza zakres informacji podlegających ochronie - sprawi, że firmy ...
-
Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?
... firmy w wystarczający sposób utrwaliły. I wreszcie, zapisy muszą być równe. Firmy budowlane czy kurierskie nie mogą więc ulegać pokusie, by stawiać się w pozycji lepszej niż ich klienci ... różnych krajów - coraz częściej spotyka się formy bardziej rozbudowane. Niektóre firmy zastrzegają na przykład, że powód może złożyć pozew w sądzie arbitrażowym ...
-
Czym jest procedura "Know Your Customer"?
... „dobrym” klientem oraz zapobieganie oszustwom, praniu pieniędzy i innym nielegalnym działaniom. Oprócz wykrywania oszustw, firmy stosują KYC także w celach marketingowych i segmentacji klientów. Na podstawie ich zachowań zakupowych niektórzy klienci mogą otrzymywać spersonalizowane oferty, podczas gdy inni mogą mieć zablokowany dostęp do niektórych ...
-
Dodatkowe miejsce prowadzenia działalności: jakie formalności?
... Internecie. To oznacza, że pod każdym z podanych adresów mogą poszukiwać przedsiębiorcy zarówno klienci, jak i potencjalni wierzyciele. Podanie dodatkowego miejsca działalności nie wiąże się z ... , które może nasuwać się przedsiębiorcom to kwestia czy dodatkowe miejsca działania firmy to ryzyko wyższego podatku od nieruchomości do zapłaty. Podatek od ...
-
UOKiK ostrzega przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi Praebeo i Auto Rentier
... innych osób do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Wspomniane firmy oferowały ... firmy wprowadzają klientów w błąd, kusząc takimi hasłami, jak: „najwyższy poziom bezpieczeństwa finansów” „0,00 zł na start, zarabiasz od pierwszego miesiąca” „600 zł co miesiąc trafia na Państwa konto, bez wychodzenia z domu. I tak nawet aż przez 96 miesięcy!” Klienci ...
-
Sygnaliści w firmach - jak stworzyć skuteczny system zgłaszania nieprawidłowości?
... różnego rodzaju nadużyciom w firmie. Mogą to być pracownicy, partnerzy biznesowi, a nawet klienci. Sygnaliści pomagają ujawnić działania niezgodne z prawem lub etyką ... wewnętrzny system zgłoszeń działał prawidłowo i spełniał swoją funkcję także z korzyścią dla firmy, warto zapewnić pracownikom odpowiednie wsparcie prawne. Przecież nie każdy pracownik ...
-
Kto zyska, a kto straci na rozporządzeniu DORA?
... . Tutaj nie wystarczy zatrudnić zewnętrznego konsultanta, choćby z najbardziej renomowanej firmy doradczej. Trzeba na bieżąco szacować ryzyko, tworzyć plany, analizować wpływ ... od instytucji przechowujących informacje o naszych finansach tego, czego my klienci powinniśmy wymagać: poufności i rozliczalności. – dodał Otmianowski. Kto więc straci na ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... klienci sklepów, banków, firm ubezpieczeniowych, operatorów telekomunikacyjnych, mają różnego rodzaju problemy związane z ... niestety ryzyko, że przedsiębiorca nie wyrazi zgody na udział w takim postępowaniu, jednak obecnie coraz częściej firmy decydują się rozwiązywać spory z konsumentami w ten sposób. Szybkie – ze względu na uproszczoną procedurę ( ...
-
Serwisy internetowe muszą chronić dane osobowe
... druga, nie mniej dotkliwa konsekwencja. - Nic dziwnego, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na te firmy hostingowe, które wspierają ich w zakresie prawnych regulacji ... kar nawet do miliona euro! W nadchodzącej sytuacji, tym większego znaczenia nabierają firmy hostingowe oferujące tzw. umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, czyli ...
-
Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację
... usług płatniczych, banki krajowe, banki zagraniczne, fundusze inwestycyjne, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-pożyczkowe, firmy inwestycyjne, krajowy zakład ubezpieczeń, fundusze emerytalne oraz instytucje pożyczkowe, itd. Obecnie ... ustawą powstał nowy podmiot administracji publicznej – Rzecznik Finansowy, do którego wnioski mogą zgłaszać klienci ...
-
UOKiK ostrzega: uważaj na Forex!
... Zarabiaj w wolnym czasie. Takich m.in. chwytów reklamowych używają firmy oferujące transakcje na rynku Forex. W wielu Polakach tego rodzaju hasła budzą ... nadzorczych UKNF i wynikają z praktycznej znajomości problemów, z jakimi spotykają się klienci firm inwestycyjnych. Wytyczne precyzują prawidłowe działanie firm forexowych w zakresie m.in. reklamy ...
-
"Kopiuj-wklej" to zły sposób na regulamin sklepu internetowego
... że sytuacja, w której znajdują w internecie porządnie wyglądający regulamin i podmieniają w nim jedynie dane firmy, nie należy do rzadkości. Dane Shopera wskazują jednak, że sklepów z takim ... po cichu licząc na to, że i tak przeczytają go jedynie nieliczni. - Klienci faktycznie rzadko interesują się regulaminem sklepu, choć powinni do niego zajrzeć ...
-
5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim otworzysz sklep internetowy
... może doprowadzić do konsekwencji prawnych, kar finansowych, a nawet upadłości firmy. O czym musimy pamiętać otwierając internetowy sklep? Sprzedaż przez ... narazić e-sklep na problemy. 5. Warunki płatności i dostawy W regulaminie sklepu internetowego klienci muszą być informowani w sposób jasny i klarowny, jakie formy płatności i dostawy ...
-
Outsourcing pracowniczy na kontrolowanym
... mu praca powinna mieć charakter dorywczy, sezonowy. W modelu pracy tymczasowej firmy upatrują oszczędności i optymalizacji kosztów. Niejednokrotnie jest to prawdą, chociaż „pracodawca ... przede wszystkimi z sankcjami dla tych podmiotów, jednak także ich klienci nie mogą spać spokojnie. Główną zaletę skorzystania z zatrudnienia tymczasowego, czy ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... które ze sobą konkurują. Jak powstaje strategia marketingowa, czyli o tym dlaczego firmy promują swoje produkty Celem działalności przedsiębiorstwa jest sprzedawać i zarabiać ... . w przekazie prasowym zwiększa zauważalność przekazu. Specjaliści od reklamy pamiętają, że klienci najchętniej widzą na zdjęciach ludzi i zwierzęta. Pokazują nam więc to, co ...
-
Przetwarzasz dane osobowe? Zobacz, co grozi, gdy robisz to źle
... przedsiębiorstwo nie było w stanie odpowiednio ich zabezpieczyć, wówczas klienci mają prawo być co najmniej rozczarowani. Takie rozczarowanie wiąże się najczęściej z długotrwałą utratą zaufania do danej firmy i w konsekwencji z rezygnacją z jej usług. Co więcej, jeśli w efekcie klienci doznają jakiejś szkody, bardzo często dzielą się taką ...
-
Aspekty prawne przestępstw internetowych
... nazwa.pl wprowadzili zabezpieczenia dostosowane do różnych dróg, którymi Klienci mogą przekazywać rozporządzenia. Instrukcje przesłane za pomocą poczty elektronicznej ... celu powinna zarejestrować pakiet domen z użyciem różnych nazw związanych z działalnością firmy (nazwą firmy, nazwami produktów, usług) oraz z różnymi rozszerzeniami (polskim .pl, ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... . 2. Zbadaj wypłacalność i zaplecze finansowe Najistotniejszym kryterium decydującym o funkcjonowaniu firmy, jaką jest biuro podróży jest naturalnie płynność finansowa biura ... wakacji i wycieczek. Wynika to przede wszystkim z dwóch kwestii. Po pierwsze, klienci stosunkowo często nie otrzymują zwrotu pełnej wpłaconej organizatorowi turystyki ...
-
Opłaty licencyjne za muzykę w lokalach usługowych
... Stowarzyszenia Autorów ZAiKS terytorialnie właściwej dla siedziby firmy wnioskodawcy. Obecnie działa 13 dyrekcji okręgowych ZAiKS-u mieszczących się w Białymstoku, ... dotyczy to również sytuacji, kiedy urządzenia odbiorcze są przeznaczone dla pracowników, a klienci jedynie "przy okazji" i w bardzo niewielkim stopniu mają możliwość słuchania lub ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... , świadczące o jakości usług czy produktów – takie jak np. Certyfikat Rzetelnej Firmy, który potwierdza między innymi, że jego posiadacz nie jest notowany w Krajowym ... nowy towar Przedsiębiorca, zgodnie z zapisem prawa, nie może odmówić przyjęcia reklamacji. Klienci mogą domagać się nieodpłatnej naprawy towaru lub jego wymiany. Sprzedawca ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... który inkasuje pieniądze, ale nie realizuje zamówień. W serwisie Opineo.pl klienci publikowali pełne emocji wpisy, prześcigając się w ostrzeżeniach przed zakupami w ... Swoich Klientów, Jakość Usług Q, Certyfikat Rzetelności Programu Rzetelna Firma, Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo i inne. Zawsze dobrze jest sprawdzić aktualność lub ...
-
Wakacje 2015: sprawdź to przed wyjazdem za granicę
... biuro nie jest zagrożone upadłością i nie zalega z płatnościami względem innych; Jak wynika z danych BIG InfoMonitor, w 2014 roku klienci prawie 4 tys. razy pytali o firmy turystyczne. Kolejnym ważnym krokiem jest sprawdzenie, czy wybrany touroperator jest zarejestrowany w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych ...
-
Jakość masła: drogie, ale czy dobre?
... zagroda” (4,64 zł w hurtowni Eurocash w Bolesławicach) firmy ZPM Mlecz z Wolsztyna, w którym stwierdzono 16,8 proc. ... Klienci skarżyli się jednak, że w wielu sklepach w pierwszych dniach akcji nie było promocyjnego towaru. Delegatura UOKiK w Bydgoszczy sprawdzi, czy masła zabrakło, bo cena była atrakcyjna, czy też było to zamierzone działanie firmy ...
-
Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?
... 2016 r. konsumenci zgłosili rzecznikom: 223 779 spraw związanych z tradycyjną sprzedażą towarów. Klienci najczęściej reklamowali: obuwie i odzież (83 401), sprzęt RTV i AGD (46 093), ... usuwanie wad, niejasne zapisy w kartach gwarancyjnych. Sprzedaż towarów poza lokalem firmy i na odległość. Konsumenci najczęściej skarżyli się na niezrozumiałe umowy, ...
-
RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?
... nowe prawo? I jak możemy to prawo wyegzekwować? Eksperci Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, przygotowali zestawienie najważniejszych praw, ... jego stosowaniu, już przed rozpoczęciem zbierania danych. Użytkownicy – np. klienci e-sklepów będą natomiast mogli wyrazić sprzeciw wobec profilowania. ...
-
Rynek OZE pod kontrolą UOKiK
... się na instalację OZE? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie nieuczciwe praktyki stosują firmy montujące OZE? Na jakie pułapki w umowach powinni uważać konsumenci decydujący ... urządzenia. Wybór ostatecznego produktu następował już po podpisaniu umowy. Tym samym klienci spółki nie wiedzieli jaki sprzęt zostanie im zamontowany i nie mieli możliwości ...
-
4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy
... ?”, „(nazwa sklepu) czy zamawiać?”. Pokrzywdzeni klienci mogli już się podzielić swoim doświadczeniem lub powstały artykuły nt. danej firmy. KROK 2 SPRAWDŹ KONTAKT Znajdź zakładkę KONTAKT na stronie sklepu. Uczciwy sprzedawca, w łatwy do odnalezienia sposób, informuje o: nazwie adresie siedziby firmy (nie skrytki pocztowej), numerze telefonu ...