-
4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy
... sprzedawcą. Jak w 4 krokach sprawdzić sprzedawcę? KROK 1 GOOGLUJ! Wygoogluj! Czyli sprawdź sklep w internecie. Wpisz jego nazwę w okienko wyszukiwarki np. „(nazwa sklepu) czy ... zwrotu, prawie do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową w okresie 2 lat. Sklep powinien również opisać procedurę reklamacji. Nie może zrzekać się ...
-
Jak sprawdzić czy sklep internetowy jest wiarygodny?
... próbie kontaktu okazuje się, że dodzwoniliśmy się do … pizzerii. Jak sprawdzić czy sklep internetowy z Belgii, Włoch, Wielkiej Brytanii lub innego kraju UE istnieje naprawdę? ... reklamowym, wpisz jego nazwę do wyszukiwarki. Zdarza się, że pod renomowany sklep podszywa się oszust, mający niemal identycznie wyglądającą witrynę internetową. W ten ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... w Polsce i na Ukrainie. 186 dni pozostało do pierwszego gwizdka rozpoczynającego rozgrywki Euro 2012. Po losowaniu grup finałowych każdy kibic wie, w którym mieście zagra jego ... na zrezygnowanie z zakupów może być dłuższy. Dotyczy to sytuacji, w których sklep nie potwierdził wymaganych przez prawo danych (np. brak adresu, ostatecznej ceny). Wtedy ...
-
Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?
... grupa klientów dla polskich biznesów e-commerce, ponieważ Włosi płacą w euro, przez internet kupują dużo i często, pandemia koronawirusa - jak wszędzie, ale we ... kierunkiem ekspansji zagranicznej, ponieważ Włosi chętnie kupują przez internet, płacą w euro i nie mają problemu z robieniem zakupów u zagranicznych dostawców, postrzegając to wręcz ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... podczas zakupów w Polsce lub na Ukrainie? O prawach konsumentów przed Euro 2012 wspólnie przypominają instytucje chroniące konsumentów w obu krajach. To kolejna ... 2 zł dodatkowo. Gdy nie masz wystarczającej ilości gotówki, spytaj wcześniej, czy sklep wprowadził ograniczenia dotyczące płatności kartą – zwłaszcza u polskiego sprzedawcy. Podczas zakupów ...
-
Euro 2012: uwaga na nieuczciwych sprzedawców
... „na kółkach”. Będziemy mieć pewność, że dany towar jest sprzedawany legalnie. - Czas Euro może dla niektórych stać się sposobem na pozbycie się zalegających zapasów ... sklep posiada pozytywne opinie innych kupujących, jeśli posiada Certyfikat Rzetelnej Firmy – możemy być spokojni, że towar nie będzie wybrakowany. - Uwaga na sklepy z gadżetami na Euro ...
-
Sklep internetowy z bezpiecznym systemem płatności
... spółka będzie w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec akceptantów, posiadać kapitał zakładowy nie niższy od równowartości w złotych 1.000.000 euro, obliczanej według średniego kursu ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu wydania zgody Prezesa NBP. Dodatkowo wymaga się, aby akcje agenta rozliczeniowego ...
-
Kupujesz za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru
... proces zwrotu towarów. Kto ponosi koszty zwrotu w Wielkiej Brytanii? Statystyki rozkładają się mniej więcej po połowie: w 46% przypadków jest to sklep, zaś w pozostałych 54% – konsument. W pozostałych krajach odsetek klientów płacących za przesyłkę zwrotną jest podobny do sytuacji w Polsce i Hiszpanii. We Francji ...
-
Wyprzedaże za granicą: jakie masz prawa?
... same prawa do reklamacji, jak podczas zakupów po cenach bez obniżki. Jeśli sklep informuje, że rozpoczął właśnie tzw. summer sale, oznacza to, że wyprzedaje pełnowartościowe ... swój wizerunek marki nastawionej prokonsumencko. Przy zakupie warto się upewnić czy dany sklep oferuje taką możliwość. Serwis gwarancyjny… na drugim końcu Europy, Kupując za ...
-
TSUE unieważnił Tarczę Prywatności. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... . Dobrze więc wcześniej czy później sprawić, by kwestie prawne zostały formalnie uregulowane - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Jak dostosować sklep do nowych przepisów? Realnie znalezienie innej podstawy prawnej oznacza odszukanie wciąż ważnych przepisów, na które można się powołać jako regulujących ...
-
Konsumenci a oszuści internetowi
... sklep istnieje od dawna a klienci są zadowoleni z jego usług. Konsument dokonał więc przelewu 500 euro ...
-
Ceny bez tajemnic, czyli jak nie wpaść w pułapkę w Black Friday
... lub etykiecie. Anulowane zamówienie Karol wybrał słuchawki bezprzewodowe w bardzo atrakcyjnej cenie. Sklep reklamował się wyprzedażą sprzętu dla audiofilów. Kupił dla siebie i dla ... . Jeśli produkt nie był wyprodukowany w UE, a kosztuje więcej niż 150 euro – możesz zostać obciążony cłem przywozowym. PAMIĘTAJ! Przed kliknięciem przycisku „kupuję” – ...
-
Dropshipping a prawa konsumenta. Na co zwracać uwagę?
... . w Chinach. Jeszcze przed finalizacją zakupu najlepiej jest zatem sprawdzić, który z nich jest rzeczywistym sprzedawcą i jaką odpowiedzialność bierze na siebie polski sklep. Jeśli sprzedawca jest z Azji, bądźmy świadomi, że mogą powstać problemy z dochodzeniem praw konsumenta. Warianty dropshippingu Gdy robimy zakupy w sklepie internetowym ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... euro są obciążane podatkiem VAT, a powyżej tej kwoty również opłatami celnymi. Zabawkę kupioną w polskim sklepie każą odesłać do Chin? Język i domena strony nie zawsze oznaczają, że sklep ...
-
Zakupy w Internecie rób bezpiecznie
... Ostrożnie należy podchodzić także do wpłat na prywatne konta sprzedawców jeśli sklep internetowy ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, a sprzedawca prosi o wpłatę na prywatne konto w ... roszczeń od przedsiębiorców zarejestrowanych poza Polską, w krajach UE (np. gdy niemiecki sklep internetowy nie przysłał zamówionego towaru lub nie odpowiada na reklamację ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... konieczność stosowania ochrony konsumentów na poziomie dyrektywy w transakcjach o wartości od 50 złotych, podczas gdy próg wyznaczony przez dyrektywę wynosi 50 euro. Podobnie jak dotychczas, to sprzedawca a nie np. producent czy dystrybutor, będzie odpowiedzialny wobec konsumenta za wadę polegającą na niezgodności towaru ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... mógł oddać nawet przedmioty noszące ślady użytkowania lub uszkodzone. Ponadto nie będzie zobowiązany do zrekompensowania utraty wartości towaru. Dodatkowo, jeśli sklep nie poinformuje o konieczności pokrycia kosztów wysyłki z własnej kieszeni, za odesłanie towaru również zapłaci sprzedający – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Do ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... RzetelnyRegulamin.pl. Jeśli natomiast przedmiot sporu nie przekracza kwoty 2000 euro, to w granicach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie 861/2007 Parlamentu Europejskiego. ... wybranym przez siebie języku. ODR powiadomi o skardze sprzedawcę. Później konsument i sklep wspólnie ustalą, który podmiot pozasądowego rozwiązywania sporów pomoże im w ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... tylko o cło. Kwestia cła ni dotyczy nas, jeżeli wartość towaru nie przekracza 22 euro. Wówczas przesyłki nie podlegają dodatkowym opłatom. Przy droższej zawartości paczki sprawa ... warte mniej niż 150 euro nie podlegają ocleniu, lecz mogą zostać objęte 23-procentowym VAT-em. Kiedy zaś wartość nie przekracza 45 euro, można także uniknąć opodatkowania. ...
-
Sprawdź, jak przechytrzyć nieuczciwe sklepy internetowe
... mającą siedzibę na terenie UE, czy poza nią. Jest to tak samo ważne, gdy sklep jest prowadzony w języku polskim i ma polską domenę. Jak reklamować W regulaminie powinny zaleźć się ... nie odbiegają rażąco od rynkowych? Płatność Warto przypatrzeć się też metodom płatności, jakie oferuje sklep np. czy są one ograniczone do przelewu przed dokonaniem ...
-
Automatyczny zwrot towaru. Na co uważać?
... jest zamówienie kuriera i przekazanie paczki lub nadanie jej w punkcie wskazanym przez sklep. Niestety okazuje się, że automatyczny zwrot towaru może dostarczyć nam pewnych ... działem obsługi klienta, który zasugerował wysłanie towaru na adres sklepu samodzielnie. Sklep paczkę odebrał, ale nie odnotował zwrotu, ponieważ ta nie posiadała etykiety. Brak ...
-
Zakupy w sieci a prawa konsumentów - porady
... , że dostarczył zamówiony towar, a to klient jest oszustem, usiłującym pomówić sklep i wyłudzić towar. Dlatego właśnie warto otrzymaną ze sklepu internetowego ... reklamacyjnych można znaleźć na stronach Federacji Konsumentów oraz Miejskich Rzeczników Konsumentów. Sklep internetowy nie może odsyłać klienta do producenta, hurtownika czy importera lub ...
-
Zakupy przez Internet wg nowych zasad
... tylko koszty odesłania towaru zakupionego w sklepie internetowym. Nowością będzie, że koszt odesłania towarów poniesie przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, jeśli cena towarów zwracanych przez konsumenta przekroczy 40 euro. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo jeszcze kiedy przepisy dyrektywy wejdą w życie. Parlament Europejski przyjął ją ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... musi znać wszelkie koszty związane z transakcją jeszcze przed jej zawarciem. Dodatkowe opłaty, które sklep ujawni już po zawarciu umowy, nie będą miały znaczenia dla kupującego. Nadprogramowe ... od momentu zakupu. Do wyboru ma również naprawę lub wymianę towaru na nowy. Sklep jednak nie musi się zgodzić na wymianę, jeśli koszt naprawy jest znacząco ...
-
Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu w 6 krokach
... ale samodzielnie wpisać nazwę sklepu w wyszukiwarce. Krok 2. Zweryfikuj dane kontaktowe W zakładce kontakt sklep powinien umieścić swoje zasadnicze dane, a więc nazwę, adres siedziby firmy ... – możesz z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, że nie jest to sklep godny zaufania. Najbezpieczniejszym sposobem płacenia w Internecie są karty kredytowe ...
-
Handel w niedzielę. Gdzie w Europie zrobisz zakupy?
... zimowych wyprzedaży, pierwszą niedzielę letnich wyprzedaży, pierwszą niedzielę maja, pierwszą niedzielę listopada. Jeżeli w którąś z wymienionych niedziel przypada święto państwowe wówczas sklep może być otwarty w Niedzielę Palmową lub jedną z dwóch niedziel przed świętami Bożego Narodzenia lub w ostatnią niedzielę roku. Hiszpania: zakaz nie ...
-
Jak rozpoznać dropshipping i nie stać się importerem wbrew woli?
... Towar należy odesłać do dostawcy […]" „[…] nasz magazyn znajduje się na terenie Singapuru.” "Sklep jest platformą sprzedażową kojarzącą kupującego i dostawcę." „Przesyłka zostanie dostarczona do 70 ... tym razem jego wiadomości pozostawały bez odpowiedzi. Konsument spostrzegł, że sklep jest zarejestrowany na terenie Wielkiej Brytanii i zgłosił się po ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... że wdrażanym regulacjom towarzyszą wysokie kary finansowe, sięgające nawet 2 000 000 euro. Dyrektywa OMNIBUS Unia Europejska nasila ochronę konsumentów i obliguje państwa członkowskie do takich ... które nie były klientami sklepu. W związku z tym konieczne do podjęcia przez sklep kroki będą uzależnione np. od modelu biznesowego przedsiębiorcy, czy ...
-
Bezpieczne płatności za zakupy online
... żadnych uszkodzeń). Po miesiącu hiszpańska wypożyczalnia ściągnęła z jego karty kredytowej 200 euro na pokrycie kosztów malowania karoserii, którą rzekomo zarysował. Reklamacja u przedsiębiorcy ... roszczeń, gdy zagraniczny przedsiębiorca z UE, Norwegii lub Islandii (np. sklep internetowy, biuro podróży, hotel, wypożyczalnia samochodów) nie wykona ...
-
Sprzedaż online w Niemczech? Oto 7 spraw, o których warto pamiętać
... . Eksperci Trusted Shops radzą, o czym należy pamiętać, aby z powodzeniem prowadzić sklep w Niemczech i nie narazić się na niepotrzebne koszty lub kary. Wejście w życie ... , częstą praktyką w Niemczech jest pobieranie opłaty dodatkowej przy odbiorze towaru w wysokości 2 euro. Jeżeli przy dostawie, kurier poprosi o uiszczenie opłaty dodatkowej, to ...
-
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
... sformułowanie często jest używane przez sklepy, oferujące produkty z Azji. Dodatkowo sprawdź, czy sklep, w którym chcesz dokonać zakupu jest wiarygodny. Dowiedz się więcej: ... pieniędzy. W określonych sytuacjach, możesz być uprawniony/a do odszkodowania od 250 do 600 euro. Opóźniony pociąg – po godzinie oczekiwania możesz zażądać zwrotu za bilet ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja, zwrot towaru zakupionego przez internet, odstąpienie od umowy na odległość, gwarancja, rękojmia, zagubiony bagaż, opóźniony lot, podróż samolotem, prawa pasażera linii lotniczych, reklamacja imprezy turystycznej -
Świąteczne zakupy w sieci - porady ECK
... asystent w zakupach (tzw. shopping assistant) dostępny np. na stronach eConsumer.gov lub niektórych centrów sieci ECC-NET. Eksperci wskazują, iż wybierając sklep on-line dobrze wiedzieć, że zgodnie z przepisami kupujący ma prawo do jasnej i pełnej informacji o przedsiębiorcy (nazwie i adresie geograficznym), produktach i usługach oferowanych ...
-
Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?
... naprawy lub wymiany towaru na nowy); termin ważności gwarancji jest krótszy niż 2 lata; sprzedawca jest dla nas łatwo dostępny, np. sklep mieści się blisko i nie zapłacimy dużo za wysyłkę. Gwarancję warto wykorzystać, gdy: kupiliśmy towar za granicą, a w kraju możemy skorzystać z naprawy ...
-
Będzie lepsza ochrona konsumentów w Internecie
... wysyłki, konsumenci nie decydowali się na ich zwrot z powodów ekonomicznych. Obecnie, skoro sklep będzie musiał zwrócić koszty wysyłki, argument ten nie będzie już grał roli w ... na sprzedawców nowe obowiązki dotyczące przekazywania informacji konsumentom. Jeżeli sklep będzie chciał obciążyć klienta kosztami zwrotu towarów w przypadku jego ewentualnej ...
-
Świąteczne zakupy online: dbaj o bezpieczeństwo
... domenę z rozszerzeniem „.pl”, także mieszkaniec Australii, co nie oznacza, że jego sklep będzie podlegał prawu polskiemu, europejskiemu. Korzystając ze sklepów sieciowych (liczy ... należy podchodzić także do wpłat na prywatne konta sprzedawców – jeśli sklep internetowy ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, a sprzedawca prosi o wpłatę na prywatne konto w ...