-
Odzyskiwanie należności. Kiedy 40 euro rekompensaty od dłużnika?
... ze strony dłużnika, wierzyciel jest uprawniony do dochodzenia równowartości kwoty 40 euro od dłużnika, tytułem rekompensaty kosztów odzyskiwania należności. Co równie istotne, uprawnienie do uzyskania rekompensaty w równowartości 40 euro przysługuje od każdej pojedynczej transakcji handlowej. Jednakże jeżeli strony transakcji handlowej ustaliły ...
-
Odszkodowanie za opóźniony lot. Zobacz czy należy ci się 600 euro
... rekompensaty zależy od długości przelotu i wynosi kolejno: 250 euro (ok. 1 110 złotych) w przypadku rejsów do 1500 km 400 euro (ok. 1 780 złotych) w przypadku podróży pomiędzy 1500 km a 3500 km 600 euro ...
-
Rekompensata za mienie zabużańskie dla szerszego grona poszkodowanych
... Ponadto prawo do rekompensaty przyznano osobom, które do tej pory nie złożyły wniosku o przyznanie rekompensaty w terminie przewidzianym w ustawie z 2005 r. Prawa wynikające ze zmian zawartych w ustawie nowelizującej przyznano również spadkobiercom osób uprawnionych. Osoby, którym odmówiono potwierdzenia prawa do rekompensaty z powodu niespełnienia ...
-
Odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub zakłócony lot - gotówka, bony czy mile?
... co najmniej trzy godziny, odwołania rejsu lub odmowy wejścia na pokład z powodu overbookingu. Kwota rekompensaty wynosi 250, 400 lub 600 euro, ale linie lotnicze często próbują unikać wypłaty gotówki, proponując zamiast tego vouchery na ... porównaniu do gotówki Dla wielu pasażerów bardziej korzystne będzie jednak otrzymanie pełnej rekompensaty w euro ...
-
Kiedy należy ci się odszkodowanie od linii lotniczych?
... polskich pasażerów, którzy łącznie mogliby otrzymać 50 000 000 euro rekompensaty. Tymczasem po zadośćuczynienie zgłosił się zaledwie 1% z nich – mówi Natalia Gębska, Country ... pasażerowi odszkodowania w wysokości nawet do 600 euro. W razie wątpliwości, czy lot się kwalifikuje do wypłaty rekompensaty, należy skontaktować się z AirHelp. Firma pomoże ...
-
20 lat ochrony praw pasażerów lotniczych
... odszkodowania w przypadku problemów z lotem, takich jak opóźnienia, odwołania czy odmowa wejścia na pokład. Dzięki tym regulacjom pasażerowie zyskali prawo do rekompensaty finansowej oraz do opieki w sytuacjach kryzysowych, co zwiększyło ich poczucie bezpieczeństwa podczas podróży. Dodatkowo, rozporządzenie narzuciło na linie lotnicze obowiązek ...
-
Odszkodowanie od linii lotniczych - nawet jeśli to wycieczka z biura podróży
... powodu overbookingu. Wysokość odszkodowania zależy od długości trasy lotu: 250 euro dla lotów do 1500 km, 400 euro dla lotów wewnątrz UE powyżej 1500 km ... udział w podróży. W związku z tym linia lotnicza nie miała podstaw do odmowy wypłaty rekompensaty. Dodatkowo TSUE odrzucił argument przewoźnika dotyczący rzekomo darmowej lub zniżkowej podróży. ...
-
Ferie zimowe 2024 wystartowały. Pamiętaj o prawach konsumenta
... w czasie wyjazdów pojawią się jakieś trudności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku utraty bagażu? Jakie formy rekompensaty przysługują pasażerom, których lot/przejazd zostały odwołane? Jak bezpiecznie korzystać z wypożyczalni sprzętu sportowego? W których państwach opony zimowe są obowiązkowe?Czy możemy ...
-
Zimowe wakacje a prawa konsumenta
... gdy lot został odwołany. Przewoźnik nie będzie zobowiązany do wypłaty rekompensaty, jeśli odwołanie lub opóźnienie lotu było spowodowane tzw. siłą wyższą (np. ... wyciągi były nieczynne przez kilka godzin dziennie, jest to powód do żądania rekompensaty. Gdzie szukać informacji i pomocy? Pomocą służy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce. Prawnicy ...
-
Branża transportowa: płaca minimalna w Austrii i Holandii
... rekompensaty za czas dojazdów, które wypłacane są pracownikom pod warunkiem, że ich codzienny czas dojazdów przekracza jedną godzinę. Do wynagrodzenia nie zaliczają się pozostałe rekompensaty ...
-
Czy łatwo uzyskać odszkodowanie od linii lotniczych?
... kilkudziesięciu milionów euro. Jak zatem starać się o odszkodowanie od linii lotniczych? Przede wszystkich warto się zorientować w przesłankach, które uprawniają nas do rekompensaty. Są to: Opóźniony ... , włącznie z liniami czarterowymi. Jeżeli nie ma żadnych podstaw do rekompensaty finansowej, wtedy firma odszkodowawcza nie podejmuje się działań. ...
-
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
... domagać rekompensaty za ... euro. Opóźniony pociąg – po godzinie oczekiwania możesz zażądać zwrotu za bilet lub przebukowania podróży na inny, dogodny termin. Jeżeli pociąg spóźni się o przynajmniej godzinę w miejscu docelowym – masz prawo do odszkodowania ¼ ceny biletu. Jeżeli spóźni się przynajmniej 2 godziny – możesz być uprawniony do rekompensaty ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja, zwrot towaru zakupionego przez internet, odstąpienie od umowy na odległość, gwarancja, rękojmia, zagubiony bagaż, opóźniony lot, podróż samolotem, prawa pasażera linii lotniczych, reklamacja imprezy turystycznej -
Weekend majowy w Europie: prawa konsumenta
... a następnie złóż pisemną skargę do przewoźnika. Opóźnienie autokaru także możesz reklamować u organizatora wyjazdu. Aktualnie obowiązujące przepisy nie precyzują jednak wysokości rekompensaty, jakiej masz prawo się domagać. Problemy z wypożyczalnią samochodów za granicą? Pamiętaj, że w wielu wypożyczalniach do wynajęcia auta niezbędne jest okazanie ...
-
Prawa pasażera linii lotniczych
... , klient ma prawo do 100% zwrotu kosztów niewykorzystanego biletu. Natomiast nie przysługuje mu w takich okolicznościach prawo do odszkodowania (czyli dodatkowej rekompensaty finansowej, np. za opóźnienie lotu, stracony urlop itp.). W przypadku odwołania lub opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny pasażerowie mogą domagać się ...
-
Jak napisać reklamację wycieczki lub lotu?
... są coraz częściej stosowane. Tabela Frankfurcka pomaga sprecyzować roszczenie - wskazuje jakie niedogodności mogą być podstawą skargi oraz jak oszacować proporcje rekompensaty (np. niesprawna klimatyzacja – od 10% do 20% ceny, zbyt duża odległość od plaży – 5% do 15% ceny). Na potwierdzenie swoich roszczeń ...
-
Dodatkowe odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?
... rekompensaty za opóźniony lot (czyli odpowiednio 250, 400 bądź 600 Euro), jednak nie zobowiązuje ich do jego dokonania. W praktyce oznacza to, że jeżeli np. kwota dalszego odszkodowania, którego domaga się pasażer, jest niska (np. pasażer stracił 15 euro ...
-
Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?
... napoje, zakwaterowanie (jeśli jest to konieczne) oraz transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania. Rekompensaty za dobrowolne zrezygnowanie z lotu: Linie lotnicze czasem szukają osób, które zechcą ... gdy opóźnienie przekroczy co najmniej trzy godziny i wynosi: 250 euro dla lotów do 1500 km. 400 euro dla lotów wewnątrz UE powyżej 1500 km ...
-
Wizz Air ukarany za naruszanie praw konsumentów
... z wyroku. Pasażerowie, którzy zapłacili za odprawę na lotnisku, otrzymają zwrot 40 euro. Dodatkowo linia lotnicza wydłuży ważność voucherów z 12 miesięcy do 5 lat. ... również mogą na tym skorzystać. Nowe bony podarunkowe i przejrzyste zasady W ramach rekompensaty przewoźnik zaoferuje także bony podarunkowe na przyszłe loty. Szczegóły dotyczące ich ...
-
Lot samolotem a prawa konsumenta
... wbrew ich woli, pasażerom przysługuje: prawo do odszkodowania od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy), prawo do wyboru pomiędzy zwrotem kosztów biletu ... w miejscu przeznaczenia. Odszkodowanie za opóźnienie lotu łączonego: prawo do rekompensaty w przypadku dużego opóźnienia z powodu utraconego połączenia. Nadzwyczajne okoliczności: wady ...
-
Jedziesz na Mistrzostwa Świata w Lahti? To, powinno cię zainteresować
... , która nie spełniała warunków umowy). Konsument udokumentował niedogodności na zdjęciach, jednak hotel odmówił wypłaty rekompensaty. Dzięki współpracy ECK Polska z ECK Czechy konsument otrzymał zwrot 93 euro. Anulowanie rezerwacji pokoju hotelowego w Austrii Zgodnie z prawem austriackim w przypadku rezygnacji z umowy z winy konsumenta, jest ...
-
Opóźniony lub odwołany lot? Zobacz, czego możesz żądać
... lotniczych odszkodowania. Jego wysokość uzależniona jest od trasy przelotu: 250 euro w przypadku rejsów do 1500 km; 400 euro w przypadku rejsów wewnątrz UE powyżej 1500 km i między 1500 a 3500 km w przypadku rejsów poza UE; 600 euro dla pozostałych rejsów. Wniosek o odszkodowanie należy złożyć u przewoźnika. Linie lotnicze nie będą jednak ...
-
Co robić, gdy linie lotnicze zawodzą?
... , mogą ubiegać się o odszkodowanie w kwocie od 250 do 600 euro. Rekompensata nie przysługuje, gdy lot został przesunięty z powodu nadzwyczajnych okoliczności (np. zła pogoda, destabilizacja polityczna).Tutaj sprawdzisz wysokość rekompensaty, jaka Ci przysługuje: https://konsument.gov.pl/kalkulator-praw-pasazerow-linii-lotniczych/ 4. Jesteś na ...
-
COVID-19 a overbooking. Jakie prawa konsumentów?
... oraz transport między lotniskiem a hotelem, odszkodowanie od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy). Należy zaznaczyć, że przewoźnik lotniczy powinien najpierw ... wpisać lotnisko wylotu oraz lotnisko miejsca docelowego, a kalkulator sam wyliczy wysokość rekompensaty. Jeżeli linia lotnicza nie zadba o opiekę pasażerów w czasie oczekiwania ...
-
Prawa konsumenta są takie same dla wszystkich podróżujących po UE
... wykorzystać na zakup przyszłych biletów – nie musisz się godzić na taką formę rekompensaty. Jeżeli zdecydujesz się przebukować lot na najbliższy możliwy termin – linia lotnicza musi ... linii lotniczej, możesz być uprawniony do odszkodowania od 250 do 600 euro (wysokość zależy od długości lotu Bagaż lotniczy Upewnij się, czy w bagażu rejestrowanym nie ...
-
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
... , jeżeli z tytułu opóźnienia lotu dotarli na miejsce co najmniej 3 godziny po planowanym czasie lądowania albo jeżeli lot został odwołany. Wysokość rekompensaty wynosi od 250 EUR do 600 EUR (w zależności od zasięgu podróży). Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy odwołanie lub ...
-
Prawa pacjenta
... zażalenia zawsze, gdy doznała jakiegokolwiek uszczerbku, jak też prawo do uzyskania odpowiedzi na zażalenie lub innej informacji zwrotnej. Prawo do rekompensaty Każda osoba ma prawo do otrzymania odpowiedniego odszkodowania - w uzasadnionym, krótkim czasie - jeśli doznała krzywdy fizycznej, moralnej lub psychicznej, spowodowanej źle ...
-
Chmura pyłu wulkanicznego a prawa pasażera
... ) klient ma prawo do 100% zwrotu kosztów niewykorzystanego biletu. Natomiast nie przysługuje mu w takich okolicznościach prawo do odszkodowania (czyli dodatkowej rekompensaty finansowej, np. za opóźnienie lotu, stracony urlop itp.). Do kogo zwrócić się w razie problemów? W pierwszej kolejności należy zwrócić się do ...
-
Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
... miejsce co najmniej 3 godziny po planowanym czasie lądowania lub gdy lot został odwołany. Przewoźnik jednak nie będzie zobowiązany do wypłaty rekompensaty, jeśli odwołanie lub opóźnienie lotu było spowodowane tzw. siłą wyższą, np. złą sytuacją atmosferyczną spowodowaną silnymi opadami śniegu. Czekając na ...
-
Podróż samolotem: konsumencie, czy znasz swoje prawa?
... podczas ubiegania się o prawo do odszkodowania, łączą się z rozwojem prywatnych firm odszkodowawczych, udzielających pomocy konsumentom w zamian za część uzyskanej rekompensaty. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, aby przed podpisaniem umowy z taką firmą sprawdzić możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej (centra sieci ECC, organy ...
-
Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa - nowe regulacje
... innych zakazów bądź nakazów przewidzianych w uznk, będzie uprawniony do nałożenia na pozwanego (na jego wniosek) obowiązek zapłaty na rzecz powoda rekompensaty pieniężnej. Powyższe rozwiązanie należy potraktować jako wyjście naprzeciw pozwanym, w przypadku bowiem pozyskania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w dobrzej wierze, sąd ...
-
Wakacje 2021 a prawa pasażera linii lotniczych i kolei
... przedmiotem postępowań polubownych. Prawa pasażerów lotniczych Uszkodzony / opóźniony bagaż Pasażerowie, których bagaż rejestrowany został opóźniony lub uszkodzony mogą domagać się rekompensaty do kwoty 1288 SDR (około 6800 zł). Kwota ta stanowi górną granicę odpowiedzialności, nie jest ryczałtem dla poszkodowanego. W przypadku uszkodzenia ...
-
Prawa konsumenta: zdjęcia i nagrania pomocne w dochodzeniu roszczeń
... , brak klimatyzacji, podawanym posiłkom) Jeżeli hotel lub przedstawiciel biura podróży nie zareaguje odpowiednio na nasze skargi - zdjęcia z pewnością pomogą w uzyskaniu rekompensaty. Często trudno określić, jakiej kwoty możemy domagać się od biura podróży za konkretne uchybienia. Można wówczas skorzystać z Tabeli Frankfurckiej. Choć ...
-
Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?
... ODNALAZŁ Jeżeli bagaż nie znajdzie się w ciągu 21 dni od lotu – można uznać, że zaginął. Wówczas pasażer uprawniony jest do rekompensaty za zawartość bagażu oraz samą walizkę na podstawie udokumentowanych kosztów. Link do wzoru reklamacji: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-do-linii-lotniczych/ USZKODZENIE BAGAŻU ...
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
... może być trudno - linie lotnicze robią co mogą, aby utrudnić latającym uzyskanie pieniężnej rekompensaty. Jakie sztuczki stosują? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie praktyki stosują ... na przesiadkę. Maksymalna kwota, którą może otrzymać pasażer to 600 euro. Czy rzeczywiście takie odszkodowania są wypłacane? „Zawsze znajdzie się jakieś wyjście…” ...
-
Czas pracy kierowcy w 2012 roku
... 3,5 tony lub skonstruowany do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą naruszając dobę pracowniczą narażał pracodawcę nie tylko na obowiązek rekompensaty nadgodzin, lecz również na odpowiedzialność za wykroczenie przeciwko prawom pracownika. Wprowadzenie indywidualnego rozkładu czasu pracy pozwoli na uelastycznienie czasu pracy ...