-
Robienie zdjęć i porównywanie cen to prawa konsumenta
... , w tym Auchan, Tesco, Carrefour, Biedronkę, Żabkę, Castoramę oraz do 11 innych przedsiębiorców, m.in. prowadzących sklepy Lewiatan, Rossmann, Piotr i Paweł, Top Market. W ich treści podniesiono, że uniemożliwianie klientom fotografowania czy skanowania może stanowić nieuczciwą, naruszającą zbiorowe interesy konsumentów praktykę rynkową. Taki czyn ...
-
Prawo UE: nowe przepisy przeciwdziałające nadużyciom na rynku kapitałowym
... na rynkach kapitałowych nadużyciom. Na nową legislację, która w sposób istotny zmienia otoczenia regulacyjne spółek publicznych składa się: Rozporządzenie MAR (Market Abuse Regulation), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego ...
-
Zgody marketingowe - fakty i mity
Od 25 maja 2018 r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego ...
-
Telemarketing a nowa ustawa o prawach konsumenta
25 grudnia 2014 roku weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), która wprowadziła zmiany m.in. do ustawy Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 243). Przede wszystkim istotna dla odbiorców jest zmiana treści art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który to przepis w obecnym brzmieniu wskazuje, że ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania informacji handlowych. Jak wpłynie to na właścicieli sklepów internetowych i marketerów e-commerce? Eksperci Shoper analizują ...
-
Ochrona danych osobowych w Internecie
Internet jest aktualnie największym źródłem informacji i platformą przekazywania danych. Wkroczyliśmy w czasy, gdy nie potrafimy się już się bez niego obejść. Jest on między innymi prężnym narzędziem marketingowym, informacyjnym i wypiera z rynku popularne media typu telewizja czy prasa. Jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe sklepy internetowe. ...
-
5 mitów na temat RODO
Jak będzie wyglądał świat po 25 maja 2018, gdy w życie wejdą najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych? Tego nie wie nikt, ale niektórzy się domyślają. Zdaniem Nigela Tozera, Solutions Marketing Directora w regionie EMEA w Firmie Commvault, nie nastąpi trzęsienie ziemi, a na prawdziwe efekty trzeba będzie poczekać kilka ...
-
4 kroki dla przedsiębiorców i marketerów po wejściu w życie Prawa Komunikacji Elektronicznej
Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i rosnącą potrzebą ochrony prywatności konsumentów, 10 listopada 2024 r. w życie weszła nowa Ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE). Zastąpiła ona dotychczasowe przepisy z zakresu usług telekomunikacyjnych i świadczenia usług drogą elektroniczną, wprowadzając nowe regulacje dotyczące marketingu ...