-
Patologie (nie tylko płatnicze) w firmach transportowych - jak sobie z nimi radzić?
... towarów oraz ogólną wydajność systemu transportowego. O jakie problemy tu chodzi? Jak sobie z nimi radzić? Na te pytania odpowiada Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Patologie w działalności transportowej nie ograniczają się jedynie do problemów związanych z wydłużeniem terminów płatności czy nawet ich brakiem ...
-
Windykacja sądowa - kiedy i dlaczego warto z niej skorzystać?
... wynagrodzenia za pracę, orzec o egzekucji środków posiadanych na koncie, zająć środki trwałe, czyli nieruchomości, maszyny i pojazdy oraz licytować mienie - wylicza Dyrektor Operacyjny w TC Kancelaria Prawna. Oprócz kwoty zadłużenia, naliczane są również odsetki ustawowe. Również koszty egzekucyjne ponosi dłużnik. Wybór ma znaczenie Windykację ...
-
Sankcje unijne i polskie - co warto o nich wiedzieć?
... kapitałowe mogą być wykorzystywane do wspierania rosyjskiej agresji na Ukrainę lub naruszeń praw człowieka w Rosji i na Białorusi – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Co w przypadku braku przestrzegania sankcji? Ekspert TC Kancelarii Prawnej wyjaśnia, że polskie prawo przewiduje możliwość stosowania dotkliwych ...
Tematy: sankcje unijne, sankcje, sankcje gospodarcze, rosja sankcje, handel, Rosja, Białoruś, wojna w Ukrainie -
Jakie zmiany prawne czekają branżę TSL w 2025 roku?
... zostaną nowe systemy celne – AIS/IMPORT PLUS, AES/ECS2 PLUS i NCTS2 PLUS – które mają uprościć procedury importowo-eksportowe – wskazuje Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Wprowadzenie obowiązkowego raportowania czynników ESG oraz szczegółowych danych środowiskowych dodatkowo zwiększy wymagania wobec firm transportowych ...
-
Dochodzenie roszczeń - jakie procedury stosować wobec francuskich dłużników?
... nie powinna mieć oporów przed udostępnieniem niezbędnych dokumentów – ich brak lub unikanie odpowiedzi mogą być sygnałem ostrzegawczym. - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej Windykacja we Francji jest kosztowna, stąd zanim rozpoczniemy proces dochodzenia należności, konieczna jest analiza sytuacji dłużnika, w tym ...
-
Firmy transportowe - najważniejsze wyzwania prawne
... prawidłowego wypełniania tradycyjnych dokumentów CMR pozostaje kluczowym aspektem w działalności branży transportowej, niezależnie od potencjalnych udogodnień wprowadzanych przez eCMR - dodaje Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Nieznajomość prawa szkodzi? Warto mieć na uwadze to, że nieznajomość prawa ma negatywny wpływ na prowadzoną ...
Tematy: firmy transportowe, branża transportowa, transport, branża TSL, transport drogowy, przewóz towarów, usługi transportowe, Pakiet Mobilności, kabotaż, odpowiedzialność przewoźnika, tachograf, czas pracy kierowców, delegowanie pracowników, rozliczanie kierowców, kierowca zawodowy, delegowanie kierowców, umowa przewozu, CMR, e-CMR -
Czy branża transportowa w Polsce potrzebuje regulacji prawnych na wzór Hiszpanii i Węgier?
... ton. Z tego względu przewoźnicy notorycznie narażeni są na dodatkowe obciążenia oraz ryzyko, jak również wysokie kary pieniężne – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Rozwiązaniem wdrożonym w Hiszpanii 2 września 2022 roku stało się wprowadzenie zakazu załadunku i rozładunku towarów przez kierowców. Praktyka ta ...
-
5 czynników, które wpływają na powodzenie działań restrukturyzacyjnych
... takich warunków, co skutkuje blokadą układu – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Błędy w negocjacjach Problem stanowi również brak skutecznych ... . Podważa to ich zaufanie do całego procesu – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Zwlekanie ze wszczęciem postępowania Innym błędem, który ...
-
Regulacje ESG w transporcie - kosztowna konieczność?
... możliwość porównywania swoich wskaźników z lat ubiegłych oraz z innymi firmami w branży, co pozwala lepiej zrozumieć swoją pozycję rynkową – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Wskazanie wpływu, jaki firma ma na otoczenie, ma wzmacniać relacje z interesariuszami i zwiększać transparentność działań. Raport ESG staje ...
-
Jaki będzie rok 2024 w branży TSL?
... Białoruś – nakaz ten dotyczy przyczep, naczep, samochodów ciężarowych oraz ciągników – mówi Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Kolejną istotną zmianą było wprowadzenie 12 września 2023 ... ULEZ i Congestion Charge z 160 do 180 funtów - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Przewidywane zmiany prawne na 2024 rok Na ...
-
Kiedy warto odwołać się od kary w transporcie nałożonej za granicą?
... do właściciela firmy. Ile można zaoszczędzić? Przykłady skutecznych odwołań Odwołanie od mandatu może znacząco obniżyć koszty ponoszone przez firmę transportową. Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej przywołuje sprawę operatora pocztowego, którego kara w wysokości 24 tys. funtów została zmniejszona do 6 tys. funtów po skutecznej ...
-
Restrukturyzacja. Jakie pułapki mogą czyhać na firmy?
... fałszywe zapewnienia o gwarantowanym sukcesie restrukturyzacji bez ponoszenia żadnego ryzyka to tylko niektóre z przykładów podejrzanych ofert pomocy. - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej i dodaje - Kolejną metodą naciągaczy jest manipulowanie danymi finansowymi firmy, co może prowadzić do błędnych decyzji i pogłębienia ...
-
Wszystko co musisz wiedzieć o pozwoleniu na budowę
... oznaczało konieczność rozbiórki. Dlatego, zanim rozpoczniemy jakiekolwiek prace budowlane, kluczowe jest uzyskanie odpowiednich zezwoleń, aby uniknąć przykrych konsekwencji. Bartłomiej Kuźniar DYREKTOR OPERACYJNY
-
Przewóz towarów do Wielkiej Brytanii po Brexicie
... Tego rodzaju tendencję potwierdzają dane - liczba firm rezygnujących z transportu wzrosła o 30%. Z kolei dostępność kierowców spadła o 20% - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny z TC Kancelarii Prawnej. Stąd obecnie kluczowe staje się dokładne zrozumienie obowiązujących regulacji oraz poszukiwanie rozwiązań, które umożliwią branży przewozowej ...