-
Jak ogłosić upadłość firmy?
... Dodatkowo dłużnik powinien dołączyć: aktualny wykaz majątku wraz z szacunkową wyceną jego składników, bilans sporządzony dla celów postępowania upadłościowego, na dzień nie późniejszy niż ... złożenia wniosku, tzn. jeśli składamy wniosek w dniu 14 kwietnia to bilans powinien być najpóźniej z dnia 14 marca, spis wierzycieli z podaniem ich adresów i ...
-
Bilans ustawodawstwa 2009 roku cz. I
... nie może już być przedsiębiorca, a wyłącznie wykonywana przez niego działalność gospodarcza, a obniżony czas trwania kontroli wynosi obecnie, w zależności od wielkości firmy, od 12 dni roboczych w małych do 48 dni w największych przedsiębiorstwach. Wszystkie powyższe zmiany ustawy wprowadzone w 2009 roku wchodzą w zakres ,,Pakietu ...
-
Upadłość konsumencka - co się zmieniło?
... ). Dlatego wniosek o upadłość konsumencką można złożyć nawet dzień po wykreśleniu firmy z CEIDG. Podsumowując, czynny przedsiębiorca nie ma prawa do ogłoszenia upadłości ... majątek również poprzez jego sprzedaż. Sporządza więc inwentarz oraz bilans, ewentualnie składa sprawozdanie. Likwidacja masy upadłościowej zachodzi w wyniku dokonania sprzedaży ...
-
Wniosek restrukturyzacyjny - co daje i jak go przygotować?
... doradcę, który pod nadzorem sędziego-komisarza będzie prowadził czynności restrukturyzacyjne firmy. Doradca sporządza spis wierzycieli, tworzy plan restrukturyzacyjny, wspiera ... oraz wszelkie składniki majątkowe; wykaz majątkowy z szacunkową wyceną; bilans przygotowany dla celów postępowania; wykaz wierzycieli z określeniem wierzytelności, ...
-
Okres wypowiedzenia dłuższy niż przewidują przepisy?
... też w treści dokumentu przewidziano, iż do rozwiązania stosunku pracy z inicjatywy firmy może dojść za 8-miesięcznym wypowiedzeniem. Czy tego typu zapis pozostaje w zgodzie z przepisami prawa ... , w sposób zobiektywizowany uwzględniający warunki z chwili zawarcia umowy oraz "bilans korzyści i strat" dla pracownika. W omawianej sytuacji umowa o ...
-
10 obowiązków pracodawcy na przełomie roku 2019/2020
Przełom roku to nie tylko intensywny czas bilansów, analiz wyników i podsumowań w zakresie funkcjonowania firmy. Jest to również okres, w którym następują istotne zmiany prawne, pociągające za sobą nowe obowiązki pracodawców. O czym każdy zatrudniający powinien więc ...
-
Likwidacja spółki z o.o. krok po kroku
... bilansu otwarcia likwidacji Należy sporządzić bilans otwarcia likwidacji; zgodnie z art. 281 k.s.h; § 1. Likwidatorzy sporządzają bilans otwarcia likwidacji. Bilans ten likwidatorzy składają zgromadzeniu wspólników ... do naczelnika właściwego dla spółki urzędu skarbowego zmianę jej firmy – poprzez dodanie oznaczenia „w likwidacji”; na formularzu NIP-8 ...
-
Co dyrektywa Omnibus oznacza dla sektora nieruchomości komercyjnych?
... bilans powyżej 25 mln EUR. Oznacza to, że tylko 20% firm objętych poprzednią wersją będzie objętych zakresem CSRD. Proponowane zmiany odroczą również wymogi sprawozdawcze dla wielu firm o dwa lata, znacznie zmniejszą liczbę danych, które należy ujawnić. Ponadto firmy ... sprawozdawcze CSRD zostaną opóźnione. Firmy, które jako pierwsze przeprowadziły ...
-
Wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej małego przedsiębiorcy
... wniosku należy dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru zawierające oznaczenie firmy, formy prawnej, siedziby oraz numeru we właściwym rejestrze dłużnika. Jeżeli ... likwidacyjnej należy dołączyć: aktualny wykaz majątku z szacunkową wyceną jego składników, bilans sporządzony dla celów tego postępowania, na dzień nie późniejszy niż ...
-
Uproszczona rachunkowość dla mniejszych spółek. Sejm przyjął ustawę
... w ciągu roku nie będzie mogło przekroczyć 50 osób. Firmy spełniające co najmniej dwa z tych warunków będą mogły sporządzać skrócone sprawozdanie finansowe obejmujące jedynie uproszczony bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową z ograniczoną liczbą danych. Firmy takie będą też zwolnione ze sporządzania sprawozdania z działalności ...
-
Jak przejąć firmę w sukcesji?
... CEIDG powołać zarządcę sukcesyjnego, do którego obowiązków należy prowadzenie bieżących spraw firmy po śmierci jej właściciela. Obowiązki trwają do czasu zakończenia ... inwentarza obejmując przedsiębiorstwo i spisu z natury je przekazując lub sporządzić bilans zamknięcia, o ile prowadzone są księgi rachunkowe. Podstawy prawne: Ustawa z dnia 5 ...
-
Wszczęcie postępowania naprawczego
... . Sami przedsiębiorcy nie byli zaznajomieni z tą formą ratowania firmy i często, zamiast wszczynać procedurę naprawczą, usiłowali samodzielnie ratować wypłacalność swych ... musi złożyć plan naprawczy, a także: aktualny wykaz majątku z szacunkową wyceną jego składników, bilans na dzień nie późniejszy niż trzydzieści dni przed dniem złożenia ...
-
Rodzaje i czas trwania umowy o pracę
... najmniej w przybliżeniu (np. „odbycie zwyczajnego walnego zgromadzenia spółki akcyjnej zatwierdzającego bilans za 2009 rok”). Umowa nieprecyzująca w miarę ściśle terminu, w którym ... a dotyczy to z reguły osób wchodzących w skład trzonu załogi realizujących statutowe zadania firmy, to należy wykorzystać formułę umowy o pracę na czas nieokreślony. ...