-
Przetwarzanie poufnych danych. Analiza wytycznych GIODO
... przez niego (administratora) dla różnych celów; takich jak np. gromadzenia danych statystycznych, przeprowadzania badań rynku czy też do zamieszczania odpowiednich reklam przez wyspecjalizowane podmioty w ramach sprzedanej im powierzchni reklamowej, a skierowanych do konkretnej kategorii potencjalnych klientów. Tego typu programy – czyli skrypty ...
-
Transakcje nieautoryzowane. UOKiK postawił zarzuty 5 bankom
... , mBank oraz Santander Bank Polska. Jak podaje UOKiK, podstawą zarzutów jest analiza skarg konsumentów oraz reakcji i odpowiedzi banków na zgłoszenia kradzieży pieniędzy z kont ... nie poczuwają się do odpowiedzialności, mimo że czujność mogłaby wzbudzić już sama analiza transakcji na wczesnym etapie np. z uwagi na nietypowe kwoty, walutę, dokonane w ...
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. 4 najpopularniejsze błędy
... nigdzie nie wspominałem mu o możliwości pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, a zatem konsument nie może z nich skorzystać” Powyższe twierdzenie jest błędne, a szybka analiza regulaminów różnorodnych usług, a także treści oświadczeń o odrzuceniu reklamacji pozwala ocenić, że wielu przedsiębiorców w Polsce nawet nie zdaje sobie sprawy z tego ...
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?
... względzie, że zazwyczaj są to dla pasażerów trudne do odczytu dokumenty, w których stosowane jest specjalne kodowanie, używane w lotnictwie cywilnym, i ich analiza może wymagać sięgnięcia po pomoc specjalisty. Jak sprawdzić czy argumenty odmowy przez przewoźnika są prawdziwe? Najprostszą metodą weryfikacji słów przewoźnika ...
-
Rynek przewozów lotniczych a interesy konsumentów
... relacjach z firmami na każdym z tych rynków, niezależnie od stopnia jego liberalizacji. Analiza skarg napływających do Infolinii Konsumenckiej pokazuje, że większa ... mają problemy tak z przetworzeniem informacji dostarczanych przez przedsiębiorców np. w formie reklam, jak i informacji o ich prawach, które dostarczane są przez instytucje i organizacje ...
-
Opłaty półkowe można odzyskać?
... otrzymują przekaz łączący określony towar z jego producentem. Jednakże głównym beneficjentem reklam i innych działań marketingowy jest sieć handlowa. Przekaz reklamowy ... decyduje okoliczność, czy jest on elementem marży handlowej. Już sama analiza językowa prowadzi do wniosku, że pojęcia „marży handlowej” i „premii” mają odmienne znaczenia. Marża ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... (kary wyniosły łącznie prawie 140 tys. zł), zarzuty nieprawidłowego oznaczania reklam otrzymało troje twórców internetowych z branży fitness, a także ich reklamodawca. ... dziewięciu bankom w związku z nieautoryzowanymi transakcjami. Podstawą zarzutów jest analiza skarg konsumentów oraz reakcji i odpowiedzi banków na zgłoszenia kradzieży pieniędzy z ...