-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
... , że przepisy są tu dość niejednoznaczne, zaleca się, aby adresy imienne traktować jak adresy osób fizycznych i uzyskiwać od nich zgodę na przesłanie informacji. Zgoda ... naruszeniem prawa do prywatności. Dodatkowo, ze względu na to, że imienne adresy mailowe mogą stanowić dane osobowe, zalecamy, aby w stopce maila zamieścić informację stanowiącą ...
-
Dodatkowe miejsce prowadzenia działalności: jakie formalności?
... np. kilka punktów sprzedaży swoich towarów lub usług (np. sieć stoisk z pamiątkami wakacyjnymi). Wówczas jako dodatkowe miejsca zgłasza się właśnie adresy tych punktów sprzedażowych. Przedsiębiorca ma zarejestrowaną działalność w jednym miejscu, gdzie prowadzi sprawy handlowe i administracyjne, a ponadto posiada lokal magazynowy, w którym produkuje ...
-
Monitoring mediów - aspekty prawne
... sukces. Coraz więcej z nich decyduje się więc na skorzystanie z usług profesjonalnych firm zajmujących się monitoringiem mediów w celu bieżącego kontrolowania publikacji i materiałów ... wykorzystywania przez agencje public relations materiałów, do których odsyłają adresy umieszczone w raporcie jest to określane zasadami prawa autorskiego. Zgodnie z ...
-
Ochrona danych osobowych - 10 najczęstszych błędów
... maili z otwartą listą adresową. Wysyłając maile do wielu adresatów, nadawcy wpisują wszystkie adresy w polu „DO”, przez co są one widoczne dla każdej osoby ... . 10) Niefrasobliwe rozmowy. Niestety, bardzo często można usłyszeć historie z życia różnych firm, wraz z imionami i nazwiskami zaangażowanych w nie osób. Wystarczy wyjąć z uszu słuchawki i ...
-
5 sposobów na zapewnienie zgodności z RODO
... o ochronie danych osobowych)? Jeśli tak, to zalicza się do połowy polskich firm, które zdążyły już wdrożyć odpowiednie zmiany w procedurach dotyczących ochrony danych osobowych – jak ... nie uświadamiają sobie ich ilości i zakresu (dane osobowe to nie tylko nazwiska i adresy). Właśnie dlatego po prostu poznanie danych jest pierwszym krokiem na drodze do ...
-
Gigantyczne kary za nieprzestrzeganie RODO
... jest tak chociażby ze względu na to, że zapisy RODO dotyczą wszystkich firm, które gromadzą i przetwarzają dane osobowe. I nie chodzi tu tylko o rynkowych gigantów i ... wykorzystywane w jego działalności oraz, że zakres pojęcia „dane osobowe” zostanie rozszerzony o adresy IP oraz ciasteczka, czyli pliki cookies. W ramach zasady możliwe będzie ...
-
Spam a prawo
... . Istnieją jednak pewne różnice i restrykcje. Na przykład w Wielkiej Brytanii ustawa antyspamowa odnosi się jedynie do wiadomości e-mail wysyłanych na prywatne adresy e-mail użytkownika. To oznacza, że legislacja ta nie obejmuje spamu trafiającego do korporacyjnych skrzynek e-mail. W Niemczech masowo wysyłane wiadomości e-mail ...
-
Kontrola w małym przedsiębiorstwie
... gospodarczej wyznacza ramy obowiązków i uprawnień zarówno organów kontroli, jak i kontrolowanych firm. Od tej reguły istnieją wyjątki, mianowicie spod działania ustawy o ... adresu zamieszkania lub adresu siedziby, albo doręczanie pism na podane adresy było bezskuteczne lub utrudnione. PRZYKŁAD: Inspekcja Ochrony Środowiska została zawiadomiona ...
-
Likwidacja spółki handlowej krok po kroku
... zrobić wyłącznie za pośrednictwem Portalu Rejestrów Sądowych. Prócz wymaganych załączników, w zgłoszeniu należy podać przyczyny rozwiązania spółki, imiona, nazwiska, numery PESEL i adresy likwidatorów wraz ze sposobem reprezentacji. Kolejnymi etapami są: sporządzenie bilansu otwarcia likwidacji - wykazuje się w nim wszystkie aktywa spółki na dzień ...
Tematy: likwidacja spółki, spółka handlowa, spółki handlowe, spółki kapitałowe, likwidacja działalności, zamknięcie firmy, likwidacja firmy, likwidacja działalności gospodarczej, wyrejestrowanie z ubezpieczeń, spis z natury, likwidacja spółki jawnej, likwidacja spółki z o.o., wykreślenie z KRS, wystąpienie wspólnika, postępowanie upadłościowe -
CEIDG. Co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku?
... systemowi CEIDG przedsiębiorcy mają dostęp do publicznych informacji na temat innych firm, co jest niezbędne w obrocie gospodarczym. Rejestr jest jawny, a dane w ... narodowościami, numer NIP i REGON (jeśli zostały nadane), adres zamieszkania i adresy związane z działalnością gospodarczą, nazwę działalności, która musi zawierać imię i nazwisko ...
-
Przetwarzanie a ochrona danych osobowych
... Podczas kontaktów z Klientami wiele razy słyszałam, że przetwarzają tylko dane innych firm, którym świadczą usługi i których dane (jako podmiotów gospodarczych) nie są objęte ... za dane osobowe. W związku z tym, że nie ma możliwości zapewnienia, że zbierane adresy e-mail nie stanowią danych osobowych, przedsiębiorca zobowiązany jest do zgłoszenia do ...
-
Jak prowadzić handel internetowy?
... informacji podstawowych w sposób niewymagający od użytkownika żadnego działania. Informacja podstawowa to adresy elektroniczne, imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwa lub firma oraz ... transakcji zawieranych w drodze środków komunikacji elektronicznej, a mimo to przeszło połowa polskich firm nie ma swojej strony internetowej. Wynika ...
-
Mailing i newslettery: o czym pamiętać?
... musi oczywiście dysponować bazą odbiorców, a więc musi w jakiś sposób zgromadzić adresy mailowe osób, którą są zainteresowane otrzymywaniem takich informacji. Najpopularniejszym ... Na rynku funkcjonują firmy, które oferują gotowe bazy mailingowe. Czy działalność takich firm jest zgodna z prawem i czy można posłużyć się nabytą bazą mailingową? Firmy ...
-
Jak cyfryzacja wspiera polski biznes?
... kupić w jednej z pięciu firm świadczących usługi certyfikacyjne w zakresie bezpiecznego podpisu elektronicznego, wpisanych do specjalnego rejestru Ministerstwa Gospodarki. W przypadku KIR i jego e-podpisu Szafir jest to sieć kilkunastu placówek w całej Polsce oraz kilkuset banków spółdzielczych współpracujących z KIR, których adresy dostępne są na ...
-
Co, jak i kiedy zgłaszać do GIODO?
... jednak sama rejestracja w GIODO może trwać nawet do 2 lat. Obowiązki firm a kary od GIODO – stan rzeczywisty Czytając o grzywnach rzędu 10, 50 ... zbiory doraźne tworzone w celu wystawiania faktur, zbiory danych pracowników). Dlatego dysponując danymi typu nazwiska, adresy, e-maile, numery PESEL czy daty urodzenia, gromadząc je, utrwalając, przechowując ...
-
Dane osobowe byłego pracownika muszą zniknąć ze strony
... : firma utworzyła stronę internetową, na której oprócz materiałów promocyjnych znalazły się również imiona i nazwiska zatrudnionych, ich zdjęcia oraz telefony służbowe i adresy poczty elektronicznej. Jeden z pracowników zwolnił się. Czy szef ma obowiązek usunąć ze strony jego dane, czy też strona może pozostać ...