Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 729
- Data wpłynięcia: 2012-09-12
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
- data uchwalenia: 2012-11-23
- adres publikacyjny: Dz.U. 2013 r. poz. 70
729-cz-II
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 221 ustawy z dnia
27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546, z późn. zm.),
zmienionego ustawą z dnia ... o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. poz. ...)
(dalej „ustawa zmieniająca”), zobowiązującego ministra właściwego do spraw instytucji
finansowych do określenia, w drodze rozporządzenia, szczegółowych warunków jakim powinien
odpowiadać prospekt informacyjny funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego
funduszu inwestycyjnego otwartego, a także zasady i metodologię wyliczania wskaźnika zysku
do ryzyka funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego
otwartego.
Projekt rozporządzenie zastąpi obowiązujące obecnie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia
20 stycznia 2009 r. w sprawie prospektu informacyjnego funduszu inwestycyjnego otwartego
oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego, a także skrótu tego prospektu (Dz. U.
z 2009 r. Nr 17, poz. 88), które jest objęte zakresem dyrektywy Rady 85/611/EWG z dnia
20 grudnia 1985 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych
i administracyjnych odnoszących się do przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne
papiery wartościowe (UCITS III) (Dz. U. UE L 375 z 31.12.1985, str. 3), oraz zalecenia Komisji
2004/384/WE z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie niektórych treści skrótu prospektu
informacyjnego, zgodnie z Tabelą C załącznika I do dyrektywy Rady 85/611/EWG.
Ustawa zmieniająca implementuje do ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach
inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546, z późn. zm.) dyrektywę Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych,
wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do przedsiębiorstw zbiorowego
inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS IV) (Dz. Urz. UE L 302 z 17.11.2009).
Projekt rozporządzenia pozostawia większość dotychczas funkcjonujących rozwiązań w zakresie
informacji przedstawianych w prospekcie informacyjnym funduszu inwestycyjnego otwartego
i specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego uwzględniając zmiany ustawy
w zakresie: wprowadzenia w miejsce dokumentu o nazwie „skrót prospektu informacyjnego”
krótkiego i przejrzystego dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów”,
możliwości przekazania przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzania i prowadzenia
spraw funduszu inwestycyjnego otwartego spółce zarządzającej prowadzącej działalność na
terytorium RP, zasad funkcjonowania funduszy inwestycyjnych powiązanych i podstawowych,
ustanowienia obowiązku zwoływania, w enumeratywnie wskazanych w ustawie sprawach,
zgromadzenia uczestników funduszu inwestycyjnego otwartego.
Z projektowanego rozporządzenia usunięto przepisy dotyczące obowiązku sporządzania skrótu
prospektu informacyjnego co jest związane z zastąpieniem tego dokumentu dokumentem
o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów”. Obowiązek sporządzenia dla każdego funduszu
(subfunduszu) dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów” wynika z obowiązku
bezpośredniego stosowania przepisów UE poziomu II tj. rozporządzenia Komisji (WE)
nr 583/2010 z dnia 1 lipca 2010r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE w zakresie kluczowych informacji dla inwestorów i warunków, które należy
spełnić w przypadku dostarczenia kluczowych informacji dla inwestorów lub prospektu
20
emisyjnego na trwałym nośniku innym niż papier lub za pośrednictwem strony internetowej.
Celem wprowadzenia dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów” jest
ułatwienie posługiwania się przez potencjalnych inwestorów informacjami o funduszu oraz
zapewnienie porównywalności danych m.in. o kosztach inwestycji, ryzyku oraz wynikach
funduszu (subfunduszu).
Projektowane rozporządzenie nie reguluje kwestii związanych z treścią dokumentu „kluczowe
informacje dla inwestorów”.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza możliwość przekazania przez towarzystwo
funduszy inwestycyjnych, w drodze umowy zawartej w formie pisemnej pod rygorem
nieważności, zarządzania i prowadzenia spraw funduszu inwestycyjnego otwartego spółce
zarządzającej prowadzącej działalność na terytorium RP zaistniała konieczność uzupełnienia
regulacji rozporządzenia o obowiązek wskazania w prospekcie informacyjnym informacji
dotyczących spółki zarządzającej w zakresie analogicznym jak w przypadku towarzystwa
funduszy inwestycyjnych z uwzględnieniem faktu, iż spółka zarządzająca może mieć dowolną
formę prawną.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza zmiany zakresie: tworzenia funduszy
podstawowych i powiązanych (master-feeder funds) oraz uznania takich funduszy
inwestycyjnych otwartych za fundusze typu UCITS zaistniała konieczność uzupełnienia regulacji
rozporządzenia m.in. o obowiązek wskazania w prospekcie informacyjnym informacji
dotyczących zasad inwestowania funduszu powiązanego w jednostki uczestnictwa funduszu
podstawowego, informacji o polityce inwestycyjnej, profilu ryzyka, wynikach inwestycyjnych
funduszu powiązanego i podstawowego, streszczenia umowy zawartej między funduszem
powiązanym i podstawowym, danych dotyczących wynagrodzenia i zwrotu kosztów, opisu
skutków podatkowych.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza obowiązek zwoływania przez fundusz
inwestycyjny otwarty w enumeratywnie wskazanych w ustawie sprawach zgromadzenia
inwestorów zaistniała konieczność uzupełnienia regulacji rozporządzenia o obowiązek wskazania
w prospekcie informacyjnym informacji dotyczących zwoływania zgromadzenia inwestorów,
tj. osób uprawnionych do udziału, sposobu zwoływania zgromadzenia, pouczenia o możliwości
zaskarżania uchwał podjętych na zgromadzeniu, sposobu powiadamiania o podjętych uchwałach.
W związku z obowiązkiem wprowadzenia, na podstawie rozporządzenia Komisji (WE)
nr 583/2010 z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE w zakresie kluczowych informacji dla inwestorów i warunków, które należy
spełnić w przypadku dostarczenia kluczowych informacji dla inwestorów lub prospektu
emisyjnego na trwałym nośniku innym niż papier lub za pośrednictwem strony internetowej,
dokumentu „kluczowe informacje dla inwestorów”, który w sposób obrazowy, wskazywał
będzie, w skali od 1 do 7, poziom ryzyka związanego z inwestycją w jednostki uczestnictwa
danego funduszu (subfunduszu) (gdzie 1 to najniższy, a 7 najwyższy poziom ryzyka) zaistniała
konieczność uzupełnienia regulacji (w oparciu o odpowiedni dokument CESR (obecnie ESMA)
w zakresie zasad i metodologii wyliczania wskaźnika zysku do ryzyka funduszu inwestycyjnego
otwartego oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego. Projekt rozporządzenia
w załączniku nr 2 wprowadza regulację w zakresie zasad i metodologii wyliczania wskaźnika
zysku do ryzyka funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego funduszu
21
inwestycyjnego otwartego. Regulacja ta ma na celu stworzenie jednolitych zasad wyliczania
wartości wskaźnika zysku do ryzyka, co powinno mieć pozytywny wpływ na możliwość
porównywania poszczególnych funduszy ze względu na ryzyko związane z inwestycją w ich
jednostki uczestnictwa.
Wprowadzenie zasad i metodologii wyliczania ww. wskaźnika ma na celu zapewnienie
jednolitego podejścia przez wszystkich uczestników rynku funduszy inwestycyjnych do
wyliczania wartości wskaźnika zysku do ryzyka oraz powinno przyczynić się do ograniczenia
ryzyka zaniżania wartości wskaźnika, które w konsekwencji może mieć negatywne przełożenie
na interes uczestników funduszy.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony
w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji oraz Ministerstwa Finansów.
W związku z art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,
poz. 1240, z późn. zm.) należy wskazać, że projektowane przepisy nie wpłyną na sektor finansów
publicznych, w tym na zwiększenie wydatków lub zmniejszenie dochodów jednostek sektora
finansów publicznych.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
22
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowane rozporządzenie może oddziaływać na towarzystwa funduszy inwestycyjnych
oraz fundusze inwestycyjne.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany w ramach konsultacji społecznych do: Izby
Zarządzających Funduszami i Aktywami, Izby Domów Maklerskich, Giełdy Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A., BondSpot S.A., Krajowego Depozytu Papierów
Wartościowych S.A., Związku Maklerów i Doradców, Izby Domów Maklerskich,
Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Związku Banków Polskich, Krajowej Rady Banków
Depozytariuszy oraz Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.
3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje kosztów lub obciążeń w sektorze finansów
publicznych (w tym nie wpłynie na budżet państwa i budżety jednostek samorządu
terytorialnego), w szczególności nie będzie skutkować zwiększeniem wydatków lub
zmniejszeniem dochodów jednostek sektora finansów publicznych.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ aktu normatywnego na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Proponowane zmiany nie powinny rodzić dodatkowych kosztów dla funduszy inwestycyjnych.
Projektowane rozporządzenie może wiązać się z poniesieniem dodatkowych kosztów
obciążających towarzystwa funduszy inwestycyjnych, jednakże poniesienie tych kosztów
wydaje się niezbędne, przy czym obciążenia te nie powinny być nadmierne dla sytuacji
finansowej towarzystw.
6. Wpływ aktu normatywnego na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
7. Wskazanie źródeł finansowania
Projektowane rozporządzenie nie pociąga za sobą obciążeń dla budżetu państwa oraz
budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
8. Opinia o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
24-08-aa
23
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 221 ustawy z dnia
27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546, z późn. zm.),
zmienionego ustawą z dnia ... o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. poz. ...)
(dalej „ustawa zmieniająca”), zobowiązującego ministra właściwego do spraw instytucji
finansowych do określenia, w drodze rozporządzenia, szczegółowych warunków jakim powinien
odpowiadać prospekt informacyjny funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego
funduszu inwestycyjnego otwartego, a także zasady i metodologię wyliczania wskaźnika zysku
do ryzyka funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego
otwartego.
Projekt rozporządzenie zastąpi obowiązujące obecnie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia
20 stycznia 2009 r. w sprawie prospektu informacyjnego funduszu inwestycyjnego otwartego
oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego, a także skrótu tego prospektu (Dz. U.
z 2009 r. Nr 17, poz. 88), które jest objęte zakresem dyrektywy Rady 85/611/EWG z dnia
20 grudnia 1985 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych
i administracyjnych odnoszących się do przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne
papiery wartościowe (UCITS III) (Dz. U. UE L 375 z 31.12.1985, str. 3), oraz zalecenia Komisji
2004/384/WE z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie niektórych treści skrótu prospektu
informacyjnego, zgodnie z Tabelą C załącznika I do dyrektywy Rady 85/611/EWG.
Ustawa zmieniająca implementuje do ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach
inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546, z późn. zm.) dyrektywę Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych,
wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do przedsiębiorstw zbiorowego
inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS IV) (Dz. Urz. UE L 302 z 17.11.2009).
Projekt rozporządzenia pozostawia większość dotychczas funkcjonujących rozwiązań w zakresie
informacji przedstawianych w prospekcie informacyjnym funduszu inwestycyjnego otwartego
i specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego uwzględniając zmiany ustawy
w zakresie: wprowadzenia w miejsce dokumentu o nazwie „skrót prospektu informacyjnego”
krótkiego i przejrzystego dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów”,
możliwości przekazania przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzania i prowadzenia
spraw funduszu inwestycyjnego otwartego spółce zarządzającej prowadzącej działalność na
terytorium RP, zasad funkcjonowania funduszy inwestycyjnych powiązanych i podstawowych,
ustanowienia obowiązku zwoływania, w enumeratywnie wskazanych w ustawie sprawach,
zgromadzenia uczestników funduszu inwestycyjnego otwartego.
Z projektowanego rozporządzenia usunięto przepisy dotyczące obowiązku sporządzania skrótu
prospektu informacyjnego co jest związane z zastąpieniem tego dokumentu dokumentem
o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów”. Obowiązek sporządzenia dla każdego funduszu
(subfunduszu) dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów” wynika z obowiązku
bezpośredniego stosowania przepisów UE poziomu II tj. rozporządzenia Komisji (WE)
nr 583/2010 z dnia 1 lipca 2010r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE w zakresie kluczowych informacji dla inwestorów i warunków, które należy
spełnić w przypadku dostarczenia kluczowych informacji dla inwestorów lub prospektu
20
emisyjnego na trwałym nośniku innym niż papier lub za pośrednictwem strony internetowej.
Celem wprowadzenia dokumentu o nazwie „kluczowe informacje dla inwestorów” jest
ułatwienie posługiwania się przez potencjalnych inwestorów informacjami o funduszu oraz
zapewnienie porównywalności danych m.in. o kosztach inwestycji, ryzyku oraz wynikach
funduszu (subfunduszu).
Projektowane rozporządzenie nie reguluje kwestii związanych z treścią dokumentu „kluczowe
informacje dla inwestorów”.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza możliwość przekazania przez towarzystwo
funduszy inwestycyjnych, w drodze umowy zawartej w formie pisemnej pod rygorem
nieważności, zarządzania i prowadzenia spraw funduszu inwestycyjnego otwartego spółce
zarządzającej prowadzącej działalność na terytorium RP zaistniała konieczność uzupełnienia
regulacji rozporządzenia o obowiązek wskazania w prospekcie informacyjnym informacji
dotyczących spółki zarządzającej w zakresie analogicznym jak w przypadku towarzystwa
funduszy inwestycyjnych z uwzględnieniem faktu, iż spółka zarządzająca może mieć dowolną
formę prawną.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza zmiany zakresie: tworzenia funduszy
podstawowych i powiązanych (master-feeder funds) oraz uznania takich funduszy
inwestycyjnych otwartych za fundusze typu UCITS zaistniała konieczność uzupełnienia regulacji
rozporządzenia m.in. o obowiązek wskazania w prospekcie informacyjnym informacji
dotyczących zasad inwestowania funduszu powiązanego w jednostki uczestnictwa funduszu
podstawowego, informacji o polityce inwestycyjnej, profilu ryzyka, wynikach inwestycyjnych
funduszu powiązanego i podstawowego, streszczenia umowy zawartej między funduszem
powiązanym i podstawowym, danych dotyczących wynagrodzenia i zwrotu kosztów, opisu
skutków podatkowych.
W związku z tym, że ustawa zmieniająca wprowadza obowiązek zwoływania przez fundusz
inwestycyjny otwarty w enumeratywnie wskazanych w ustawie sprawach zgromadzenia
inwestorów zaistniała konieczność uzupełnienia regulacji rozporządzenia o obowiązek wskazania
w prospekcie informacyjnym informacji dotyczących zwoływania zgromadzenia inwestorów,
tj. osób uprawnionych do udziału, sposobu zwoływania zgromadzenia, pouczenia o możliwości
zaskarżania uchwał podjętych na zgromadzeniu, sposobu powiadamiania o podjętych uchwałach.
W związku z obowiązkiem wprowadzenia, na podstawie rozporządzenia Komisji (WE)
nr 583/2010 z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego
i Rady 2009/65/WE w zakresie kluczowych informacji dla inwestorów i warunków, które należy
spełnić w przypadku dostarczenia kluczowych informacji dla inwestorów lub prospektu
emisyjnego na trwałym nośniku innym niż papier lub za pośrednictwem strony internetowej,
dokumentu „kluczowe informacje dla inwestorów”, który w sposób obrazowy, wskazywał
będzie, w skali od 1 do 7, poziom ryzyka związanego z inwestycją w jednostki uczestnictwa
danego funduszu (subfunduszu) (gdzie 1 to najniższy, a 7 najwyższy poziom ryzyka) zaistniała
konieczność uzupełnienia regulacji (w oparciu o odpowiedni dokument CESR (obecnie ESMA)
w zakresie zasad i metodologii wyliczania wskaźnika zysku do ryzyka funduszu inwestycyjnego
otwartego oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego. Projekt rozporządzenia
w załączniku nr 2 wprowadza regulację w zakresie zasad i metodologii wyliczania wskaźnika
zysku do ryzyka funduszu inwestycyjnego otwartego oraz specjalistycznego funduszu
21
inwestycyjnego otwartego. Regulacja ta ma na celu stworzenie jednolitych zasad wyliczania
wartości wskaźnika zysku do ryzyka, co powinno mieć pozytywny wpływ na możliwość
porównywania poszczególnych funduszy ze względu na ryzyko związane z inwestycją w ich
jednostki uczestnictwa.
Wprowadzenie zasad i metodologii wyliczania ww. wskaźnika ma na celu zapewnienie
jednolitego podejścia przez wszystkich uczestników rynku funduszy inwestycyjnych do
wyliczania wartości wskaźnika zysku do ryzyka oraz powinno przyczynić się do ograniczenia
ryzyka zaniżania wartości wskaźnika, które w konsekwencji może mieć negatywne przełożenie
na interes uczestników funduszy.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony
w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji oraz Ministerstwa Finansów.
W związku z art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,
poz. 1240, z późn. zm.) należy wskazać, że projektowane przepisy nie wpłyną na sektor finansów
publicznych, w tym na zwiększenie wydatków lub zmniejszenie dochodów jednostek sektora
finansów publicznych.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
22
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowane rozporządzenie może oddziaływać na towarzystwa funduszy inwestycyjnych
oraz fundusze inwestycyjne.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany w ramach konsultacji społecznych do: Izby
Zarządzających Funduszami i Aktywami, Izby Domów Maklerskich, Giełdy Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A., BondSpot S.A., Krajowego Depozytu Papierów
Wartościowych S.A., Związku Maklerów i Doradców, Izby Domów Maklerskich,
Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Związku Banków Polskich, Krajowej Rady Banków
Depozytariuszy oraz Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.
3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje kosztów lub obciążeń w sektorze finansów
publicznych (w tym nie wpłynie na budżet państwa i budżety jednostek samorządu
terytorialnego), w szczególności nie będzie skutkować zwiększeniem wydatków lub
zmniejszeniem dochodów jednostek sektora finansów publicznych.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ aktu normatywnego na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Proponowane zmiany nie powinny rodzić dodatkowych kosztów dla funduszy inwestycyjnych.
Projektowane rozporządzenie może wiązać się z poniesieniem dodatkowych kosztów
obciążających towarzystwa funduszy inwestycyjnych, jednakże poniesienie tych kosztów
wydaje się niezbędne, przy czym obciążenia te nie powinny być nadmierne dla sytuacji
finansowej towarzystw.
6. Wpływ aktu normatywnego na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
7. Wskazanie źródeł finansowania
Projektowane rozporządzenie nie pociąga za sobą obciążeń dla budżetu państwa oraz
budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
8. Opinia o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
24-08-aa
23
Dokumenty związane z tym projektem:
-
729-cz-II
› Pobierz plik
-
729-cz-I
› Pobierz plik