Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3464
- Data wpłynięcia: 2015-06-02
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-07-09
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1336
3464
Art. 3c
Wydawanie poleceń europejskim zespołom straży granicznej
50.
Art. 3c
ń. Podczas operacji wsparcia europejskich zespołów straży N
ust. 1
granicznej przyjmujące państwo członkowskie wydaje polecenia dla
zespołów zgodnie z planem operacyjnym, o którym mowa w art. 3a
ust. 1.
51.
Art. 3c
2. Agencja może przekazywać swoje spostrzeżenia na temat poleceń, N
ust. 2
o których mowa w ust. ń, przyjmującemu państwu członkowskiemu
za pośrednictwem swojego urzędnika koordynującego, o którym
mowa w art. 3b ust. 5. W takim przypadku przyjmujące państwo
członkowskie bierze pod uwagę spostrzeżenia.
52.
Art. 3c
3. Zgodnie z art. 8g przyjmujące państwo członkowskie udziela N
ust. 3
urzędnikowi koordynującemu wszelkiej niezbędnej pomocy, w tym
również pełnego dostępu do europejskich zespołów straży granicznej
na każdym etapie trwania operacji wsparcia.
53.
Art. 3c
4. Podczas wykonywania swoich zadań i korzystania ze swoich N
ust. 4
uprawnień członkowie europejskich zespołów straży granicznej
podlegają środkom dyscyplinarnym swojego rodzimego państwa
członkowskiego.
Art. 4
Analiza ryzyka
54.
Art.4
Agencja opracowuje i stosuje wspólny zintegrowany model analizy N
ryzyka.
Przygotowuje ona zarówno analizy o charakterze ogólnym, jak i
analizy ryzyka dostosowane do określonych potrzeb, które mają być
przedkładane Radzie i Komisji.
Źo celów analizy ryzyka Agencja może poddać ocenie, po
wcześniejszej konsultacji z zainteresowanymi państwami
członkowskimi, ich zdolność do sprostania nadchodzącym
wyzwaniom, w tym obecnym i przyszłym zagrożeniom i presji na
granicach zewnętrznych państw członkowskich; dotyczy to w
szczególności tych państw członkowskich, które stoją w obliczu
szczególnej i nieproporcjonalnej presji. W tym celu Agencja może
poddać ocenie wyposażenie i zasoby państw członkowskich służące
do kontroli granic. Ocena opiera się na informacjach dostarczonych
przez zainteresowane państwa członkowskie oraz na sprawozdaniach
i wynikach wspólnych operacji, projektów pilotażowych, szybkich
interwencji i innych działań Agencji. Oceny te pozostają bez
13
uszczerbku dla mechanizmu oceny Schengen.
Wyniki tych ocen są przedstawiane Zarządowi.
Źo celów niniejszego artykułu państwa członkowskie dostarczają
Agencji wszystkie niezbędne informacje na temat sytuacji i
potencjalnych zagrożeń na granicach zewnętrznych.
Opracowując
wspólne
minimalne
programy
szkolenia
funkcjonariuszy straży granicznych, o których mowa w art. 5,
Agencja uwzględnia wyniki wspólnego zintegrowanego modelu
analiz ryzyka.
Art.5
Szkolenia
55.
Art. 5
Żunkcjonariuszom straży granicznych, którzy są członkami N
europejskich zespołów straży granicznej Agencja zapewnia
zaawansowane szkolenie odpowiednie do rodzaju wykonywanych
przez nich zadań i przyznanych im uprawnień oraz prowadzi z tymi
funkcjonariuszami straży granicznych regularne ćwiczenia zgodnie z
harmonogramem zaawansowanego szkolenia i ćwiczeń, o którym
mowa w rocznym programie prac Agencji.
Agencja podejmuje także niezbędne inicjatywy mające na celu
zapewnienie, aby przed rozpoczęciem udziału w działaniach
operacyjnych
organizowanych
przez
Agencję
wszyscy
funkcjonariusze straży granicznych i inni pracownicy z państw
członkowskich, uczestniczący w europejskich zespołach straży
granicznej, a także personel Agencji odbyli szkolenie w zakresie
właściwego prawa Unii i prawa międzynarodowego, w tym również
praw podstawowych i dostępu do ochrony międzynarodowej oraz
wytycznych umożliwiających rozpoznanie osób potrzebujących
ochrony i skierowanie ich do odpowiednich struktur.
Agencja ustanawia i dalej rozwija wspólne minimalne programy
szkolenia funkcjonariuszy straży granicznych oraz zapewnia
szkolenie na poziomie europejskim dla instruktorów funkcjonariuszy
krajowych straży granicznych państw członkowskich, w tym również
w
zakresie
praw
podstawowych,
dostępu do ochrony
międzynarodowej i właściwego prawa morskiego.
Agencja sporządza minimalne programy szkolenia po konsultacji z
Żorum Konsultacyjnym, o którym mowa w art. 26a.
Państwa członkowskie uwzględniają wspólne minimalne programy
szkolenia w szkoleniach swoich funkcjonariuszy straży granicznej.
14
Agencja oferuje również dodatkowe szkolenia i seminaria na tematy
związane z kontrolą i ochroną granic zewnętrznych oraz dotyczące
powrotów obywateli państw trzecich dla funkcjonariuszy właściwych
służb krajowych Państw Członkowskich.
Agencja może we współpracy z Państwami Członkowskimi
organizować działania szkoleniowe na ich terytoriach.
Agencja
ustanawia
program
wymiany
umożliwiający
funkcjonariuszom straży granicznych uczestniczącym w europejskich
zespołach straży granicznej zdobycie wiedzy i szczególnego know-
how, poprzez wykorzystanie doświadczeń zdobytych za granicą oraz
dobrych
praktyk
stosowanych
podczas
współpracy
z
funkcjonariuszami straży granicznych w państwach członkowskich
innych niż ich własne.
Art.6
Monitorowanie badań i uczestnictwo w badaniach
56.
Art. 6
Agencja czynnie monitoruje badania mające znaczenie dla kontroli i N
ochrony granic zewnętrznych i uczestniczy w ich rozwoju oraz
przekazuje te informacje Komisji i państwom członkowskim.
Art.7
Wyposażenie techniczne
57.
Art. 7
ń. Agencja może nabywać, samodzielnie lub na zasadzie N
ust. 1
współwłasności z państwem członkowskim, lub brać w leasing
lit. a
wyposażenie techniczne dla potrzeb kontroli granic zewnętrznych,
które ma być udostępniane podczas wspólnych operacji, projektów
pilotażowych,
szybkich
interwencji,
wspólnych
operacji
powrotowych lub projektów pomocy technicznej zgodnie z
przepisami finansowymi mającymi zastosowanie do Agencji. Każdą
decyzję o nabyciu lub wzięciu w leasing wyposażenia, która pociąga
za sobą znaczące koszty dla Agencji, poprzedza dogłębna analiza
potrzeb oraz kosztów i korzyści. Wszelkie takie wydatki przewiduje
się w budżecie Agencji, przyjętym przez Zarząd zgodnie z art. 29 ust.
9. W przypadku gdy Agencja nabywa lub bierze w leasing istotne
wyposażenie techniczne, takie jak statki służące do patroli morskich i
przybrzeżnych lub pojazdy, zastosowanie mają następujące warunki:
a) w przypadku nabycia i współwłasności Agencja formalnie
uzgadnia z jednym państwem członkowskim, że zapewni ono
rejestrację wyposażenia zgodnie z ustawodawstwem mającym
15
zastosowanie w tym państwie członkowskim;
58.
Art. 7
b) w przypadku leasingu wyposażenie zostaje zarejestrowane w N
ust. 1
państwie członkowskim.
lit. b
59.
Art. 7
Na podstawie wzoru umowy sporządzonego przez Agencję państwo N
ust. 1
członkowskie rejestracji oraz Agencja uzgadniają warunki
część
zapewniające okresy pełnego udostępnienia Agencji aktywów
wspóln objętych współwłasnością, a także warunki korzystania z
a
wyposażenia.
Państwo członkowskie rejestracji lub dostawca wyposażenia
technicznego zapewnia niezbędnych ekspertów oraz pracowników
technicznych do obsługi wyposażenia technicznego w sposób zgodny
z prawem i bezpieczny.
60.
Art. 7
2. Agencja tworzy i przechowuje scentralizowane rejestry N
ust. 2
wyposażenia należącego do rezerwy wyposażenia technicznego
obejmującej wyposażenie będące własnością państw członkowskich
albo Agencji oraz wyposażenie, którego współwłaścicielami są
państwa członkowskie i Agencja, dla potrzeb kontroli granic
zewnętrznych. Rezerwa wyposażenia technicznego zawiera
minimalną ilość wyposażenia technicznego danego typu, o czym
mowa w ust. 5 niniejszego artykułu. Wyposażenie wpisane do
rezerwy wyposażenia technicznego udostępnia się podczas działań, o
których mowa w art. 3, 8a i 9.
61.
Art. 7
3. Państwa członkowskie wnoszą wkład do rezerwy wyposażenia T
Art.
147p
Art. 147p ust. 1. Komendant
ust. 3
technicznego, o której mowa w ust. 2. Wkład państw członkowskich
ust.
1 Główny Straży Granicznej może
w rezerwę wyposażenia technicznego i jego udostępnienie na
Ustawy
z udostępnić Agencji Żrontex sprzęt
potrzeby konkretnych operacji planowane są na postawie corocznych
dnia
12 techniczny będący w zarządzie Straży
dwustronnych negocjacji i porozumień pomiędzy Agencją i pastwami
października Granicznej w celu włączenia do
członkowskimi. Na wniosek Agencji państwa członkowskie
o
Straży centralnego rejestru dostępnego
udostępniają swoje wyposażenie techniczne zgodnie z tymi
Granicznej
wyposażenia technicznego TźP oraz
porozumieniami i w zakresie, w jakim to wyposażenie stanowi część
w brzmieniu wykorzystania w trakcie wspólnych
minimalnej ilości wyposażenia technicznego przewidzianą na dany
nadanym
działań
koordynowanych
przez
rok, chyba że stoją w obliczu wyjątkowej sytuacji w znaczny sposób
przez projekt Agencję
Żrontex,
zgodnie
z
wpływającej na możliwość realizacji zadań krajowych. Wniosek taki
rozporządzeniem 2ŃŃ7/2ŃŃ4, w tym
składa się co najmniej 45 dni przed planowaną operacją wsparcia.
poza granicami państwa.
Wkład w rezerwę wyposażenia technicznego jest poddawany
corocznemu przeglądowi.
16
62.
Art. 7
4. Agencja zarządza rejestrami rezerwy wyposażenia technicznego w N
ust. 4
następujący sposób:
lit. a
a) podział ze względu na typ wyposażenia i rodzaj operacji:
63.
Art. 7
b) podział ze względu na właściciela (państwo członkowskie, N
ust. 4
Agencja, inni);
lit. b
64.
Art. 7
c) ilość wymaganego wyposażenia ogółem;
N
ust. 4
lit. c
65.
Art. 7
d) wymogi w zakresie personelu do obsługi, jeśli ma to zastosowanie; N
ust. 4
lit. d
66.
Art. 7
e) inne informacje, takie jak szczegóły rejestracji, wymogi w zakresie N
ust. 4
transportu i konserwacji, mające zastosowanie krajowe systemy
lit. e
eksportu, instrukcje techniczne lub inne informacje istotne z punktu
widzenia właściwego użytkowania wyposażenia.
67.
Art. 7
5. Agencja finansuje udostępnianie wyposażenia technicznego, które N
ust. 5
stanowi część minimalnej ilości wyposażenia technicznego
dostarczanego przez dane państwo członkowskie w danym roku.
Udostępnienie wyposażenia technicznego, które nie jest częścią
minimalnej ilości wyposażenia technicznego, jest współfinansowane
przez Agencję maksymalnie do wysokości ńŃŃ % wydatków
kwalifikowalnych, przy uwzględnieniu szczególnej sytuacji w
państwie członkowskim udostępniającym taki sprzęt techniczny.
Na wniosek Źyrektora Wykonawczego Zarząd podejmuje co roku
decyzję, zgodnie z art. 24, w sprawie zasad dotyczących wyposażenia
technicznego, w tym również wymaganych minimalnych ilości
wyposażenia technicznego danego typu ogółem, warunki
udostępniania oraz zwrotu kosztów. Źo celów budżetowych Zarząd
powinien podjąć taką decyzję do dnia 3ń marca każdego roku.
Agencja proponuje minimalną ilość wyposażenia technicznego w
zależności od swoich potrzeb, uwzględniając w szczególności
zdolność do realizacji wspólnych operacji, projektów pilotażowych,
szybkich interwencji i wspólnych operacji powrotowych, zgodnie ze
swoim programem prac na dany rok.
Agencja zmienia minimalną ilość wyposażenia technicznego, jeżeli
jest ona niewystarczająca do wykonania planu operacyjnego
uzgodnionego na potrzeby wspólnych operacji, projektów
pilotażowych, szybkich interwencji lub wspólnych operacji
17
Wydawanie poleceń europejskim zespołom straży granicznej
50.
Art. 3c
ń. Podczas operacji wsparcia europejskich zespołów straży N
ust. 1
granicznej przyjmujące państwo członkowskie wydaje polecenia dla
zespołów zgodnie z planem operacyjnym, o którym mowa w art. 3a
ust. 1.
51.
Art. 3c
2. Agencja może przekazywać swoje spostrzeżenia na temat poleceń, N
ust. 2
o których mowa w ust. ń, przyjmującemu państwu członkowskiemu
za pośrednictwem swojego urzędnika koordynującego, o którym
mowa w art. 3b ust. 5. W takim przypadku przyjmujące państwo
członkowskie bierze pod uwagę spostrzeżenia.
52.
Art. 3c
3. Zgodnie z art. 8g przyjmujące państwo członkowskie udziela N
ust. 3
urzędnikowi koordynującemu wszelkiej niezbędnej pomocy, w tym
również pełnego dostępu do europejskich zespołów straży granicznej
na każdym etapie trwania operacji wsparcia.
53.
Art. 3c
4. Podczas wykonywania swoich zadań i korzystania ze swoich N
ust. 4
uprawnień członkowie europejskich zespołów straży granicznej
podlegają środkom dyscyplinarnym swojego rodzimego państwa
członkowskiego.
Art. 4
Analiza ryzyka
54.
Art.4
Agencja opracowuje i stosuje wspólny zintegrowany model analizy N
ryzyka.
Przygotowuje ona zarówno analizy o charakterze ogólnym, jak i
analizy ryzyka dostosowane do określonych potrzeb, które mają być
przedkładane Radzie i Komisji.
Źo celów analizy ryzyka Agencja może poddać ocenie, po
wcześniejszej konsultacji z zainteresowanymi państwami
członkowskimi, ich zdolność do sprostania nadchodzącym
wyzwaniom, w tym obecnym i przyszłym zagrożeniom i presji na
granicach zewnętrznych państw członkowskich; dotyczy to w
szczególności tych państw członkowskich, które stoją w obliczu
szczególnej i nieproporcjonalnej presji. W tym celu Agencja może
poddać ocenie wyposażenie i zasoby państw członkowskich służące
do kontroli granic. Ocena opiera się na informacjach dostarczonych
przez zainteresowane państwa członkowskie oraz na sprawozdaniach
i wynikach wspólnych operacji, projektów pilotażowych, szybkich
interwencji i innych działań Agencji. Oceny te pozostają bez
13
uszczerbku dla mechanizmu oceny Schengen.
Wyniki tych ocen są przedstawiane Zarządowi.
Źo celów niniejszego artykułu państwa członkowskie dostarczają
Agencji wszystkie niezbędne informacje na temat sytuacji i
potencjalnych zagrożeń na granicach zewnętrznych.
Opracowując
wspólne
minimalne
programy
szkolenia
funkcjonariuszy straży granicznych, o których mowa w art. 5,
Agencja uwzględnia wyniki wspólnego zintegrowanego modelu
analiz ryzyka.
Art.5
Szkolenia
55.
Art. 5
Żunkcjonariuszom straży granicznych, którzy są członkami N
europejskich zespołów straży granicznej Agencja zapewnia
zaawansowane szkolenie odpowiednie do rodzaju wykonywanych
przez nich zadań i przyznanych im uprawnień oraz prowadzi z tymi
funkcjonariuszami straży granicznych regularne ćwiczenia zgodnie z
harmonogramem zaawansowanego szkolenia i ćwiczeń, o którym
mowa w rocznym programie prac Agencji.
Agencja podejmuje także niezbędne inicjatywy mające na celu
zapewnienie, aby przed rozpoczęciem udziału w działaniach
operacyjnych
organizowanych
przez
Agencję
wszyscy
funkcjonariusze straży granicznych i inni pracownicy z państw
członkowskich, uczestniczący w europejskich zespołach straży
granicznej, a także personel Agencji odbyli szkolenie w zakresie
właściwego prawa Unii i prawa międzynarodowego, w tym również
praw podstawowych i dostępu do ochrony międzynarodowej oraz
wytycznych umożliwiających rozpoznanie osób potrzebujących
ochrony i skierowanie ich do odpowiednich struktur.
Agencja ustanawia i dalej rozwija wspólne minimalne programy
szkolenia funkcjonariuszy straży granicznych oraz zapewnia
szkolenie na poziomie europejskim dla instruktorów funkcjonariuszy
krajowych straży granicznych państw członkowskich, w tym również
w
zakresie
praw
podstawowych,
dostępu do ochrony
międzynarodowej i właściwego prawa morskiego.
Agencja sporządza minimalne programy szkolenia po konsultacji z
Żorum Konsultacyjnym, o którym mowa w art. 26a.
Państwa członkowskie uwzględniają wspólne minimalne programy
szkolenia w szkoleniach swoich funkcjonariuszy straży granicznej.
14
Agencja oferuje również dodatkowe szkolenia i seminaria na tematy
związane z kontrolą i ochroną granic zewnętrznych oraz dotyczące
powrotów obywateli państw trzecich dla funkcjonariuszy właściwych
służb krajowych Państw Członkowskich.
Agencja może we współpracy z Państwami Członkowskimi
organizować działania szkoleniowe na ich terytoriach.
Agencja
ustanawia
program
wymiany
umożliwiający
funkcjonariuszom straży granicznych uczestniczącym w europejskich
zespołach straży granicznej zdobycie wiedzy i szczególnego know-
how, poprzez wykorzystanie doświadczeń zdobytych za granicą oraz
dobrych
praktyk
stosowanych
podczas
współpracy
z
funkcjonariuszami straży granicznych w państwach członkowskich
innych niż ich własne.
Art.6
Monitorowanie badań i uczestnictwo w badaniach
56.
Art. 6
Agencja czynnie monitoruje badania mające znaczenie dla kontroli i N
ochrony granic zewnętrznych i uczestniczy w ich rozwoju oraz
przekazuje te informacje Komisji i państwom członkowskim.
Art.7
Wyposażenie techniczne
57.
Art. 7
ń. Agencja może nabywać, samodzielnie lub na zasadzie N
ust. 1
współwłasności z państwem członkowskim, lub brać w leasing
lit. a
wyposażenie techniczne dla potrzeb kontroli granic zewnętrznych,
które ma być udostępniane podczas wspólnych operacji, projektów
pilotażowych,
szybkich
interwencji,
wspólnych
operacji
powrotowych lub projektów pomocy technicznej zgodnie z
przepisami finansowymi mającymi zastosowanie do Agencji. Każdą
decyzję o nabyciu lub wzięciu w leasing wyposażenia, która pociąga
za sobą znaczące koszty dla Agencji, poprzedza dogłębna analiza
potrzeb oraz kosztów i korzyści. Wszelkie takie wydatki przewiduje
się w budżecie Agencji, przyjętym przez Zarząd zgodnie z art. 29 ust.
9. W przypadku gdy Agencja nabywa lub bierze w leasing istotne
wyposażenie techniczne, takie jak statki służące do patroli morskich i
przybrzeżnych lub pojazdy, zastosowanie mają następujące warunki:
a) w przypadku nabycia i współwłasności Agencja formalnie
uzgadnia z jednym państwem członkowskim, że zapewni ono
rejestrację wyposażenia zgodnie z ustawodawstwem mającym
15
zastosowanie w tym państwie członkowskim;
58.
Art. 7
b) w przypadku leasingu wyposażenie zostaje zarejestrowane w N
ust. 1
państwie członkowskim.
lit. b
59.
Art. 7
Na podstawie wzoru umowy sporządzonego przez Agencję państwo N
ust. 1
członkowskie rejestracji oraz Agencja uzgadniają warunki
część
zapewniające okresy pełnego udostępnienia Agencji aktywów
wspóln objętych współwłasnością, a także warunki korzystania z
a
wyposażenia.
Państwo członkowskie rejestracji lub dostawca wyposażenia
technicznego zapewnia niezbędnych ekspertów oraz pracowników
technicznych do obsługi wyposażenia technicznego w sposób zgodny
z prawem i bezpieczny.
60.
Art. 7
2. Agencja tworzy i przechowuje scentralizowane rejestry N
ust. 2
wyposażenia należącego do rezerwy wyposażenia technicznego
obejmującej wyposażenie będące własnością państw członkowskich
albo Agencji oraz wyposażenie, którego współwłaścicielami są
państwa członkowskie i Agencja, dla potrzeb kontroli granic
zewnętrznych. Rezerwa wyposażenia technicznego zawiera
minimalną ilość wyposażenia technicznego danego typu, o czym
mowa w ust. 5 niniejszego artykułu. Wyposażenie wpisane do
rezerwy wyposażenia technicznego udostępnia się podczas działań, o
których mowa w art. 3, 8a i 9.
61.
Art. 7
3. Państwa członkowskie wnoszą wkład do rezerwy wyposażenia T
Art.
147p
Art. 147p ust. 1. Komendant
ust. 3
technicznego, o której mowa w ust. 2. Wkład państw członkowskich
ust.
1 Główny Straży Granicznej może
w rezerwę wyposażenia technicznego i jego udostępnienie na
Ustawy
z udostępnić Agencji Żrontex sprzęt
potrzeby konkretnych operacji planowane są na postawie corocznych
dnia
12 techniczny będący w zarządzie Straży
dwustronnych negocjacji i porozumień pomiędzy Agencją i pastwami
października Granicznej w celu włączenia do
członkowskimi. Na wniosek Agencji państwa członkowskie
o
Straży centralnego rejestru dostępnego
udostępniają swoje wyposażenie techniczne zgodnie z tymi
Granicznej
wyposażenia technicznego TźP oraz
porozumieniami i w zakresie, w jakim to wyposażenie stanowi część
w brzmieniu wykorzystania w trakcie wspólnych
minimalnej ilości wyposażenia technicznego przewidzianą na dany
nadanym
działań
koordynowanych
przez
rok, chyba że stoją w obliczu wyjątkowej sytuacji w znaczny sposób
przez projekt Agencję
Żrontex,
zgodnie
z
wpływającej na możliwość realizacji zadań krajowych. Wniosek taki
rozporządzeniem 2ŃŃ7/2ŃŃ4, w tym
składa się co najmniej 45 dni przed planowaną operacją wsparcia.
poza granicami państwa.
Wkład w rezerwę wyposażenia technicznego jest poddawany
corocznemu przeglądowi.
16
62.
Art. 7
4. Agencja zarządza rejestrami rezerwy wyposażenia technicznego w N
ust. 4
następujący sposób:
lit. a
a) podział ze względu na typ wyposażenia i rodzaj operacji:
63.
Art. 7
b) podział ze względu na właściciela (państwo członkowskie, N
ust. 4
Agencja, inni);
lit. b
64.
Art. 7
c) ilość wymaganego wyposażenia ogółem;
N
ust. 4
lit. c
65.
Art. 7
d) wymogi w zakresie personelu do obsługi, jeśli ma to zastosowanie; N
ust. 4
lit. d
66.
Art. 7
e) inne informacje, takie jak szczegóły rejestracji, wymogi w zakresie N
ust. 4
transportu i konserwacji, mające zastosowanie krajowe systemy
lit. e
eksportu, instrukcje techniczne lub inne informacje istotne z punktu
widzenia właściwego użytkowania wyposażenia.
67.
Art. 7
5. Agencja finansuje udostępnianie wyposażenia technicznego, które N
ust. 5
stanowi część minimalnej ilości wyposażenia technicznego
dostarczanego przez dane państwo członkowskie w danym roku.
Udostępnienie wyposażenia technicznego, które nie jest częścią
minimalnej ilości wyposażenia technicznego, jest współfinansowane
przez Agencję maksymalnie do wysokości ńŃŃ % wydatków
kwalifikowalnych, przy uwzględnieniu szczególnej sytuacji w
państwie członkowskim udostępniającym taki sprzęt techniczny.
Na wniosek Źyrektora Wykonawczego Zarząd podejmuje co roku
decyzję, zgodnie z art. 24, w sprawie zasad dotyczących wyposażenia
technicznego, w tym również wymaganych minimalnych ilości
wyposażenia technicznego danego typu ogółem, warunki
udostępniania oraz zwrotu kosztów. Źo celów budżetowych Zarząd
powinien podjąć taką decyzję do dnia 3ń marca każdego roku.
Agencja proponuje minimalną ilość wyposażenia technicznego w
zależności od swoich potrzeb, uwzględniając w szczególności
zdolność do realizacji wspólnych operacji, projektów pilotażowych,
szybkich interwencji i wspólnych operacji powrotowych, zgodnie ze
swoim programem prac na dany rok.
Agencja zmienia minimalną ilość wyposażenia technicznego, jeżeli
jest ona niewystarczająca do wykonania planu operacyjnego
uzgodnionego na potrzeby wspólnych operacji, projektów
pilotażowych, szybkich interwencji lub wspólnych operacji
17
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3464 › Pobierz plik