Rządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego
projekt dotyczy połączenia dwóch agencji wykonawczych Agencji Mienia Wojskowego i Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3342
- Data wpłynięcia: 2015-04-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o Agencji Mienia Wojskowego
- data uchwalenia: 2015-07-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1322
3342-cz-1
Zakłada się, że kadencja Prezesa będzie trwała 3 lata, a powołanie Prezesa Agencji
będzie wygasało z dniem:
1) jego śmierci;
2) złożenia rezygnacji;
3) odwołania.
W projektowanej regulacji dodany został przepis przewidujący, że po wygaśnięciu
powołania Prezesa Agencji z powyższych przyczyn do czasu objęcia obowiązków przez
nowego Prezesa Agencji obowiązki Prezesa Agencji będzie pełnił zastępca Prezesa
Agencji wskazany przez Ministra Obrony Narodowej.
Zgodnie z projektowaną ustawą Prezes Agencji będzie kierował Agencją
i reprezentował ją na zewnątrz. Ponadto do jego zadań będzie należało ustalanie
projektu rocznego planu finansowego Agencji, przekazywanego Ministrowi Obrony
Narodowej w trybie określonym w przepisach dotyczących prac nad projektem ustawy
budżetowej oraz składanie ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa oraz
ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych sprawozdania z rocznej
działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego Agencji wraz z opinią i raportem
biegłego rewidenta po ich zatwierdzeniu przez Ministra Obrony Narodowej.
Prezes będzie działał przy pomocy zastępców Prezesa w liczbie do czterech,
powoływanych przez Ministra Obrony Narodowej spośród osób wyłonionych w drodze
otwartego i konkurencyjnego naboru, na wniosek Prezesa Agencji.
Ponadto w projekcie przewidziano również zasady tworzenia oddziałów regionalnych
oraz tryb powoływania dyrektorów oddziałów regionalnych. Wykaz i właściwość
rzeczową i miejscową oddziałów regionalnych określi statut wydawany przez Ministra
Obrony Narodowej w drodze rozporządzenia.
W statucie tym będą również określone zadania i szczegółowe uprawnienia Prezesa
i dyrektorów oddziałów oraz tryb udzielania pełnomocnictw w zakresie zadań własnych
i zleconych z zakresu administracji rządowej, w tym zleconych przez Ministra Obrony
Narodowej, oraz system audytu i kontroli wewnętrznej.
W sprawach cywilnych przed sądami Agencję będą reprezentować Prezes Agencji oraz
właściwi rzeczowo i miejscowo dyrektorzy oddziałów regionalnych Agencji. Ponadto
przewidziane jest, że wykonują oni zadania własne i zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej, natomiast w ramach wykonywania zadań z zakresu
administracji rządowej Prezes Agencji i dyrektorzy oddziałów regionalnych Agencji
9
będą wydawali decyzje administracyjne w sprawach określonych w przepisach ustawy
z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Wynagrodzenie dla Prezesa Agencji i zastępców Prezesa Agencji będzie przysługiwało
na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu
osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 254 i 1645),
natomiast jego wysokość, z uwzględnieniem tych zasad, określi Minister Obrony
Narodowej w drodze rozporządzenia.
W projekcie ustawy zawarto również regulacje dotyczące Rady Nadzorczej, jako
organu sprawującego stały nadzór nad działalnością Agencji. Rada składać się będzie
z siedmiu członków powoływanych przez Ministra Obrony Narodowej w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa, w tym czterech przedstawicieli
Ministra Obrony Narodowej oraz po jednym przedstawicielu ministra właściwego do
spraw Skarbu Państwa, ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz
ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
Radę Nadzorczą lub poszczególnych jej członków będzie mógł odwołać Minister
Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa
w czasie trwania kadencji, przy czym powołanie nowego członka następuje na okres do
upływu trwającej kadencji całej Rady Nadzorczej. Przewodniczącego Rady Nadzorczej
powołuje na okres kadencji Minister Obrony Narodowej spośród członków Rady.
Odwołanie z pełnienia funkcji przewodniczącego nie oznacza odwołania z Rady
Nadzorczej.
Przewiduje się, że kadencja Rady Nadzorczej będzie trwała trzy lata, zaś powołanie
członka Rady Nadzorczej będzie wygasało z dniem:
1) jego śmierci;
2) złożenia rezygnacji;
3) odwołania.
Przewodniczącemu Rady Nadzorczej oraz pozostałym jej członkom przysługuje
miesięczne wynagrodzenie na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia
3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi,
bez względu na częstotliwość zwołanych posiedzeń Rady, z tym że zmniejszane będzie
wynagrodzenie miesięczne za nieusprawiedliwioną nieobecność na posiedzeniu
w danym miesiącu, proporcjonalnie do liczby odbytych posiedzeń Rady w tym
10
miesiącu. Wysokość wynagrodzenia określi Minister Obrony Narodowej w drodze
rozporządzenia.
Projekt ustawy przewiduje zadania Rady, w szczególności takie jak:
1) opiniowanie projektu rocznego planu finansowego;
2) opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Agencji i rocznego sprawozdania
z działalności Agencji;
3) określanie warunków postępowania w sprawie wyboru biegłego rewidenta do
przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Agencji.
Ponadto Rada będzie podejmowała uchwały wyrażające opinię w sprawie udzielenia
Prezesowi Agencji przez Ministra Obrony Narodowej absolutorium z wykonania
obowiązków w okresie objętym rocznym sprawozdaniem finansowym; w przypadku
nieudzielenia absolutorium Prezesowi Agencji Minister Obrony Narodowej odwołuje
Prezesa Agencji.
Do zadań Rady będzie należało również opiniowanie kandydatów na Prezesa Agencji.
Rada Nadzorcza będzie wykonywała swoje czynności kolegialnie, z tym że
przewidziano możliwość delegowania członków Rady do indywidualnego wykonania
poszczególnych czynności nadzorczych.
Regulacje dotyczące zatrudnienia pracowników Agencji nie różnią się od
dotychczasowych – nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy
w Agencji będzie otwarty i konkurencyjny.
Gospodarka finansowa Agencji została uregulowana w odrębnym rozdziale. Co do
zasady opiera się ona na dotychczasowych zasadach, określonych dla Wojskowej
Agencji Mieszkaniowej i Agencji Mienia Wojskowego.
Agencja prowadzić będzie samodzielną gospodarkę finansową, a rachunkowość będzie
prowadzić według zasad określonych w ustawie z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.). Jednostki organizacyjne
Agencji będą prowadziły samodzielną gospodarkę finansową na podstawie rocznych
planów finansowych tych jednostek, ustalanych przez Prezesa Agencji.
Zakłada się, że Agencja będzie finansowana z wpływów uzyskanych ze zbywania
zbędnego mienia, z przychodów z działalności gospodarczej (w tym z wynajmowania
nieruchomości czasowo niewykorzystywanych na potrzeby Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej), z opłat z tytułu używania lokali mieszkalnych i internatów,
zbywania akcji lub udziałów oraz wypłat dywidend ze spółek Skarbu Państwa oraz
11
z podmiotowej dotacji budżetowej. Zgodnie z projektem ustawy przychodami Skarbu
Państwa przeznaczonymi na realizację zadań Agencji będą:
1) przychody z gospodarowania mieniem;
2) przychody z działalności gospodarczej;
3) przychody z darowizn, spadków i zapisów;
4) przychody z tytułu opłat za używanie lokali mieszkalnych, hoteli i internatów oraz
za najem i dzierżawę lokali użytkowych i nieruchomości gruntowych;
5) przychody z tytułu zbywania składników mienia;
6) przychody z tytułu zbywania akcji lub udziałów oraz wypłat dywidend w spółkach;
7) dotacje;
8) odsetki;
9) pozostałe przychody.
Powyższe przychody powinny zrównoważyć koszty funkcjonowania Agencji i będą
przeznaczone na pokrycie kosztów:
1) uporządkowania stanu prawnego i prowadzenia ewidencji mienia;
2) utrzymywania mienia;
3) gospodarowania mieniem;
4) pozostałej działalności Agencji.
Zgodnie z projektem ustawy Agencja będzie otrzymywała dotację podmiotową na
swoje utrzymanie, gdy planowane do pozyskania środki z działalności nie byłyby
wystarczające na pokrycie kosztów działalności.
Ponadto Agencja będzie otrzymywała dotacje celowe z budżetu państwa na
dotychczasowych zasadach, tj. na:
1) sfinansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji wynikających z potrzeb Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z części budżetu państwa, której dysponentem
jest Minister Obrony Narodowej;
2) utrzymanie przekazanego Agencji mienia, w tym pokrycie kosztów, o których
mowa w art. 47 ust. 2, w danym roku i w kolejnych latach budżetowych, w których
mienie jest zagospodarowywane, w wysokości równej środkom finansowym na
utrzymanie tego mienia oraz pokrycie kosztów, o których mowa w art. 47 ust. 2,
zamieszczonym w części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister
Obrony Narodowej;
12
3) przejęcie kompleksów magazynowych w wysokości równej środkom finansowym
na pokrycie kosztów przejęcia, w tym kosztów: audytów obiektów, dostosowania
do wymogów niezbędnych do uzyskania koncesji, określonych odrębnymi
przepisami, koncesji (w tym zaświadczeń i opinii) oraz utrzymania, a w odniesieniu
do kompleksów magazynowych na terenach leśnych, także kosztów przywrócenia
do stanu pierwotnego, zgodnie z wymogami zawartych umów, zamieszczonym
w części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister Obrony Narodowej;
4) utrzymanie przekazanego Agencji mienia, w tym pokrycie kosztów, o których
mowa w art. 47 ust. 2, w danym roku i w kolejnych latach budżetowych, w których
mienie jest zagospodarowywane, w wysokości równej środkom finansowym na
utrzymanie tego mienia oraz pokrycie kosztów, o których mowa w art. 47 ust. 2,
zamieszczonym w części budżetu państwa, której dysponentem jest minister
właściwy do spraw wewnętrznych;
5) sfinansowanie realizacji zadań dotyczących:
a) planowania i realizowania inwestycji i remontów, w tym zakupów i ulepszeń
budynków, lokali mieszkalnych i internatów oraz związanej z nimi
infrastruktury, a także zakupów środków trwałych i wartości niematerialnych
i prawnych, w tym spłaty zobowiązań wraz z kosztami ich obsługi
zaciągniętych na te cele,
b) wypłacania osobom uprawnionym świadczeń pieniężnych w postaci:
– odprawy mieszkaniowej,
– świadczenia mieszkaniowego,
– świadczenia finansowego umożliwiającego pokrycie kosztów najmu lokalu
mieszkalnego, wypłacanego na podstawie art. 49 ustawy z dnia 22 czerwca
1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2004 r.,
– zryczałtowanego ekwiwalentu wypłacanego na podstawie przepisów art. 24
ust. 6 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej, w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca
2010 r.,
– ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z osobnej kwatery stałej,
o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o zmianie
13
będzie wygasało z dniem:
1) jego śmierci;
2) złożenia rezygnacji;
3) odwołania.
W projektowanej regulacji dodany został przepis przewidujący, że po wygaśnięciu
powołania Prezesa Agencji z powyższych przyczyn do czasu objęcia obowiązków przez
nowego Prezesa Agencji obowiązki Prezesa Agencji będzie pełnił zastępca Prezesa
Agencji wskazany przez Ministra Obrony Narodowej.
Zgodnie z projektowaną ustawą Prezes Agencji będzie kierował Agencją
i reprezentował ją na zewnątrz. Ponadto do jego zadań będzie należało ustalanie
projektu rocznego planu finansowego Agencji, przekazywanego Ministrowi Obrony
Narodowej w trybie określonym w przepisach dotyczących prac nad projektem ustawy
budżetowej oraz składanie ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa oraz
ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych sprawozdania z rocznej
działalności oraz rocznego sprawozdania finansowego Agencji wraz z opinią i raportem
biegłego rewidenta po ich zatwierdzeniu przez Ministra Obrony Narodowej.
Prezes będzie działał przy pomocy zastępców Prezesa w liczbie do czterech,
powoływanych przez Ministra Obrony Narodowej spośród osób wyłonionych w drodze
otwartego i konkurencyjnego naboru, na wniosek Prezesa Agencji.
Ponadto w projekcie przewidziano również zasady tworzenia oddziałów regionalnych
oraz tryb powoływania dyrektorów oddziałów regionalnych. Wykaz i właściwość
rzeczową i miejscową oddziałów regionalnych określi statut wydawany przez Ministra
Obrony Narodowej w drodze rozporządzenia.
W statucie tym będą również określone zadania i szczegółowe uprawnienia Prezesa
i dyrektorów oddziałów oraz tryb udzielania pełnomocnictw w zakresie zadań własnych
i zleconych z zakresu administracji rządowej, w tym zleconych przez Ministra Obrony
Narodowej, oraz system audytu i kontroli wewnętrznej.
W sprawach cywilnych przed sądami Agencję będą reprezentować Prezes Agencji oraz
właściwi rzeczowo i miejscowo dyrektorzy oddziałów regionalnych Agencji. Ponadto
przewidziane jest, że wykonują oni zadania własne i zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej, natomiast w ramach wykonywania zadań z zakresu
administracji rządowej Prezes Agencji i dyrektorzy oddziałów regionalnych Agencji
9
będą wydawali decyzje administracyjne w sprawach określonych w przepisach ustawy
z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Wynagrodzenie dla Prezesa Agencji i zastępców Prezesa Agencji będzie przysługiwało
na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu
osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 254 i 1645),
natomiast jego wysokość, z uwzględnieniem tych zasad, określi Minister Obrony
Narodowej w drodze rozporządzenia.
W projekcie ustawy zawarto również regulacje dotyczące Rady Nadzorczej, jako
organu sprawującego stały nadzór nad działalnością Agencji. Rada składać się będzie
z siedmiu członków powoływanych przez Ministra Obrony Narodowej w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa, w tym czterech przedstawicieli
Ministra Obrony Narodowej oraz po jednym przedstawicielu ministra właściwego do
spraw Skarbu Państwa, ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz
ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
Radę Nadzorczą lub poszczególnych jej członków będzie mógł odwołać Minister
Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa
w czasie trwania kadencji, przy czym powołanie nowego członka następuje na okres do
upływu trwającej kadencji całej Rady Nadzorczej. Przewodniczącego Rady Nadzorczej
powołuje na okres kadencji Minister Obrony Narodowej spośród członków Rady.
Odwołanie z pełnienia funkcji przewodniczącego nie oznacza odwołania z Rady
Nadzorczej.
Przewiduje się, że kadencja Rady Nadzorczej będzie trwała trzy lata, zaś powołanie
członka Rady Nadzorczej będzie wygasało z dniem:
1) jego śmierci;
2) złożenia rezygnacji;
3) odwołania.
Przewodniczącemu Rady Nadzorczej oraz pozostałym jej członkom przysługuje
miesięczne wynagrodzenie na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia
3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi,
bez względu na częstotliwość zwołanych posiedzeń Rady, z tym że zmniejszane będzie
wynagrodzenie miesięczne za nieusprawiedliwioną nieobecność na posiedzeniu
w danym miesiącu, proporcjonalnie do liczby odbytych posiedzeń Rady w tym
10
miesiącu. Wysokość wynagrodzenia określi Minister Obrony Narodowej w drodze
rozporządzenia.
Projekt ustawy przewiduje zadania Rady, w szczególności takie jak:
1) opiniowanie projektu rocznego planu finansowego;
2) opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Agencji i rocznego sprawozdania
z działalności Agencji;
3) określanie warunków postępowania w sprawie wyboru biegłego rewidenta do
przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Agencji.
Ponadto Rada będzie podejmowała uchwały wyrażające opinię w sprawie udzielenia
Prezesowi Agencji przez Ministra Obrony Narodowej absolutorium z wykonania
obowiązków w okresie objętym rocznym sprawozdaniem finansowym; w przypadku
nieudzielenia absolutorium Prezesowi Agencji Minister Obrony Narodowej odwołuje
Prezesa Agencji.
Do zadań Rady będzie należało również opiniowanie kandydatów na Prezesa Agencji.
Rada Nadzorcza będzie wykonywała swoje czynności kolegialnie, z tym że
przewidziano możliwość delegowania członków Rady do indywidualnego wykonania
poszczególnych czynności nadzorczych.
Regulacje dotyczące zatrudnienia pracowników Agencji nie różnią się od
dotychczasowych – nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy
w Agencji będzie otwarty i konkurencyjny.
Gospodarka finansowa Agencji została uregulowana w odrębnym rozdziale. Co do
zasady opiera się ona na dotychczasowych zasadach, określonych dla Wojskowej
Agencji Mieszkaniowej i Agencji Mienia Wojskowego.
Agencja prowadzić będzie samodzielną gospodarkę finansową, a rachunkowość będzie
prowadzić według zasad określonych w ustawie z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.). Jednostki organizacyjne
Agencji będą prowadziły samodzielną gospodarkę finansową na podstawie rocznych
planów finansowych tych jednostek, ustalanych przez Prezesa Agencji.
Zakłada się, że Agencja będzie finansowana z wpływów uzyskanych ze zbywania
zbędnego mienia, z przychodów z działalności gospodarczej (w tym z wynajmowania
nieruchomości czasowo niewykorzystywanych na potrzeby Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej), z opłat z tytułu używania lokali mieszkalnych i internatów,
zbywania akcji lub udziałów oraz wypłat dywidend ze spółek Skarbu Państwa oraz
11
z podmiotowej dotacji budżetowej. Zgodnie z projektem ustawy przychodami Skarbu
Państwa przeznaczonymi na realizację zadań Agencji będą:
1) przychody z gospodarowania mieniem;
2) przychody z działalności gospodarczej;
3) przychody z darowizn, spadków i zapisów;
4) przychody z tytułu opłat za używanie lokali mieszkalnych, hoteli i internatów oraz
za najem i dzierżawę lokali użytkowych i nieruchomości gruntowych;
5) przychody z tytułu zbywania składników mienia;
6) przychody z tytułu zbywania akcji lub udziałów oraz wypłat dywidend w spółkach;
7) dotacje;
8) odsetki;
9) pozostałe przychody.
Powyższe przychody powinny zrównoważyć koszty funkcjonowania Agencji i będą
przeznaczone na pokrycie kosztów:
1) uporządkowania stanu prawnego i prowadzenia ewidencji mienia;
2) utrzymywania mienia;
3) gospodarowania mieniem;
4) pozostałej działalności Agencji.
Zgodnie z projektem ustawy Agencja będzie otrzymywała dotację podmiotową na
swoje utrzymanie, gdy planowane do pozyskania środki z działalności nie byłyby
wystarczające na pokrycie kosztów działalności.
Ponadto Agencja będzie otrzymywała dotacje celowe z budżetu państwa na
dotychczasowych zasadach, tj. na:
1) sfinansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji wynikających z potrzeb Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z części budżetu państwa, której dysponentem
jest Minister Obrony Narodowej;
2) utrzymanie przekazanego Agencji mienia, w tym pokrycie kosztów, o których
mowa w art. 47 ust. 2, w danym roku i w kolejnych latach budżetowych, w których
mienie jest zagospodarowywane, w wysokości równej środkom finansowym na
utrzymanie tego mienia oraz pokrycie kosztów, o których mowa w art. 47 ust. 2,
zamieszczonym w części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister
Obrony Narodowej;
12
3) przejęcie kompleksów magazynowych w wysokości równej środkom finansowym
na pokrycie kosztów przejęcia, w tym kosztów: audytów obiektów, dostosowania
do wymogów niezbędnych do uzyskania koncesji, określonych odrębnymi
przepisami, koncesji (w tym zaświadczeń i opinii) oraz utrzymania, a w odniesieniu
do kompleksów magazynowych na terenach leśnych, także kosztów przywrócenia
do stanu pierwotnego, zgodnie z wymogami zawartych umów, zamieszczonym
w części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister Obrony Narodowej;
4) utrzymanie przekazanego Agencji mienia, w tym pokrycie kosztów, o których
mowa w art. 47 ust. 2, w danym roku i w kolejnych latach budżetowych, w których
mienie jest zagospodarowywane, w wysokości równej środkom finansowym na
utrzymanie tego mienia oraz pokrycie kosztów, o których mowa w art. 47 ust. 2,
zamieszczonym w części budżetu państwa, której dysponentem jest minister
właściwy do spraw wewnętrznych;
5) sfinansowanie realizacji zadań dotyczących:
a) planowania i realizowania inwestycji i remontów, w tym zakupów i ulepszeń
budynków, lokali mieszkalnych i internatów oraz związanej z nimi
infrastruktury, a także zakupów środków trwałych i wartości niematerialnych
i prawnych, w tym spłaty zobowiązań wraz z kosztami ich obsługi
zaciągniętych na te cele,
b) wypłacania osobom uprawnionym świadczeń pieniężnych w postaci:
– odprawy mieszkaniowej,
– świadczenia mieszkaniowego,
– świadczenia finansowego umożliwiającego pokrycie kosztów najmu lokalu
mieszkalnego, wypłacanego na podstawie art. 49 ustawy z dnia 22 czerwca
1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2004 r.,
– zryczałtowanego ekwiwalentu wypłacanego na podstawie przepisów art. 24
ust. 6 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej, w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca
2010 r.,
– ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z osobnej kwatery stałej,
o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o zmianie
13
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3342-cz-2 › Pobierz plik
- 3342-cz-1 › Pobierz plik