Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego
projekt dotyczy: implementacji prawa wspólnotowego do polskiego porządku prawnego w zakresie: procedury uznawania bądź zawieszenia uznania przez marszałków województw grup producentów, przekazywania informacji KE o przedsięwziętych decyzjach tylko przez ministra rolnictwa, określenia czasu, w którym producent może zostać uznany za członka grupy producentów, rozszerzenia kompetencji ministra rolnictwa kosztem uprawnień ARiMR i ARR w zakresie opracowywania projektu strategii krajowych na rzecz programów operacyjnych i ustalania polityki rozwoju sektorów rolnictwa
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 655
- Data wpłynięcia: 2008-06-16
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego
- data uchwalenia: 2008-07-25
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 158, poz. 989
655
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI)
z dnia ……………..…….. 2008 r.
w sprawie sposobu oraz terminów spłaty przez odbiorców produktów
nieprzeznaczonych do sprzedaży wartości tych produktów oraz zwi zanych z
tym kosztów sortowania, pakowania oraz transportu
Na podstawie art. 19 ust. 2 pkt 18 ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji
rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego
(Dz. U. z 2008 r. Nr 11, poz. 70 i Nr 52, poz. 303) zarządza się, co następuje:
§ 1. Jeżeli w wyniku kontroli przeprowadzanych zgodnie z art. 110 i 111
rozporządzenia Komisji (WE) nr 1580/2007 z dnia 21 grudnia 2007 roku
ustanawiającego przepisy wykonawcze do rozporządzeń Rady (WE) 2200/96,
(WE) 2201/96 i (WE) 1182/2007 w sektorze owoców i warzyw (Dz. Urz. UE L 350
z 31.12.2007, str.1) organ kontrolny stwierdzi nieprawidłowości, które mogą być
przypisane odbiorcom produktów nieprzeznaczonych do sprzedaży, odbiorcy ci
są zobowiązani do wpłaty na rachunek Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa kwoty będącej iloczynem średniej krajowej ceny hurtowej otrzymanych
produktów oraz ich masy.
§ 2. Wpłaty, o której mowa w § 1, dokonuje się w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia zakończenia kontroli.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER ROLNICTWA
I ROZWOJU WSI
1 Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rynki rolne, na podstawie
§ 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).
Uzasadnienie
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 19 ust. 2, pkt 18 ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków
owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (Dz. U.
z 2008 r. Nr 11, poz. 70 i Nr 52, poz. 303).
Zgodnie z przepisami art. 122 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1580, odbiorcy
produktów nieprzeznaczonych do sprzedaży, w odniesieniu do których, w wyniku
kontroli, o której mowa w art. 110 i 111 tego rozporządzenia, wykryto
nieprawidłowości są zobowiązani do spłaty wartości otrzymanych produktów oraz
związanych z tym kosztów sortowania, pakowania i transportu zgodnie z przepisami
ustanowionymi w tym zakresie przez państwo członkowskie. Proponowane w
projekcie rozporządzenia rozwiązanie zakłada, że ceny hurtowe odzwierciedlają w
odpowiednim stopniu sumę tych wartości, jak również fakt, że ceny hurtowe są
rejestrowane w MRiRW. Termin wpłaty tej kwoty na rachunek ARiMR nie powinien
przekraczać 14 dni kalendarzowych od dnia zakończenia kontroli.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, w związku z czym nie
podlega notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23
grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Ocena skutków regulacji
1. Wpływ regulacji na dochody i wydatki budżetu i sektora publicznego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
dochody i wydatki sektora publicznego. Ewentualne zastosowanie sankcji
przewidzianej w projektowanej regulacji nie można uznać za dochód sektora
publicznego.
2. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
rynek pracy.
2
3. Wpływ regulacji na konkurencyjność wewnętrzn i zewnętrzn gospodarki
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na
konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki w sektorze produkcji
ogrodniczej.
4. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na
sytuację i rozwój regionów.
5. Podmioty, na które oddziałuje akt prawny
Projekt rozporządzenia oddziałuje na podmioty uprawnione do otrzymywania
bezpłatnie owoców i warzyw nieprzeznaczonych do sprzedaży.
6. Konsultacje społeczne
Projekt ww. rozporządzenia zostanie wysłany do zaopiniowania przez
następujące organizacje: NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność”,
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Zarząd Główny Zawodowego
Związku Pracowników Rolnictwa w RP, Związek Zawodowy Rolnictwa
„Samoobrona”, Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”, Krajowy Związek Rolników,
Kółek i Organizacji Rolniczych, Krajową Radę Izb Rolniczych, Federację Związków
Producentów Rolnych, Polski Związek Ogrodniczy, Polska Izba Ogrodnicza, Związek
Sadowników RP, Związek Sadowników Polskich.
06/06-kt
3
Dokumenty związane z tym projektem:
- 655 › Pobierz plik