Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych
Projekt dotyczy: usprawnienia regulacji prawnych dot. funduszy inwestycyjnych: przeniesienia części informacji o charakterze ofertowym, dotychczas wykazywanych w statutach funduszy inwestycyjnych do prospektów informacyjnych, emisyjnych lub warunków emisji, skrócenia do miesiąca czasu przeznaczonego na wydawanie zezwoleń na: utworzenie funduszu inwestycyjnego, wykonywanie działalności przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych oraz zarządzanie portfelami instrumentów finansowych, wyłączenia wpłat do funduszy inwestycyjnych z postępowania egzekucyjnego oraz z masy upadłości towarzystwa wprowadzenia możliwości różnicowania jednostek uczestnictwa subfunduszy pod względem udziału w opłatach obciążających aktywa subfunduszy, możliwości przekształcania otwartych funduszy inwestycyjnych w subfundusze otwartych funduszy inwestycyjnych z wydzielonymi subfunduszami.
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 61
- Data wpłynięcia: 2007-11-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych, ustawy - Prawo bankowe oraz ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
- data uchwalenia: 2008-09-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 231, poz. 1546
61
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowane rozporządzenie oddziałuje na podmioty gospodarcze należące do sektora
finansowego, tj. towarzystwa funduszy inwestycyjnych i fundusze inwestycyjne.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt rozporządzenia został przygotowany przez Ministerstwo Finansów we współpracy z
Komisją Nadzoru Finansowego.
W trybie uzgodnień międzyresortowych projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom
społecznym, w których będą uczestniczyć: Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Izba
Domów Maklerskich, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., MTS CeTO S.A.,
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A., Krajowa Rada Banków Depozytariuszy,
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Związek Maklerów i Doradców, Stowarzyszenie
Emitentów Giełdowych, Związek Banków Polskich, Polskie Stowarzyszenie Inwestorów
Kapitałowych, WGT S.A., Towarowa Giełda Energii S.A., Krajowa Rada Biegłych Rewidentów,
Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych oraz Polski Instytut Dyrektorów.
Wraz z przekazaniem przedmiotowego projektu rozporządzenia do uzgodnień
międzyresortowych zostanie on zamieszczony na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej w Ministerstwie Finansów.
3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ aktu normatywnego na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w
tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Projektowane rozporządzenie nie przyczyni się do znaczącego zwiększenia obciążeń
biurokratycznych towarzystw dla podmiotów nadzorowanych, ponieważ większość
przewidzianych w nim warunków funkcjonowała już uprzednio zgodnie z wymogami rozwiązań
przyjętych w obecnie obowiązującym rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2005 r.
w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji
finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez
te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz. U. Nr 114, poz. 962, oraz z 2006 r.
Nr 122, poz. 845).
3
6. Wpływ aktu normatywnego na sytuację i rozwój regionalny
Regulacje projektu rozporządzenia nie będą miały wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
7. Wskazanie źródeł finansowania
Projekt rozporządzenia nie pociąga za sobą obciążenia budżetu państwa lub budżetów jednostek
samorządu terytorialnego.
8. Zgodność z prawem Unii Europejskiej
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
04/04zb
4