Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz ustawy o transporcie kolejowym
(dotyczy: ustanowienia podstaw prawnych dla realizacji zawartych w "Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013" przyjętej przez Radę Ministrów w kwietniu 2007 r. nowych projekt ustawy dotyczy rozwiązań i usprawnienia realizacji zadań w sprawie: usprawnienia restrukturyzacji majątkowej PKP SA (procedura zbywania udziałów mniejszościowych w spółkach spoza Grupy PKP i regulacja stanów prawnych nieruchomości) ponadto wzmocnienia funkcji PKP SA w zakresie zadań koordynacyjnych i regulacyjnych między spółkami. Projekt wprowadza także nowy system obsługi klientów PKP
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 459
- Data wpłynięcia: 2008-04-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego ,,Polskie Koleje Państwowe" oraz ustawy o transporcie kolejowym
- data uchwalenia: 2008-10-24
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 206, poz. 1289
459
M.ST.WARSZAWA
WOLA 6-01-10
33/2
4,5656
WA4M/00125135/8
16. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
ŚRÓDMIEŚCIE 5-03-09 23/3
3,5206
WA4M/00162564/9
17. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
ŚRÓDMIEŚCIE 5-03-09 23/9
0,0133
WA4M/00162564/9
18. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
ŚRÓDMIEŚCIE 5-03-09 23/10
0,0367
WA4M/00162564/9
19. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
ŚRÓDMIEŚCIE 5-03-09 23/12
0,0364
WA4M/00162564/9
20. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
ŚRÓDMIEŚCIE 5-03-09 23/13
0,0131
WA4M/00162564/9
linia nr 20 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gdańska
1. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-05-01
75/1
0,2006
2. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-05-01
75/2
1,8538
3. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-05-01
75/3
0,0120
4. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
2
1,0103
5. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
3
0,0012
6. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
4
0,1246
7. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
5
0,0923
8. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
6
0,0928
9. MAZOWIECKIE M.ST.WARSZAWA WOLA
6-07-09
7
0,2802
10. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
8
0,1266
11. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
9
0,1640
12. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
10
0,3367
13. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
11
0,0348
14. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
12
0,3437
15. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
13
0,1189
16. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-09
14
0,7666
17. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-01
211
4,2031
18. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-06
2/2
1,0684
19. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-06
2/1
0,2923
20. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-06
2/4
0,7026
21. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-06
2/5
0,1119
22. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-06
2/6
0,0093
23. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-01
3/2
2,7315
24. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-01
3/1
0,0364
25. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-01
2/1
0,0147
26. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-01
2/2
0,0068
27. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-03
1
1,5449
28. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-06-03
8
0,0030
29. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-03-03
18
5,1884
30. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-03-05
1
3,3514
31. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-03-02
2
0,0963
32. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-03-02
1
3,2667
33. MAZOWIECKIE
M.ST.WARSZAWA
WOLA
6-07-06
203
3,0850
linia nr 9 Warszawa wschodnia Osobowa – Gdańsk Główny
1. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
60/1
0,0372 wn o założenie KW
2. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
60/2
0,0014 wn o założenie KW
3. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
60/3
0,0031 wn o założenie KW
4. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
60/4
0,0782 wn o założenie KW
5. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
60/5
0,5031 wn o założenie KW
6. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
61/1
0,0328 wpis do KW
7. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
61/2
0,0125 wpis do KW
8. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
61/6
0,0752 wpis do KW
9. POMORSKIE
M.GDAŃSK GDAŃSK M.
GDAŃSK 80
61/7
0,8424 wpis do KW
2
linia nr 15 Bednary – Łódź Kaliska
Ł
ŁÓDŹ-
ÓDZKIE M.ŁÓDŹ
P-17 15/54
27,9061
wniosek
rozpatryw
1.
POLESIE
linia nr 3 Warszawa - Kunowice
STARE
WIELKOPOLSKIE M.POZNAŃ
1.
MIASTO
40
1,0102
STARE
WIELKOPOLSKIE M.POZNAŃ
2.
MIASTO
43 2,6986
linia nr 273, 351, 406, 408,
1. ZACHODNIOPOM M.SZCZECIN
ŚRÓDM 47
7/8
9,0858
2. ZACHODNIOPOM M.SZCZECIN
ŚRÓDM 39
8/5
0,0928
3. ZACHODNIOPOM M.SZCZECIN
ŚRÓDM 39
8/7
0,4079
4. ZACHODNIOPOM M.SZCZECIN
ŚRÓDM 39
8/10
2,1248
34-03-aa
3
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie określenia nieruchomości, na
których istnieją naziemne, nadziemne lub podziemne obiekty nie wchodzące w skład linii
kolejowej, które nie zostaną wniesione w formie wkładów niepieniężnych do PLK SA
stanowi wykonanie delegacji wynikającej z art.17 ust.7a ustawy z dnia 8 września 2000 r. o
komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie
Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm).
Wykaz określa katalog zamknięty działek, na których istnieje zabudowa naziemna,
podziemna lub nadziemna nie wchodząca w skład linii kolejowej. Biorąc pod uwagę
położenie nieruchomości w centrach dużych miast, na terenach o wysokim stopniu
zurbanizowania i możliwość ich zabudowy w sposób niezwiązany bezpośrednio
z działalnością kolejową, w wykazie zostały wymienione te działki, które pozostaną w PKP
SA. Nieruchomości te nie są niezbędne dla zarządcy kolei i ich wykorzystanie nie zakłóci
funkcjonowania PLK SA. Wykaz obejmuje nieruchomości, gdzie np. w tunelu przebiega linia
kolejowa przykryte płytą, i na gruntach tych można realizować zamierzenia (prace)
inwestycyjne niezwiązane z działalnością statutową spółek kolejowych.
Projektowana zmiana nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach
dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1.Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie
Projektowane rozporządzenie oddziaływuje na spółki PKP SA i PLK SA.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia poddany zostanie konsultacjom ze spółkami PKP SA i PLK SA.
Przedstawiony będzie również na Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa w którym jedną ze
stron są związki zawodowe Grupy PKP. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r.
o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz.1414) projekt
rozporządzenia zostanie udostępniony na stronach Biuletynu Informacji Publicznej byłego
Ministerstwa Transportu.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządów terytorialnego
Brak wpływu.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Brak wpływu.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Brak wpływu.
6. Wpływ regulacji na sytuacje i rozwój regionów
Brak wpływu.
7. Ocena pod względem zgodności z prawem Unii Europejskiej
Projektowana zmiana jest zgodna z rozwiązaniami stosowanymi w krajach Unii Europejskiej.
33a-03-aa
2