eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz ustawy o działach administracji rządowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz ustawy o działach administracji rządowej

- znowelizowanie przepisów dotyczących obowiązków Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wprowadzenie przepisów tworzących laboratorium referencyjne i wzorujące, system informatyczny Inspekcji Ochrony Środowiska "Ekoinfonet" oraz Krajowe Repozytorium Danych o Stanie i Ochronie Środowiska;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2976
  • Data wpłynięcia: 2010-04-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz ustawy o działach administracji rządowej
  • data uchwalenia: 2010-11-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 239, poz. 1592

2976




Szczegółowa kalkulacja kosztów bieżących funkcjonowania laboratorium
ponoszonych przez budżet państwa w latach 2011 i dalszych:
Lp.
Rodzaj kosztu
Kwota w zł rocznie
1 koszty administracji
15 000
2 media
15 000
3 telefony
10 000
4 paliwo
10 000
5 delegacje
25 000
6 utrzymywanie i serwisowanie sprzętu 50
000
7 akredytacja
15 000
koszt zakupu materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego sprzętu
8 laboratoryjnego 10
000

suma
150 000
Projekt
ustawy
zakłada utworzenie systemu informatycznego Inspekcji
Ochrony
rodowiska „Ekoinfonet” oraz Krajowego Repozytorium Danych o Stanie i
Ochronie rodowiska. Koszty związane z administrowaniem i utrzymywaniem centralnych
baz danych oraz serwerów krajowych, przygotowywaniem i aktualizowaniem
oprogramowania komputerowego oraz materiałów pomocniczych, związanych z
korzystaniem z tego oprogramowania, a także bieżącą eksploatacją systemów
informatycznych w województwach będą pokrywane w ramach przyznanego limitu
wydatków. Zakłada się, że budżet państwa poniesie od roku 2011 jedynie koszty związane z
utworzeniem centrum zapasowego.
Planuje się, że koszty związane z utworzeniem systemu informatycznego
„Ekoinfonet” oraz Krajowego Repozytorium Danych o Stanie i Ochronie rodowiska
„Krajowego Repozytorium Danych” zostaną pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony
rodowiska i Gospodarki Wodnej w wysoko ci:
– 5 000 000 PLN w 2010 r. – na utworzenie baz danych,
– 6 000 000 PLN w 2011 r. – na budowę systemu łączno ci i sprzęt informatyczny,
– 4 000 000 PLN w 2012 r. – na wdrożenie baz danych,
Pozostałe koszty związane z funkcjonowaniem oraz zatrudnieniem osób do wdrożenia
systemu informatycznego „Ekoinfonet” i Krajowego Repozytorium Danych zostaną



16

sfinansowane ze rodków własnych.

Zestawienie planowanych wydatków na realizację zadań informatycznych dla
GIO w PLN
Lp.
ródło finansowania
Lata
2009 2010 2011 2012


i dalsze
1
rodki budżetowe -
0
0 45
000 45
000
utworzenie centrum
informatycznego-
zapasowego
2
rodki NFO iGW
629 000
5 000 000
6 000 000
4 000 000

3
RAZEM
629 000
5 000 000
6 045 000
4 045 000

Szczegółowa kalkulacja kosztów bieżących ponoszonych przez budżet państwa
na utworzenie i utrzymanie centrum informatycznego-zapasowego w latach 2011 i dalszych:
Lp.
Rodzaj kosztu
Kwota w zł rocznie
1 Wynajem pomieszczeń 20
000
2 Eksploatacja pomieszczeń oraz utrzymanie i serwisowanie
25 000
sprzętu komputerowego
RAZEM
45 000

Przygotowanie koncepcji systemu zostanie sfinansowane w 2009 r. ze rodków
NFO iGW (GIO uzyskał rodki na realizację tego zadania na podstawie umowy
przekazania rodków podpisanej z NFO iGW).
Główny Inspektor Ochrony rodowiska zarezerwował rodki NFO iGW na kwotę
20,4 mln zł w 2010 r. na realizację zadań inwestycyjnych państwowego monitoringu
rodowiska, w ramach których to rodków będzie realizowane utworzenie systemu
informatycznego „Ekoinfonet”.
Zgodnie z projektem wdrożenie działalno ci krajowego laboratorium referencyjnego
i wzorcującego nastąpi z dniem 1 stycznia 2011 r., natomiast uruchomienie systemu
informatycznego „Ekoinfonet” oraz Krajowego Repozytorium Danych o Stanie i Ochronie
rodowiska nastąpi z dniem 1 stycznia 2013 r.
Wobec powyższego w ocenie skutków regulacji przedstawione zostały wydatki, które
należy ponie ć, aby w terminach okre lonych w ustawie faktycznie można było rozpocząć



17

wypełnianie zadań w postaci krajowego laboratorium referencyjnego i wzorcującego,
Krajowego Repozytorium Danych oraz systemu informatycznego „Ekoinfonet”.
W pozostałym zakresie proponowane zmiany stanowią jedynie modyfikację rozwiązań
istniejących obecnie i mogą być finansowane w ramach budżetów: Głównego Inspektoratu
Ochrony rodowiska oraz wojewodów.
4. Wpływ projektowanej ustawy na rynek pracy
Wej cie w życie ustawy nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ projektowanej ustawy na konkurencyjno ć gospodarki i przedsiębiorczo ć, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Projektowana ustawa nie wpłynie na konkurencyjno ć
gospodarki
i przedsiębiorczo ć, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wskazanie źródeł finansowania
Proponowane zmiany pociągną za sobą konieczno ć zagwarantowania rodków
z budżetu państwa oraz z innych źródeł w wysoko ci przedstawionej w poniższej tabeli:
Nazwa zadania
ródło finansowania
Lata
Lp.
2009
2010
2011
2012 i dalsze
Utworzenie
rodki budżetowe 0
0
150 000
150 000
1
krajowego

laboratorium
rodki NFO iGW
320 000
700 000
600 000
650 000
referencyjnego i
wzorcującego
rodki pochodzące z
0 170
000
0
0
budżetu UE (POIi )
rodki budżetowe
30
000


(POIi )
RAZEM
320 000
900 000
750 000
800 000
Utworzenie
rodki budżetowe
0
0
45 000
45 000
2
systemu
informatycznego
rodki
629 000
5 000 000
6 000 000
4 000 000
Inspekcji Ochrony NFO iGW
rodowiska
RAZEM
629 000
5 000 000
6 045 000
4 045 000
„Ekoinfonet” oraz
Krajowego
Repozytorium
Danych o Stanie i
Ochronie
rodowiska
OGÓŁEM
949 000
5 900 000
6 795 000
4 845 000
18

7. Wpływ projektowanej regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Projekt ustawy nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
8. Wstępna opinia zgodno ci projektu z prawem Unii Europejskiej
Projekt ustawy nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.





02/45rch



19
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA RODOWISKA1)
z dnia 2010 r.
w sprawie zasad i sposobu organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony
rodowiska oraz ich delegatur

Na podstawie art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony
rodowiska (Dz. U. z 2007 r. Nr 44, poz. 287, z późn. zm.2)), zarządza się, co następuje:

§ 1. Wojewódzki Inspektorat Ochrony rodowiska, zwany dalej „wojewódzkim
inspektoratem” zapewnia wła ciwemu wojewódzkiemu inspektorowi ochrony rodowiska
realizację zadań okre lonych w art. 2 ust 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji
Ochrony rodowiska oraz w innych ustawach i przepisach odrębnych a także ogólnych
kierunkach działania organów Inspekcji Ochrony rodowiska, ustalanych przez Głównego
Inspektora Ochrony rodowiska.

§ 2. Wojewódzkim inspektoratem kieruje wojewódzki inspektor ochrony rodowiska, zwany
dalej „wojewódzkim inspektorem”, przy pomocy zastępcy wojewódzkiego inspektora ochrony
rodowiska, zwanego dalej „zastępcą wojewódzkiego inspektora”, dyrektora wojewódzkiego
inspektoratu, kierowników delegatur wojewódzkiego inspektoratu oraz kierowników komórek
organizacyjnych wojewódzkiego inspektoratu.

§ 3. Wojewódzki inspektor może powołać stały zespół ekspertów do spraw opiniowania
inwestycji szczególnie szkodliwych dla rodowiska i zdrowia ludzi, okre lając jego nazwę,
zakres i tryb działania oraz organizację i skład osobowy.

§ 4. 1. W skład wojewódzkiego inspektoratu wchodzą:
1) wydziały;
2) laboratoria wojewódzkiego inspektoratu;
3) samodzielne stanowiska pracy – do realizacji spraw będących w bezpo rednim
nadzorze wojewódzkiego inspektora, zastępcy wojewódzkiego inspektora lub
dyrektora wojewódzkiego inspektoratu.
2. W skład wojewódzkiego inspektoratu mogą wchodzić delegatury wojewódzkiego
inspektoratu.
3. W skład delegatur wojewódzkiego inspektoratu mogą wchodzić:
1) działy;
2) laboratorium delegatury wojewódzkiego inspektoratu;
3) samodzielne stanowiska pracy – do realizacji spraw będących w bezpo rednim
nadzorze kierowników delegatur wojewódzkiego inspektoratu.

§ 5. 1. W wojewódzkim inspektoracie tworzy się:
1) wydział inspekcji;
2) wydział monitoringu rodowiska;
3) laboratorium wojewódzkiego inspektoratu;
4)wydziały i samodzielne stanowiska pracy do spraw:
a) budżetu, finansów i egzekucji należno ci pieniężnych,
b) administracyjno-technicznych,

1) Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – rodowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra rodowiska (Dz. U. Nr
216, poz. 1606).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 75, poz. 493, Nr 88, poz. 587 i Nr 124,
poz. 859, z 2008 r. Nr 138, poz. 865, Nr 199, poz. 1227 i Nr 227, poz. 1505, oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 31, poz. 206 i Nr
130, poz. 1070 oraz z 2010 r. Nr ….., poz. ….. .

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: